Gå til innhold

NHD-Grunn til å være så redd??

Anbefalte innlegg

Hva er 13.000 i denne sammenheng? Det er ca det antallet som dør i Norge i løpet av 3 mnd.

Sykdommen vil i all hovedsak være farlig for personer som er alvorlig svekket av somatiske lidelser eks sengeliggende demente på sykehjem, personer som går inn og ut av sykehus med kols, personer med immunsvikt osv.

Sannsynligvis vil de dødsfallene som kommer, være en "forskuttering" av de dødsfallene som likevel ville kommet i de to neste årene. Muligens vil ikke totaldødeligheten endres i løpet av en toårsperiode.

Selvsagt er ikke dette "only, only", men påden annen side står vi overfor mange andre utfordringer som burde bekymre mye mer.

''Sannsynligvis vil de dødsfallene som kommer, være en "forskuttering" av de dødsfallene som likevel ville kommet i de to neste årene. ''

En av mine grandtanter gikk inn i statistikken som en som døde av "vanlig" influensa, og det til tross for at hun hadde blitt vaksinert. Hun ble over 100 år gammel, så da skulle det ikke mye til, tydeligvis.

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

7

• dione1

3

• cathlin

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Forstår at folk blir redde. Har en sønn med sykdomsangst som jeg prøver å sjerme,men han hadde fått alle detaljer på skolen i dag. Han skal holde seg unna folk og bli vegatarianer nå,phu!

Når fugleinfluensa var hysteriet sluttet han å spise fulg,og har aldri smakt det siden. urer på hva man gjør jeg med sånne som han,det eneste jeg tenker er å prøve å berolige han. Men det er vanskelig når alle snakker om det!

Man kan ikke få det av å spise svinekjøtt.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5565:0:15,5001:1:0:0:::0:0

Se under Spørsmål og svar.

Gjest Nickløsheletia

Alle de voksne og friske som tåler en influenza eller to.

Beklager jeg overreagerte. Ser det nå. Dessuten får jeg vel prøve å trøste meg med at min sønn er like frisk som andre ungdommer om ikke friskere etter at han begynte med Gammanorm.

Du mente det sikkert ikke slik jeg først trodde.

Annonse

Gjest Nickløsheletia

Det er jo bare fakta:-)

Jeg leste det slik at det ikke var så farlig med slike som min sønn, gamle folk osv, men jeg var litt stressa og lager middag samtidig som jeg leser her og da kan hende jeg leser litt for vel raskt dessverre:-)

Er vel også litt småredd når det kommer til alvorlige infeksjoner osv., men hvis han bare passer på og ta immuglobinene regelmessig hver uke, skal det vel ikke være noen større fare for han enn for andre.

Han er jo nå nesten friske enn søskene sine som ikke er syke så.

Jeg tror jeg får la være å lese om slike ting, for jeg ble skremt da det var så mye snakk om fugleinfluensa. Den gang var jeg så redd at jeg var redd for å få fugleskit under skoa og jeg merker at jeg lar meg skremme igjen.

Jeg leste det slik at det ikke var så farlig med slike som min sønn, gamle folk osv, men jeg var litt stressa og lager middag samtidig som jeg leser her og da kan hende jeg leser litt for vel raskt dessverre:-)

Er vel også litt småredd når det kommer til alvorlige infeksjoner osv., men hvis han bare passer på og ta immuglobinene regelmessig hver uke, skal det vel ikke være noen større fare for han enn for andre.

Han er jo nå nesten friske enn søskene sine som ikke er syke så.

Jeg tror jeg får la være å lese om slike ting, for jeg ble skremt da det var så mye snakk om fugleinfluensa. Den gang var jeg så redd at jeg var redd for å få fugleskit under skoa og jeg merker at jeg lar meg skremme igjen.

Det er vanlig å bli litt sint når man blir redd eller skremt. Så det er ikke rart.

Hva er 13.000 i denne sammenheng? Det er ca det antallet som dør i Norge i løpet av 3 mnd.

Sykdommen vil i all hovedsak være farlig for personer som er alvorlig svekket av somatiske lidelser eks sengeliggende demente på sykehjem, personer som går inn og ut av sykehus med kols, personer med immunsvikt osv.

Sannsynligvis vil de dødsfallene som kommer, være en "forskuttering" av de dødsfallene som likevel ville kommet i de to neste årene. Muligens vil ikke totaldødeligheten endres i løpet av en toårsperiode.

Selvsagt er ikke dette "only, only", men påden annen side står vi overfor mange andre utfordringer som burde bekymre mye mer.

Det virker beroligende det du skriver faktisk ; )

Vi får vel stole på det,men media blåser det sånn opp så jeg forstår godt om folk blir engstelige!

En lærer sa til skoleklassen i dag at halvparten av Norges befolkning kunne dø,hele klassen ble redd. Min sønn ble hysterisk,han har sykdomsangt da.

Man kan ikke få det av å spise svinekjøtt.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5565:0:15,5001:1:0:0:::0:0

Se under Spørsmål og svar.

leste det og har sagt det til han nå ; )

Men folk skulle han holde seg unna. Får håpe han spiser kjøtt jeg da,man trenger proteiner når man er i vekst.

Gjest veggisen

leste det og har sagt det til han nå ; )

Men folk skulle han holde seg unna. Får håpe han spiser kjøtt jeg da,man trenger proteiner når man er i vekst.

er veggis jeg,men med melk,ost,soya,nøtter etc får man rikelig med protein:) men ser poenget ditt..."alt" kan vel være farlig.bedre å bli vegetarianer av andre grunner enn frykt for sykdom,og gjerne når man er noen år eldre.

soya og nøtter kan man være allergiske mot,også har du kugalskap som kan berøre melke-produkter etc...

Gjest Nickløsheletia

Det er vanlig å bli litt sint når man blir redd eller skremt. Så det er ikke rart.

Jeg leser en bokserie som handler om svartedauen, men jeg får prøve å koble inn fornuften:-)

Da spanskesyken herjet eller kanskje det var tuberkolosen, ble det igjen 2 av 9 søsken i familien til mannen min. Bestemora hans var den ene av de. Moren hennes døde også.

Annonse

Det virker beroligende det du skriver faktisk ; )

Vi får vel stole på det,men media blåser det sånn opp så jeg forstår godt om folk blir engstelige!

En lærer sa til skoleklassen i dag at halvparten av Norges befolkning kunne dø,hele klassen ble redd. Min sønn ble hysterisk,han har sykdomsangt da.

For det første er jo usannheter denne læreren kommer med, og for det andre er det helt for j.. at en lærer står og sier noe sånt til unger.

er veggis jeg,men med melk,ost,soya,nøtter etc får man rikelig med protein:) men ser poenget ditt..."alt" kan vel være farlig.bedre å bli vegetarianer av andre grunner enn frykt for sykdom,og gjerne når man er noen år eldre.

soya og nøtter kan man være allergiske mot,også har du kugalskap som kan berøre melke-produkter etc...

Han finner alltids noe ja å være redd for,men det blir ekstra når alle går rundt og snakker om det,når andre folk også blir redde.

Faren er forøvring veggis han også ; )

Gjest veggisen

Han finner alltids noe ja å være redd for,men det blir ekstra når alle går rundt og snakker om det,når andre folk også blir redde.

Faren er forøvring veggis han også ; )

ok,da er det jo ikke et helt fremmed fenomen.(jeg er ikke veggis pga frykt selv)

men det er jo synd når barn går og bekymrer seg sånn:(

ok,da er det jo ikke et helt fremmed fenomen.(jeg er ikke veggis pga frykt selv)

men det er jo synd når barn går og bekymrer seg sånn:(

Faren er også veggis av helt andre grunner.

Ja,veldig synd at han sliter med dette her,han var så bra også nå. Men får satse på at det går over,han har heldigvis roet seg etter at vi har snakket endel sammen.

Jeg leser en bokserie som handler om svartedauen, men jeg får prøve å koble inn fornuften:-)

Da spanskesyken herjet eller kanskje det var tuberkolosen, ble det igjen 2 av 9 søsken i familien til mannen min. Bestemora hans var den ene av de. Moren hennes døde også.

Det betyr at dere har bra gener. At deres gener har overlevd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...