Gå til innhold

Betennelse i hele kroppen

Anbefalte innlegg

Gjest allways

Har fått diagnose Polymyalgia revmatika og har dermed gått på kortison siden 11.febr.Har trappet ned en gang men bet.blusset oppigjen.Var på Kypros der jeg fikk Medrol 16 mg.Kom til Norge 23.mars etter 2 uker fikk jeg prednisolon 10 mg etter 2 uker 30 mg som jeg går på nå.Er dette lang tid på kortison?Føler meg veldig trett og til tider svimmel er så opphovnet i ansiktet og har probl.med å svelge. til tider .Kan nevne at jeg er 71 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328326-betennelse-i-hele-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er på kanten av mitt felt, infeksjonsmedisin, men for meg virker det relativt lenge. Jeg ville få dette bekreftet av en reumatolog som bruker slike medisiner regelmessig. Det er klart at langvarig bruk av kortikosteroider kan ha endel bivirkninger. De er både tid og doseavhengig. Spør en reumatolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...