Gå til innhold

HIV-test

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 30 år

Jeg hadde i september i fjor et ubeskyttet samleie med en mann fra Tyrkia, det er egentlig ikke noen stor grunn til og tro at han har HIV men i og med at jeg hadde et ubeskyttet samleie så vet man jo aldri. Jeg har vært veldig redd for dette så jeg tok en HIV test på sykehuset 10 uker etter samleie, den var negativ og jeg gikk i den tro at jeg ikke var smittet helt til jeg i februar ble innlagt på sykehus pga plutselig svimmelhet, våknet på natten når jeg skulle snu meg rundt at alt bare gikk rundt i hodet mitt. Der tok de blodprøver av meg, men fant ikke noe galt. Så det ble vel konkludert med at det var krystaller i øret, men da slo det meg at jeg kanskje kunne være smittet allikevel, så jeg gikk rundt med skikkelige angst anfall i flere uker før jeg kom meg til legen. Han tok da en ny HIV test av meg, denne gangen hadde det gått 6 måneder siden samleie, den testen var også negativ og han fortalte meg at jeg kunne ta det helt med ro, jeg hadde ikke HIV og det kunne jeg være helt sikker på nå som det hadde gått så lang tid. Men kan jeg være det? Nå har jeg igjen begynt og få skikkelig angst angående dette, og tenker at kanskje ikke kroppen min hadde produsert nok antigen(?) stoffer til å gi utslag på test, kan det skje? Det er så merkelig for jeg har symptomer på alt mulig omtrent hele tiden, men så fort jeg klarer å la være å tenke på det er jeg frisk som en fisk. Jeg tror jeg leter sånn etter symptomer at rett og slett kroppen min "lager" de, er det mulig? Jeg er gift og har barn så dette er helt uutholdig for meg, vet ikke hva jeg skal gjøre, tenker på det døgnet rundt. Tør nesten ikke kose med barna mine i frykt for å smitte de om jeg skulle være syk :o( Kan jo nevne at jeg har hatt slim i svelget i en måneds tid, uten hoste eller noe, vet ikke om dette kan være et symptom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328068-hiv-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...