Gå til innhold

Sakte stigende hcg-verdier

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei! Er tidlig gravid(max 6 uker) og har hatt fin økning i hcg-verdiene fram til nå. Var på 480 den 20.04, 1900 23.04, 4900 den 27.04. Men de siste verdiene har steget saktere: 28.04 5600 og 30.04. 6100. Kan dette være normalt? Har ingen blødninger og har flere graviditetssymptomer. Hilsen jente 32 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328169-sakte-stigende-hcg-verdier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tuttelier

Det hørtes lite ut, da den skal fordobles hver tredje dag, mener jeg å huske.

hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet.

Mette Moen, Gynekolog

I starten stiger HCG med fordobling annenhver dag inntil en verdi på 10.000, så stiger det langsommere. Det har ikke skjedd hos deg. Du bør få sjekket at graviditeten sitter på rett plass med ultralyd. Det bør gjøres ganske raskt for å få det avklart. Hva er grunnen til at du tar så mange prøver? Har du spesielle risikofaktorer? Er det allmennlege eller gynekolog som følger deg?

Vennlig hilsen Mette H Moen

• 2 uker senere...
Gjest ble plutselig redd nå

I starten stiger HCG med fordobling annenhver dag inntil en verdi på 10.000, så stiger det langsommere. Det har ikke skjedd hos deg. Du bør få sjekket at graviditeten sitter på rett plass med ultralyd. Det bør gjøres ganske raskt for å få det avklart. Hva er grunnen til at du tar så mange prøver? Har du spesielle risikofaktorer? Er det allmennlege eller gynekolog som følger deg?

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg tok hcg når jeg var ca 4-5 uker på vei og da var den ikke så høy, men over 1000 synes jeg å huske. Nå er jeg 15 uker på vei, vil det si at jeg kanskje ikke er gravid da siden hcg var så lite??? (noe jeg engster meg for siden magen ikke er begynt å vokse)

Burde ikke legen sagt at det var for lite? Når jeg til og med har vært på svangerskapskontroll og alt?

Gjest ble plutselig redd nå

Det hørtes lite ut, da den skal fordobles hver tredje dag, mener jeg å huske.

hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet.

Jeg tok hcg når jeg var ca 4-5 uker på vei og da var den ikke så høy, men over 1000 synes jeg å huske. Nå er jeg 15 uker på vei, vil det si at jeg kanskje ikke er gravid da??? (noe jeg engster meg for siden magen ikke er begynt å vokse)

Burde ikke legen sagt at det var for lite? Når jeg til og med har vært på svangerskapskontroll og alt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...