Gå til innhold

Pause

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jasåsånnerdet

Hvordan skal du evt. finansiere en utsettelse? Tenker du å jobbe eller leve på lån ?

Det kan være ok å gi seg selv mulighet til å komme ajour, men det er også viktig å ha oversikt over hvilke konsekvenser dette får.

Tar selvfølgelig ikke opp lån i denne perioden. Jeg har en deltidsjobb med mulighet for mer jobbing.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328284-pause/#findComment-2742676
Del på andre sider

jasåsånnerdet

Føler du deg syk, siden du vil utsette det ?

Jeg ser mørkt på alt, og ligger etter i utdanningen. Jeg føler at hodet mitt består av totalt kaos.

Jeg føler at jeg trenger kontinuitet i behandlingen jeg går i (kognitiv). Føler egentlig også å prate om livssituasjonen min og sette ord på tankekaoset i hodet mitt.

Det har også skjedd ting på hjemmefronten som jeg ikke orker å gå inn på, men det involverer en av mine nærmeste. Dette er noe jeg ikke har snakket med noen om, omtrent.

Jeg tenkte å høre om det går an å både følge den kognitive terapien jeg går i nå (ekstremt dårlig oppfølging - har hatt 5-6 behandligstimer på 2 år(!)) og gå til en annen terapeut som jeg føler jeg kan prate med. Han jeg går hos nå føler jeg ikke at jeg klarer å prate med om andre ting enn den kognitive terapien. Det er det han har i fokus også.

Men jeg føler altså at dette ikke er nok. Jeg har behov for noe mer enn bare den kognitive terapien. Den går jo bare ut på å jobbe med ting som er vanskelige og få bukt med dem. Men jeg føler ikke at den hjelper særlig mot kaoset i hodet mitt.

Jeg har ting i livet mitt som jeg sliter med. Isolasjon, og det å se på et kjæresteforhold med total resignasjon. Manglende evne til å stole på folk. Etc.

Jeg føler meg heller ikke klar for å møte arbeidslivet ennå, ikke før jeg har fått mer kontinuitet i behandlingen min. Men det må jeg si har vært en vits. Latterlig oppfølging.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328284-pause/#findComment-2742804
Del på andre sider

Jeg ser mørkt på alt, og ligger etter i utdanningen. Jeg føler at hodet mitt består av totalt kaos.

Jeg føler at jeg trenger kontinuitet i behandlingen jeg går i (kognitiv). Føler egentlig også å prate om livssituasjonen min og sette ord på tankekaoset i hodet mitt.

Det har også skjedd ting på hjemmefronten som jeg ikke orker å gå inn på, men det involverer en av mine nærmeste. Dette er noe jeg ikke har snakket med noen om, omtrent.

Jeg tenkte å høre om det går an å både følge den kognitive terapien jeg går i nå (ekstremt dårlig oppfølging - har hatt 5-6 behandligstimer på 2 år(!)) og gå til en annen terapeut som jeg føler jeg kan prate med. Han jeg går hos nå føler jeg ikke at jeg klarer å prate med om andre ting enn den kognitive terapien. Det er det han har i fokus også.

Men jeg føler altså at dette ikke er nok. Jeg har behov for noe mer enn bare den kognitive terapien. Den går jo bare ut på å jobbe med ting som er vanskelige og få bukt med dem. Men jeg føler ikke at den hjelper særlig mot kaoset i hodet mitt.

Jeg har ting i livet mitt som jeg sliter med. Isolasjon, og det å se på et kjæresteforhold med total resignasjon. Manglende evne til å stole på folk. Etc.

Jeg føler meg heller ikke klar for å møte arbeidslivet ennå, ikke før jeg har fått mer kontinuitet i behandlingen min. Men det må jeg si har vært en vits. Latterlig oppfølging.

Jeg føler at hodet mitt består av totalt kaos".

Dette kjenner jeg igjen.

Det virker som om du ikke har behov for kognitive terapi ?

Det er ikke lett å lære noe når du har det slik.

Det er ikke sikkert at samtaleterapi heller er nok. Jeg ble bare sliten av å prate. Slik som du beskriver deg, så minner det meg om en depresjon. Men om det er en depresjon som går an å prate seg ut av, eller ikke, er jo ikke så lett å si for meg. Vel det kan være til hjelp å snakke med noen om problemene, men ofte så ligger ikke løsningen der, men det kan hjelpe deg litt til å holde deg gående. Vet jo ikke hvordan dette kaoset oppsto hos deg, eller hvor lenge siden, men du burde kanskje prøve noe medisinsk behandling

Jeg har behov for noe mer enn bare den kognitive terapien

Den går jo bare ut på å jobbe med ting som er vanskelige og få bukt med dem. Men jeg føler ikke at den hjelper særlig mot kaoset i hodet mitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328284-pause/#findComment-2742862
Del på andre sider

Annonse

jasåsånnerdet

Dette kjenner jeg igjen.

Det er ikke sikkert at samtaleterapi heller er nok. Jeg ble bare sliten av å prate. Slik som du beskriver deg, så minner det meg om en depresjon. Men om det er en depresjon som går an å prate seg ut av, eller ikke, er jo ikke så lett å si for meg. Vel det kan være til hjelp å snakke med noen om problemene, men ofte så ligger ikke løsningen der, men det kan hjelpe deg litt til å holde deg gående. Vet jo ikke hvordan dette kaoset oppsto hos deg, eller hvor lenge siden, men du burde kanskje prøve noe medisinsk behandling

Den går jo bare ut på å jobbe med ting som er vanskelige og få bukt med dem. Men jeg føler ikke at den hjelper særlig mot kaoset i hodet mitt.

Har tenkt tanken selv, om det er en påbegynnende depresjon. Har hatt det sånn i noen måneder nå.

Kan man bli deprimert av å bruke Zoloft?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328284-pause/#findComment-2742950
Del på andre sider

jasåsånnerdet

Dette kjenner jeg igjen.

Jeg har hatt det sånn i litt over 6 mnd ca, tror jeg.

''Vel det kan være til hjelp å snakke med noen om problemene, men ofte så ligger ikke løsningen der, men det kan hjelpe deg litt til å holde deg gående.''

Hva er det som hjelper da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328284-pause/#findComment-2742951
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn i litt over 6 mnd ca, tror jeg.

''Vel det kan være til hjelp å snakke med noen om problemene, men ofte så ligger ikke løsningen der, men det kan hjelpe deg litt til å holde deg gående.''

Hva er det som hjelper da?

Det kan være viktig å snakke om alt som gjør det enklere for deg, og selvfølgelig dine symtomer, hvordan du føler deg, slik at de kan hjelpe deg til en behandling som hjelper. Men hvis du har en depresjon, så er det lett å komme ut på viddene ved å prate om andre, og hvordan de virker på deg osv, selv om depresjonen blir forsterket gjennom dette , selvfølgelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328284-pause/#findComment-2742973
Del på andre sider

Har tenkt tanken selv, om det er en påbegynnende depresjon. Har hatt det sånn i noen måneder nå.

Kan man bli deprimert av å bruke Zoloft?

Jeg er ikke lege, men trodde at Zoloft var et antidepressiv medisin ?

Noen av disse AD medisinene virker også inn på angsten, hvis det kan fortelle deg noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328284-pause/#findComment-2743077
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...