Gå til innhold

Hur leve med psykopat...?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hello. Jeg tror min nye vennine, har antisociale personlighetstrekk. (Tidlig livshistorie, voksenliv, og nuværende livssituasjon) Om jeg nu forelsker mig i hun..går inn i forhold med en sådan person - og min forutanelse er korrekt- hur bør jeg da...være på vakt, eller oppføre mig ?? Være veldig tydelig på mine grenser - stå fast på mine holdninger og være selvsikker...? Eller ganske enkelt holde mig helt vekk... Hjælp-

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328084-hur-leve-med-psykopat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Eller ganske enkelt holde mig helt vekk... Hjælp-''

Jeg stemmer for dette. Da vil du ikke ha så mye behov for hjelp etter hvert.

Hvordan tror du et slikt forhold blir over tid? Hvordan blir relasjonen til felles venner? Hva om det kom barn inn i bildet?

Ønsker du å leve hverdagen på tå hev og alltid være parat til å forsvare deg selv overfor den som skal stå deg nærmest? Har du styrke til å unngå å ikke bli et offer for en eventuell psykopatisk adferd, når du får den tett inn på livet i daglige doser.

Havet er fullt av fisk. Så en mulig psykopat kan man vel like greit holde seg langt unna.

mvh

Gjest xbellax

Vet du at hun eller han har denne diagnosen med sikkerhet? Følelser kan man gjøre lite med, men dine handlinger kan du gjøre mye med. Stå fast på dine grenser og verdier. Krev at vedkommende får hjelp av et eller annet slag og er villig til å jobbe med seg selv (det er kanskje ikke vedkommende dersom hun/han har denne diagnosen, men det bør likevel være et av dine krav). Psykopater er sjarmerende, og uten unntak den første tiden, vent med å legge planer om fremtiden før du har sett hele ham/henne på dårlige dager.

Hvis du har slike mistanker, synes jeg du skal sørge for at slike følelser ikke oppstår.

Skulle de likevel gjøre det, får du holde hard på dine egne valg og verdier.

Takker for alle svar.

Kvinner som har vokst opp med...overgrep/omsorgssvikt...som utvikler en for for antisosial adferd..drages jeg tydeligvis til. Må jo si noe om mig!? Trenger jeg spenningen? Tror jeg jeg kan redde de? Og det pga jeg ikke har styrke til at stå i forhold til kvinne som er sterk og likestilt ??(psykopat er jo godt nok veldi sterk...men fremstår som offer her..(typisk kvinneligt?)).

Dette er nr 2 jeg kjenner. Begge slut 30 årene-har store barn...! (Barna har henholdsvis AD/HD (gutt) og anorexi(jente)...I voksen alder blir begge mamma igjen-skilles fra pappa eter kortvarig forhold når barn fødes...ingen fast job-ingen fast bolig, mye flytting-og altså oppvekst preget av....ja-triste forhold.

Nesten for godt- til at være sant- at jeg skal finne sådan 2. Og- det må jo si noe om mig også.(I tilfelle jeg har rett).

Annonse

Gjest bidragsbetaler

Takker for alle svar.

Kvinner som har vokst opp med...overgrep/omsorgssvikt...som utvikler en for for antisosial adferd..drages jeg tydeligvis til. Må jo si noe om mig!? Trenger jeg spenningen? Tror jeg jeg kan redde de? Og det pga jeg ikke har styrke til at stå i forhold til kvinne som er sterk og likestilt ??(psykopat er jo godt nok veldi sterk...men fremstår som offer her..(typisk kvinneligt?)).

Dette er nr 2 jeg kjenner. Begge slut 30 årene-har store barn...! (Barna har henholdsvis AD/HD (gutt) og anorexi(jente)...I voksen alder blir begge mamma igjen-skilles fra pappa eter kortvarig forhold når barn fødes...ingen fast job-ingen fast bolig, mye flytting-og altså oppvekst preget av....ja-triste forhold.

Nesten for godt- til at være sant- at jeg skal finne sådan 2. Og- det må jo si noe om mig også.(I tilfelle jeg har rett).

Det beste rådet jeg kan gi deg er:

Ikke involvere deg med personer som kan ha psykopatiske trekk. Det vil ødelegge deg totalt som menneske. Hver eneste dag er en kamp for å få dette til å funke. Hvis det er det du vil, så er alt greit, men det færreste vil sette pris på en slik tilværelse i lengden.

Du kan kanskje tro at det vil bli annerledes med deg og alt er så bra nå, men det vil endre seg. Og du kommer til å miste mer enn du egentlig aner.

Kom deg bort…

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...