Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har spist sobril i 4 mnd nå, og sluttet for ca en uke siden. jeg tok 50 mg pr dag , altså i to ganger pr dag.

Jeg hadde da fått høre fra dere her inne at man ville få enda mer angst pga av sobril slutt, og det stemte. Det var helt for jævlig for å si det mildt. Jeg holdt ikke ut, så jeg fikk seroquel hos min psykiater. Dette har jeg gått på før og vet at jeg blir opplåst og legger på meg. Av to onder valgte jeg å fortsette på seroquel, og har gått på de i 4 dager nå. Angsten er mildere, men jeg har fått masse vann i kroppen og er sulten hele tiden.

Om jeg etter 2 uker trapper ned på seroquel får så slutte med de vil angsten komme tilbake ?

Jeg vet hva angsten er og jobber med den. Jeg tenkte siden sobril bare ga angsten mer mat så tenker jeg at uten sobril i 2 uker så må nå den være ute av kroppen min? Jeg ser på seroquel som støtte hjul nu i den værste tiden.

Jeg bruker også cipramil 40mg pr dag.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328341-sobril-og-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor sluttet du med Sobril? Jeg har stått på Xanor (1-2 mg daglig) mot angst i ett og et halvt år. Fungerer utmerket, og har ingen intensjoner om å slutte.

Sobril er vanedannende, og har kun som hensikt å ta angsten der å da. Sobril er ikke en medisin man bruker fast over tid, men kun over den verste kneika..

Sobril blir som alkoholen på en måte. Det tar bort uroe der og da, men den tar ikke bort hovedproblemet.

Sobril bedøver bare , mens andre medisiner tilfører noen stoffer vi har fra før av. Som hjelpestøtte liksom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328341-sobril-og-angst/#findComment-2743273
Del på andre sider

Gjest benzor

Hvorfor sluttet du med Sobril? Jeg har stått på Xanor (1-2 mg daglig) mot angst i ett og et halvt år. Fungerer utmerket, og har ingen intensjoner om å slutte.

Har bruket valium i snart 30 år og har heller ingen planer om å slutte. De hjelper meg, og gir meg ikke mere angst. Har brukt samme dose i årevis. Du må ikke la deg påvirke av all denne benzohetsen. En psykiater sa til meg at psykiatrien ville vært hjelpeløs uten benzo preparater. De er de beste mot angst, og jeg er så sjeleglad at de finnes ellers ville min dørterskel vært uoverstigelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328341-sobril-og-angst/#findComment-2743321
Del på andre sider

Gjest benzor

Har bruket valium i snart 30 år og har heller ingen planer om å slutte. De hjelper meg, og gir meg ikke mere angst. Har brukt samme dose i årevis. Du må ikke la deg påvirke av all denne benzohetsen. En psykiater sa til meg at psykiatrien ville vært hjelpeløs uten benzo preparater. De er de beste mot angst, og jeg er så sjeleglad at de finnes ellers ville min dørterskel vært uoverstigelig.

pst.de fleste preparater innen psykiatri er vanskelige å slutte med. Og de fleste er brannslukkere. En venn av meg sluttet på ssri rett før jul etter fem og ett halvt år. Og i løpet av fire mnd er han der han var da han begynte. Og han er ikke det enerste jeg kjenner som har opplevd dette. og en ting til benzopreparater er lite giftige for kroppen. Det synes jeg er et viktig poeng, tatt i betraktning alt det andre vi med psykiske problemer inntar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328341-sobril-og-angst/#findComment-2743331
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...