Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på snart 18 år.

For ca en måneds tid siden og vel så det, var jeg på en gynekologisk undersøkelse.

Det ble da påvist en cyste på venstre eggstokk.

Gynekologen hadde litt problemer med å finne ut hva slags cyste det dreide seg om, men hun var ganske sikker på at det enten dreide seg om en blodcyste eller en tvillingcyste.

Jeg har i før og ettertid etter funnet hatt store smerter i området der cysten er.

En stund etter funnet fikk jeg plutselige blødninger som jeg ikke ante hva var.. eneste jeg visste var at det ikke var menstruasjon pga av at menstruasjon kom en tid etter.

Jjeg har perioder der jeg har mye smerter og en periode der smertene kan avta litt.

Men dette begynner å bekymre meg litt, pga jeg vet at cyster kan dreie seg rundt eggstokkene og i verstefall ødelegge dem.

Hva synes dere?

Synes dere jeg burde kontakte gynekolog for en ny undersøkelse.

Etter funnet skulle jeg komme tilbake til kontroll etter 3 måneder.

Men synes dere at jeg burde ringe å få time raskere?

Med vennlig hilsen bekymret tenåring!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328331-cystebl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...