Gå til innhold

Noen som har erfaring med jernsprøyte?

Anbefalte innlegg

Gjest Loonne
Skrevet

Jeg har nå prøvd diverse tabletter for jernmangel, men greier ikke å ta disse over tid pga bivirkninger.

Legen min er litt tilbakeholden med å tilby jernsprøyter, men nå er det siste utvei.

Noen her som har erfaringer å dele med meg? Føler man bedring umiddelbart? Hvor ofte og hvor mange? Bivirkninger?

Skrevet

Hva med flytende "jern-ekstrakt"? Det selges i alle dagligvarebutikker. MEN det er viktig at du har fått påvist lavt jernlager før du begynner. (Men det regner jeg med at du har ettersom du har snakket med legen om det)

Gjest Loonne
Skrevet

Hva med flytende "jern-ekstrakt"? Det selges i alle dagligvarebutikker. MEN det er viktig at du har fått påvist lavt jernlager før du begynner. (Men det regner jeg med at du har ettersom du har snakket med legen om det)

Sånne milde og magevennlige jernpreparater inneholder for lite jern til å få opp et lavt jernlager. Det må desverre sterkere krutt til, og det medfører magetrøbbel for meg og mange andre.

Flytende jernpreparater er helt greie når man bare trenger litt ekstra tilskudd, men ikke ved anemi slik som jeg har.

Gjest minnah
Skrevet

Jeg fikk 3 sprøyter i løpet av 1,5 uke, og merket bedring ca 3 uke etterpå.

Så det fungerer nok bra. Eneste aber - det blir temmelig ømt i stikkområdet lenge etterpå. Jeg fikk satt mine i august og jeg har fremdeles store blåmerker på skinka... Ikke vakkert.

Gjest Det virker!
Skrevet

Jeg vil virkelig anbefale å prøve dette. Jeg har hatt jernmangelanemi i mange år, og tabletter har ingen virkning. Nå har jeg tatt 11 sprøyter med ca 14 dg mellomrom, og har forbedret verdiene fra 8 til over 20. Forskjellen kjente jeg noen dager etter den 3. sprøyta. Du vil bli veldig blå på skinka lenge, og det er ikke behagelig. Du kan ev få det som drypp, men det tar lang tid.

Lykke til!

Skrevet

Sånne milde og magevennlige jernpreparater inneholder for lite jern til å få opp et lavt jernlager. Det må desverre sterkere krutt til, og det medfører magetrøbbel for meg og mange andre.

Flytende jernpreparater er helt greie når man bare trenger litt ekstra tilskudd, men ikke ved anemi slik som jeg har.

Jeg har fått beskjed om at det er mye mer effektivt en jerntabletter da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...