Gå til innhold

selvmord

Anbefalte innlegg

Gjest chris1984

hei, jeg er en mann på 25 år som tankt lenge på det med selvmord, men når det kommer til stykke ombestemmer jeg meg og prøver å tenke framover... nå i det siste har jeg det ikke lett og er på tanken nesten hver dag, spiser ike, sover ikke og har ikke vært på jobb på 4 dager pga. dette.. jeg har så mye problemer rundt meg og ser ingen ende på det, uansett hvordan jeg tenker.. har snakket med legen min for lenge siden om ang. psykolog men da har han sagt kan sette deg opp på"vent" for det er ikke så mange psykatere her i kristiansand har jeg fått forståelsen for.. det som har holdt meg til meg selv den siste stunden er kjæresten min men nå har det blitt slutt, og vet ikke hva jeg skal nå, vet bare at jeg trebger hjelp, men klarer kanskje ikke selv å oppsøke hjelpen jeg trenger.. chris

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328323-selvmord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet er ganske tøft til tider, men jeg ville ikke vært det foruten. At det er slutt med kjæresten din, er selvfølgelig vondt. Men det betyr absolutt ikke at du aldri skal ha en ny kjæreste igjen. Skjebnen lukker aldri en dør, uten at den åpner en annen. Sier Knut Hamsun.

Du må finne det som er positivt for deg. Pass på at du ikke har for mye tid til å tenke. Meld deg heller på aktiviteter og prøv nye ting. Vær vennlig og smil og hils på folk. Meld deg gjerne inn i ting hvor du kan hjelpe andre. Røde Kors har en del slike aktiviteter, besøksvenn etc. Å lese bøker kan være en måte å få tankene litt bort fra deg selv på for en stund. Dersom du føler at livet ditt er bortkastet, kan det være en fin måte å få litt livsverdi igjen på å gjøre noe for andre.

I tillegg må jeg nevne for en ufattelig tragedie det er for alle som tar selvmord. Både de som gjør det, og egentlig har livet foran seg. Samt deres pårørende.De pårørende lever nok med sorg, sinne og selvbrebreidelser lenge etterpå. Jeg håper derfor du kan legge bort selvmordstankene dine for godt.

Livet er dyrebart, ja faktisk et mirakel. Gi livet en sjanse. Se for deg hva du ønsker deg i livet og jobb for det.

Er du veldig deprimert søk legehjelp med en gang.

Masse lykke til videre!

Livet har alltid noe godt i vente.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328323-selvmord/#findComment-2743029
Del på andre sider

Gjest Hoggormen

Heisann!

Leit at du har det så tøft om dagen. NHD har jo gitt deg det beste svaret. Jeg tør påberope meg nok egenerfaring til å si at jeg er rimelig sikker på at du sliter med en depresjon. Det er hjelp å få for dette, og det både fortjener og trenger du. Legen skal henvise deg til rette instans - slik NHD sier .Vil ikke legen det, så anbefaler jeg at du kontakter en annen lege for second opinion eller rett og slett bytte fastlege. Jeg måtte selv bytte fastlege for en del år siden fordi den raringen jeg hadde sa at det "var ikke vits pga lange ventelister." Slikt skal man ikke finne seg i. Legen SKAL ta deg alvorlig. Og som folk også nevner: Ta med en utskrift av innlegget ditt eller sett ned stikkordsvis hva du vil si. Det kan være lett å få snakkesperre når man er nervøs og føler en ikke helt vet hva man skal gjøre.

Ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328323-selvmord/#findComment-2743661
Del på andre sider

Annonse

Gjest been there done that

Heisann!

Leit at du har det så tøft om dagen. NHD har jo gitt deg det beste svaret. Jeg tør påberope meg nok egenerfaring til å si at jeg er rimelig sikker på at du sliter med en depresjon. Det er hjelp å få for dette, og det både fortjener og trenger du. Legen skal henvise deg til rette instans - slik NHD sier .Vil ikke legen det, så anbefaler jeg at du kontakter en annen lege for second opinion eller rett og slett bytte fastlege. Jeg måtte selv bytte fastlege for en del år siden fordi den raringen jeg hadde sa at det "var ikke vits pga lange ventelister." Slikt skal man ikke finne seg i. Legen SKAL ta deg alvorlig. Og som folk også nevner: Ta med en utskrift av innlegget ditt eller sett ned stikkordsvis hva du vil si. Det kan være lett å få snakkesperre når man er nervøs og føler en ikke helt vet hva man skal gjøre.

Ønsker deg alt godt!

'' Jeg måtte selv bytte fastlege for en del år siden fordi den raringen jeg hadde sa at det "var ikke vits pga lange ventelister." ''

Ja, jeg kan le av det nå, men en slik lege har jeg også vært ut for. Jeg valgte heldigvis også da å bytte lege, og den nye henviste meg raskt heldigvis.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328323-selvmord/#findComment-2743783
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...