Gå til innhold

Menn og kvinner og forhold..

Anbefalte innlegg

Gjest fjæren

Etter å ha blitt dumpa igjen av en kjæreste har jeg tenkt litt på om det er noe grunnleggende forskjellig på menn og kvinner når det kommer til forhold. Når jeg tenker meg om har jeg blitt dumpa mange flere ganger enn jeg har dumpa noen, og dette gjelder også flere av mine venninner. Det virker som det er mye lettere for menn å gi opp et forhold eller ikke synes de har nok følelser til å være i et forhold eller synes et forhold er for seriøst osv.

Jeg lurer på om forventningene menn og kvinner har til et forhold ikke helt samsvarer? jeg mener, når er jeg er i et forhold er det jo fordi jeg tror det kan bli mer seriøst etterhvert, jeg er ikke i et forhold bare for å være i et forhold, på en måte. Og jeg er villig til å jobbe hardt for å få det til å fungere, jeg vil ikke gi opp ved første utfordring. Men det virker ikke som det er sånn for de mennene jeg har vært sammen i alle fall. Hva er det egentlig menn tenker om forhold? At det skal være en dans på roser hele tiden og når det blir litt vanskelig gir de opp? Det er jo ikke sånn livet er... Jeg trodde men også ville være seriøse, jeg, ikke bare få flest mulig damer...:( (jeg vet jeg generaliserer veldig nå, men jeg er lei av å bli skuffa og dumpa!!! Og kanskje jeg må ende innstilling)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328259-menn-og-kvinner-og-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

Ja, du generaliserer litt for mye;)

''Jeg lurer på om forventningene menn og kvinner har til et forhold ikke helt samsvarer? jeg mener, når er jeg er i et forhold er det jo fordi jeg tror det kan bli mer seriøst etterhvert, jeg er ikke i et forhold bare for å være i et forhold, på en måte. ''

Jeg har selv aldri blitt dumpet, men vært dumperen, fordi jeg ser at forholdet ikke går i ønsket retning. Jeg tror menn og kvinner har samme forventninger til et forhold, men at en av partene ser at dette ikke går veien, likssom.

Du har rett og slett vært forferdelig uheldig med valg av partner! Man kan ikke tvinge to mennesker til å å i samme retning, dessverre:(

Let videre, og jeg er sikker på at du en dag finner èn som vil gå i samme retning som deg;))

Gjest Ulvinnen

Well, well...

Du blir sikkert skuffet når du får vite at i mitt tilfelle har det alltid vært jeg som har gjort det slutt. Jeg har til og med takket nei til tre frieri, det var ikke mye moro.

Det er bare et tilfelle der jeg ble dumpet. Det vil si, jeg fikk et ultimatum, kjæresten min bad meg velge mellom ham og dykkingen. Han syntes hobbyen min krevde for mye. Jeg valgte dykkingen, og dermed var han ute or soga...

Hvorfor jeg gjorde det slutt så mange ganger? Fordi jeg oppdaget at de ikke var drømmemannen min. Og jeg ønsket ikke å binde meg til noen som jeg ikke følte at jeg ville bli helt fornøyd med.

Glimtipper

Jeg tror nok antagelsen din om at dette er en kjønnsforskjell er feil, for å være ærlig. Jeg har aldri blitt slått opp med, men har alltid vært den som har slått opp (er kvinne). Det samme gjelder forøvrig min mannlige samboer, så vi jevner vel ut statistikken greit. Det er ikke et symptom på at noen av oss gir opp ved første hindring, men at vi har et realistisk syn på hva vi personlig trenger for å være lykkelige.

Blir spennende å se hvem som rekker å slå opp først av oss to ;) (Men i hvert fall kan vi stole på at vi ikke blir værende i et utilfredsstillende forhold bare fordi vi skal "kjempe" for det til den bitre slutt.)

Gjest fjæren

Kanskje du faller for feil menn?

Feil menn? De mennene som dumper meg, mener du? Haha!

Jeg har faktisk hatt en tendens til å falle for menn som ikke vil bli så seriøse, så da er det jo egentlig ikke så rart de dumper meg etterhvert. Men synes det er vanskelig å vite i den flørte-fasen hva de vil. Og han siste kjæresten min var veldig klar for begynnelsen at han ville være seriøs.. Men jeg blei dumpa for det:( Jaja

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...