Gå til innhold

Var Elling syk eller bare "sær"?

Gjest min bror oppfører seg og snakker slik..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest erre muli

Var? Han er vel ikke død?

Jeg mener å ha lest at han har Aspergers syndrom. I tillegg ble han ekstremt overbeskyttet av moren og tilbrakte store deler av barndommen i et skap, hvilket han kan være preget av.

'' Var? Han er vel ikke død? ''

Ikke død? Elling har aldri levd, han er en oppdiktet figur. Da er det helt naturlig å bruke ordet "var".

Annonse

'' Var? Han er vel ikke død? ''

Ikke død? Elling har aldri levd, han er en oppdiktet figur. Da er det helt naturlig å bruke ordet "var".

Det er vel like naturlig å bruke "er", fordi en oppdiktet figur "lever evig".

Villa du f eks ha formulert dette spørsmålet slik i en quiz?

"Hva slag bilnummer var det på bilen som Donald Duck hadde?"

??

Det lyder jo mye bedre med "Hva er bilnummeret til Donald Duck"

Som jo alle vet er 313:-)

Gjest erre muli

Det er vel like naturlig å bruke "er", fordi en oppdiktet figur "lever evig".

Villa du f eks ha formulert dette spørsmålet slik i en quiz?

"Hva slag bilnummer var det på bilen som Donald Duck hadde?"

??

Det lyder jo mye bedre med "Hva er bilnummeret til Donald Duck"

Som jo alle vet er 313:-)

Jeg sa vel ikke at man _ikke_ kunne bruke er, jeg sa bare at det er helt naturlig å bruke var.

''Selv på Poirot som til og med døde midt under sin siste sak.''

Hva!!??!??! Er Poirot død?

Ja, Agatha Christie lar han faktisk gå hen og dø i den siste boka om han - like før mysteriet er løst! :-) Trolig offer for morderen, hvis jeg ikke husker helt feil.

Hun var nok lei av stadige krav om nye bøker om han, og hun lot seg heller ikke friste av såpeoperavarianten med å gjenoppstå fra de døde.

Annonse

Ja, Agatha Christie lar han faktisk gå hen og dø i den siste boka om han - like før mysteriet er løst! :-) Trolig offer for morderen, hvis jeg ikke husker helt feil.

Hun var nok lei av stadige krav om nye bøker om han, og hun lot seg heller ikke friste av såpeoperavarianten med å gjenoppstå fra de døde.

Var det ikke han selv som var morderen? For å hjelpe Hastings?

Mulig jeg husker helt feil nå, det er veldig mange år siden jeg leste den.

Var det ikke han selv som var morderen? For å hjelpe Hastings?

Mulig jeg husker helt feil nå, det er veldig mange år siden jeg leste den.

Jeg husker ikke, så jeg har googlet litt:-)

Og det ser ut til at du har rett.

http://en.wikipedia.org/wiki/Curtain_(novel)

Nei, det med "å stå opp fra de døde" er for dumt i alle sammenhenger.

Jeg regner forresten med at Hove kommer tilbake i Cæsar (JA! jeg ser på...)

Var? Han er vel ikke død?

Jeg mener å ha lest at han har Aspergers syndrom. I tillegg ble han ekstremt overbeskyttet av moren og tilbrakte store deler av barndommen i et skap, hvilket han kan være preget av.

Er du sikker på at han tilbrakte store deler av barndommen i et skap? Hvilken bok står det i?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...