Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg er gravid i 12 uke, og har status som ufrivillig barnløs. Har Pco, men er ellers frisk og rask.

Har vært på en svangerskapskontroll der alt så bra ut, bortsett fra litt lavt blodtrykk.

Jeg måler morgentemperaturen

min hver dag. Etter befruktninga steg den, og har siden ligget mellom 36.8 og 37.2. Hvis jeg har forstått det riktig så skal den holde seg høy helt fram til fødselen.

For tre dager siden så sank temperaturen ned til 36.2, tilsynelatende uten grunn. Dagen etter var den på 36.7, og i dag var den oppe på normalen igjen.

Det jeg altså lurer på om det kan være en mulig spontanabort på gang? Har hatt en spontanabort tidligere, men var da bare 4 uker på vei. Temperaturen fulgte da samme mønster; først stabilt høy, siden falt den med ca 1 grad, for så å bli høy igjen med påfølgende blødning.

Er det bare jeg som overreagerer, eller er det vanlig at temperaturen synker ved spontanabort?

Kan legge til at jeg hverken har hatt smerter i magen eller blødning.

Dette ble langt og rotete, og er derfor ekstra takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32803-graviditet-og-temperatur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du virker som om du bekymrer deg en masse under svangerskapet.

Slapp av og bestill time til ultralyd. Da finner du ut om alt er som det skal. Dessuten kan det nevnes at dersom alt er fint i uke 12, er det liten sjanse for å spontanabortere!!

Det er mange som driver med ultralyd privat i dag, og det koster en 200-250 kroner. Jeg synest det var verdt pengene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...