Gå til innhold

NHD-Kan jeg bli politi anmeldt??

Anbefalte innlegg

Gjest usikker og lei meg

Er ei kvinne som er uføretrygdet pga psykiske lidelser. Har slitt mye med psykoseproblematikk de siste årene. Har motatt barnetilegg ytelse fra nav og har ikke fulgt godt nok opp å melde i fra min manns økte inntekt. Nå viser det seg at jeg i ca 3 år har mottatt urettmessig barnetillegg fra nav... Meldte selv i fra om dette når jeg oppdaget det, men har iettertid fått brev om kontroll på de siste års inntekt.

Kan jeg bli politi anmeldt?? Er veldig usikker og redd nå. Ikke for å bruke det som en unnskyldning men min mentale helse har vært til hinder for å melde fra tidligere til nav... dette er noe som ikke har vært i min bevissthet i det hele tatt...

Jeg er ellers en veldig oppriktig og ærlig person og ville aldri bevisst lure til meg penger. Betaler selvsagt tilbake barnetillegget i sin helhet dersom de krever det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328255-nhd-kan-jeg-bli-politi-anmeldt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil de hjelpe å få "en attest-skriv" fra psykiateren min om min mentale tilstand de siste årene??

Ja, det vil kunne hjelpe med en god forklaring på hvorfor du har mistet oversikt over de pliktene du har som trygdemottaker. Be legen din om en ytfyllende attest.

Hei.

Du kommer sannsynligvis ikke til å bli politianmeldt, og dersom du blir det, så går nok det bra.

Sannsynligvis kan du levere inn attest på at du sliter med psykoseproblematikk, dette bør psykiateren din gjøre. Så kan du få en nedbetalingsplan, eller betale alt med en gang.

Dette ordner seg.

Annonse

Jeg skriver dette fordi jeg selv opplevde noen lignende for noen år tilbake, der jeg meldte fra, og de ikke stoppet utbetaling likevel (nav- attføring) så ble det stoppet etter et havlt år. Ett år senere fikk jeg et rimelig ubehagelig brev i posten. Jeg følte meg kriminell i forhold til ordlyden i brevet, skikkelig skremmende synes jeg det var på den tiden.

Men det som skjedde var at jeg fikk en fast tilbakebetalingsplan, og når jeg fikk skattepenger, så gikk disse til det, og jeg var "fri" fra dette ubehaget.

Det ordner seg nok.

Gjest Det er min mening

Ja, det vil kunne hjelpe med en god forklaring på hvorfor du har mistet oversikt over de pliktene du har som trygdemottaker. Be legen din om en ytfyllende attest.

Noe som forundere meg er at en ofte leser om syke og psyke som er slitne og utafor pga det de er sykmeldt/trygdet for blir straffet for å ha glemt eller ikke forstått. Samtidig leser en jo at landets fremste politikere, som vel burde være både friske og oppegående siden de er overlatt tilliten å styre landet, kommer unna med ikke å ha skjønt reglene! De samme reglene som syke og utslitte folk blir pålagt å skjøønne. Det er jo egentlig til å flire litt av!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...