Gå til innhold

NHD: Ny henvisn. hvert år og regning??

Anbefalte innlegg

Gjest liten løve

Hei :-)

Håper du kan svare meg på dette.

Jeg har gått i langtids psykoterapi i mange år.

Hvert år sender fastlegen en ny henvisning til VPP. Det er visst en formell sak ettersom jeg allerede er pasient der kontinuerlig.

Jeg har aldri betalt for denne tjenesten.

Har legevikar og han har sendt regning på henvisning skrevet utenom time. Den er ikke stor, og betaler den selvfølgelig om det er det riktige.

Er bare litt usikker... Kanskje det har kommet noen nye regler... Hmm..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328076-nhd-ny-henvisn-hvert-%C3%A5r-og-regning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er helt korrekt at du skal betale.

Om praksis med ny henvisning årlig i den hensikt å kreve "nytakst" for poliklinikken er lovlig, er en helt annen sak. Jeg mener det er et smutthull som har utløst en uetisk praksis. Men det er ikke ditt problem.

Gjest liten løve

Det er helt korrekt at du skal betale.

Om praksis med ny henvisning årlig i den hensikt å kreve "nytakst" for poliklinikken er lovlig, er en helt annen sak. Jeg mener det er et smutthull som har utløst en uetisk praksis. Men det er ikke ditt problem.

Takk for svar :-)

Da betaler jeg selvsagt.

Ble litt nyskjerrig på hva du mener med nytakst og uetisk praksis... Kan du skrive litt om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...