Gå til innhold

Kontakt etter brudd

Anbefalte innlegg

Gjest dumpa_igjen

Kjæresten min har nettopp gjort det slutt etter et 3 mnd langt forhold. Vi var altså ikke så lenge sammen, men det kom som et sjokk på meg, jeg følte vi hadde det fint og fortsatt var inne i den "forelskelses"-fasen. Grunnen til at han gjorde det slutt var at han ikke lenger føler kjærlighet, men vennskap for meg. Da han fortalte det ble jeg totalt overraska og klarte ikke si noe særlig, bare gråt og gråt og forstod ikke hva han mente (gjør det fortsatt ikke). Vi hadde lagt så mange planer sammen for sommeren og alt, nå må alt forandres...

Jeg lurer på om det er lurt å treffe han snart igjen eller ikke? Han vil gjerne treffes og snakke (sa han hvertfall den dagen han slo opp, men har ikke hatt noe kontakt siden da) men jeg er litt usikker. Hva er det å snakke om? Snakking får ikke følelsene hans tilbake... På en måte har jeg ikke lyst til å treffe han på en stund, føler det blir utrolig vanskelig å være så nærme han men ikke kunne kysse eller ta på han. Og ikke få den bekreftelsen at han er glad i meg lenger. På den annen side er det mye jeg gjerne ville sagt til han som jeg ikke fikk sagt den dagen han slo opp fordi jeg var så ute av meg. Men er usikker på om jeg kommer til å klare å snakke med han normalt når jeg ser han igjen eller om jeg bare kommer til å bryte sammen igjen (tror kanskje det siste er mest sannsynlig. Jeg holder fortsatt på å begynne å gråte flere ganger på jobb og våkner midt på natta og gråter.. Kan liksom ikke tro det er sant). Kanskje er det bedre om jeg skriver et brev? da vet jeg ialle fall at han vet hva jeg føler, så det ikke er noen tvil da.. Kanskje det er lettere å komme over han da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328065-kontakt-etter-brudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik er vondt å oppleve.

Det virker ikke særlig seriøst, utholdent og modent å gjøre det slutt straks den første berusende forelskelsen har lagt seg. På sikt kan det hende du ikke har gått glipp av så mye.

Det finnes en viss mulighet for at han stikker fordi forholdet begynner å kjennes forpliktende.

Ut fra det du skriver kan det være lurt å ikke ha kontakt med ham.

For det første fordi det vil være følelsesmessig belastende for deg. Som du selv skriver. Det vil bli veldig vanskelig å bli ferdig med dette, om du stadig skal møte ham og rive opp hele greia.

For det andre fordi du høyst sannsynlig vil være 'tiggeren' i forholdet/vennskapet, og det meste blir dermed på hans premisser. Lett å la seg utnytte i en slik situasjon.

For det tredie fordi han ikke er verdt din tid og dine krefter. Han fortjener heller ikke å få både i pose og s(m)ekk.

Ikke vær lett tilgjengelig eller oppnåelig for ham. La ham heller forstå at når han har avvist deg og gjort det slutt, har han også mistet deg. Og at det er han som må legge seg i selen om han noen gang skulle ønske å vinne deg tilbake.

Tenk deg nøye om før du skriver brev eller på andre måter risikerer å tigge om hans sympati og forståelse. Du risikerer å bli enda mer såret, føle deg enda mer avvist og liten. Finn heller ny glede og selvtillit i gode venner og på sikt en ny kjæreste.

Det er mange flotte menn der ute som har langt bedre utholdenhet en 3/4 forelskelsesdistanse.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328065-kontakt-etter-brudd/#findComment-2740678
Del på andre sider

srp1365380487

Slik er vondt å oppleve.

Det virker ikke særlig seriøst, utholdent og modent å gjøre det slutt straks den første berusende forelskelsen har lagt seg. På sikt kan det hende du ikke har gått glipp av så mye.

Det finnes en viss mulighet for at han stikker fordi forholdet begynner å kjennes forpliktende.

Ut fra det du skriver kan det være lurt å ikke ha kontakt med ham.

For det første fordi det vil være følelsesmessig belastende for deg. Som du selv skriver. Det vil bli veldig vanskelig å bli ferdig med dette, om du stadig skal møte ham og rive opp hele greia.

For det andre fordi du høyst sannsynlig vil være 'tiggeren' i forholdet/vennskapet, og det meste blir dermed på hans premisser. Lett å la seg utnytte i en slik situasjon.

For det tredie fordi han ikke er verdt din tid og dine krefter. Han fortjener heller ikke å få både i pose og s(m)ekk.

Ikke vær lett tilgjengelig eller oppnåelig for ham. La ham heller forstå at når han har avvist deg og gjort det slutt, har han også mistet deg. Og at det er han som må legge seg i selen om han noen gang skulle ønske å vinne deg tilbake.

Tenk deg nøye om før du skriver brev eller på andre måter risikerer å tigge om hans sympati og forståelse. Du risikerer å bli enda mer såret, føle deg enda mer avvist og liten. Finn heller ny glede og selvtillit i gode venner og på sikt en ny kjæreste.

Det er mange flotte menn der ute som har langt bedre utholdenhet en 3/4 forelskelsesdistanse.

mvh

Jeg støtter pie lill her. Det vil bare være å seigpine seg selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328065-kontakt-etter-brudd/#findComment-2740903
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...