Gå til innhold

NHD-Grunn til å være så redd??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Nils Håvard Dahl, psykiater

7

• dione1

3

• cathlin

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia

Igjen - jeg oppfattet at dette var friske barn.

For eldre, somatisk alvorlig syke inkl de med immunsvikt er dette farligere enn for andre. Men sannsynligvis ikke farligere en den årlige influezaen.

Ikke for å krange altså, men dette sier Siri Hauge fra Folkeinstituttet. Det stemmer ikke helt med det du sier.

''Hittil ser det ut til at flest unge voksne er angrepet av viruset, i motsetning til vanlig sesonginfluensa som hardest rammer de eldre og syke''

Gjest Nickløsheletia

Mediaskapt hysteri... husker du ikke fugleinfluensaen og den andre luftveisepidimien som truet verden?

Den gang gjaldt sykdommen først og fremst fugler og man var redd for en pandemi.( som ikke har skjedd forløpig). Menneskene som ble smittet ble smittet pga. direkte kontakt med fugler.

Når det gjelder svineinfluensaen, har en pandemi allerede skjedd og sykdommen smitter mellom mennesker.

Den gang gjaldt sykdommen først og fremst fugler og man var redd for en pandemi.( som ikke har skjedd forløpig). Menneskene som ble smittet ble smittet pga. direkte kontakt med fugler.

Når det gjelder svineinfluensaen, har en pandemi allerede skjedd og sykdommen smitter mellom mennesker.

En pandemi har ikke allerede skjedd. Verden er på nivå 4, hvor det er konstantert at viruset smitter mellom mennesker, dette er et nytt virus, da det opprinnelige viruset hos griser vanligvis ikke smitter fra gris til menneske, og ihvertfall ikke fra menneske til menneske. Vi står altså ikke overfor en pandemi , enn så lenge, det spørs jo hvordan utsiktene ser ut iløpet av de nærmeste dagene.

Annonse

Ikke for å krange altså, men dette sier Siri Hauge fra Folkeinstituttet. Det stemmer ikke helt med det du sier.

''Hittil ser det ut til at flest unge voksne er angrepet av viruset, i motsetning til vanlig sesonginfluensa som hardest rammer de eldre og syke''

Angrepet ja, men ikke død. Stor forskjell på det. :)

Gjest Nickløsheletia

En pandemi har ikke allerede skjedd. Verden er på nivå 4, hvor det er konstantert at viruset smitter mellom mennesker, dette er et nytt virus, da det opprinnelige viruset hos griser vanligvis ikke smitter fra gris til menneske, og ihvertfall ikke fra menneske til menneske. Vi står altså ikke overfor en pandemi , enn så lenge, det spørs jo hvordan utsiktene ser ut iløpet av de nærmeste dagene.

''En pandemi har ikke allerede skjedd''

Du har helt rett. Jeg trodde en pandemi var at det begynte å smitte mellom mennesker og måtte ta et googlesøk og ser at jeg tok feil:-)

Man dør jo ikke om man ikke blir angrepet da:-)

Nei, det har du jo rett i ;-) Og det er dette media er så flink til - ta en sannhet og bruke den som argument for noe annet... ;-)

Så det akkurat i en annen tråd også, der en person i en artikkel det ble linket til brukte resultat fra en undersøkelse som viste at "unge som får drikke hjemme, drikker mer senere" som bevis for at "det er skadelig for barn at forledre drikker sammen med dem". De to utsagnene er det isolert sett ingen sammenheng mellom, sant.... :-)

Gjest ennå mer nickløs enn deg

''Det at gutten er blitt bedre kan tyde på at det ikke er snakk om svineinfluensa, ifølge NTB.''

Dette stod i artikkelen du linket til - da skjønte jeg ikke helt hva du mente gitt

Annonse

''Sannsynligvis vil de dødsfallene som kommer, være en "forskuttering" av de dødsfallene som likevel ville kommet i de to neste årene. ''

En av mine grandtanter gikk inn i statistikken som en som døde av "vanlig" influensa, og det til tross for at hun hadde blitt vaksinert. Hun ble over 100 år gammel, så da skulle det ikke mye til, tydeligvis.

Da fugleinfluensaen herjet på avisenes førstesider spute jeg en venn som er veterinær om jeg burde være redd. "De som burde være redd", sa han," var fuglene".

Han sa "storm i et vannglass".

Noen ganger får jeg helt noia av mediene. Det er greit å advare folk, men noen ganger blir det for dumt.

Det kartet vi så over land med angrep av svine-influensa med rød farge virket sterkt. Bak fargen var det en eller to personer i Storbritania og Spania.

Under fugleinfluensaen så vi folk med verneutstyr. Det er greit å advare folk, men det finnes grenser.

Da fugleinfluensaen herjet på avisenes førstesider spute jeg en venn som er veterinær om jeg burde være redd. "De som burde være redd", sa han," var fuglene".

Han sa "storm i et vannglass".

Noen ganger får jeg helt noia av mediene. Det er greit å advare folk, men noen ganger blir det for dumt.

Det kartet vi så over land med angrep av svine-influensa med rød farge virket sterkt. Bak fargen var det en eller to personer i Storbritania og Spania.

Under fugleinfluensaen så vi folk med verneutstyr. Det er greit å advare folk, men det finnes grenser.

Jeg er enig. Jeg er veldig glad for at nasjonale og internasjonale helsemyndigheter ser ut til å ta dette meget alvorlig, men panikk blant folk flest er ikke noe å trakte etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...