Gå til innhold

Barn med livsutfordring

Anbefalte innlegg

Gjest Tine75

Hei. Jeg er stemor til en gutt på 10 år, og ser med stor bekymring på hans livskvalitet og fremtid. Jeg kan sikkert skrive mange sider opp og ned om han og han historie,men jeg vil i korte trekk beskrive hans utfordringer. Mitt spørsmål til deg er : Blir dette fulgt opp på en riktig måte og evt hvor "vanskelig" vil dette være for han fremover,fremtidsutsikter? Gutten har diagnosen ADHD Som tilleggsdiagnose har han fra tidlig barneår pådratt seg reaktivt relasjons"problem"(husker ikke helt hvilke ord de brukte på slutten her) Han sliter med enkoprese,og bryr seg særdeles lite om andre merker dette-kan mao gå med dette i buksen hele dagen. Han prater mye usannheter,skuler ting og har ved et par tilfeller stjålet penger hjemme. Han er i kontakt med psykiater en gang i uka-hvor de leker og prater(relasjonsbygging) Ellers bruker han Stratera for ADHD-med liten effekt. Har prøvd flere medisiner,dette for ADHD diagnosen.Vi hjemme synes vel det er det psykiske som er det som bør fokuseres på da det er disse tingene som utsetter han for størst utfordringer. Får ingen som helst respons omtrent på det følelsesmessige planet...Kun med ukjente-inntil ett visst punkt. Jeg er vel kommet til et punkt hvor jeg har så vondt av gutten og føler vel at disse problemene vokser han over hodet. Håper vel bare på noen oppmuntrende ord ang hans fremtid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328304-barn-med-livsutfordring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...