Gå til innhold

Får dere skrevet ut Valium?

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarinnen

I min hormonelle syklus så er det to-tre dager før/etter eggløsning som er helt jævlige. Som regel klarer jeg å holde dem i sjakk, men noen ganger har jeg klikket helt. jeg har blitt fryktelig aggressiv, begynt å grine, fått hjertebank og begynt å kutte meg i armen med kniv. Eller jeg drikker masse alkohol.Dette er ikke atferd jeg har til daglig og når jeg kommer til meg selv igjen så fatter jeg ikke hva jeg har drevet på med.

Fastlegen har ikke villet skrive ut Valium til meg tidligere, men er det helt feil om jeg får Valium som jeg kan bruke to/tre dager i måneden hvis det hindrer meg i å gjøre destruktive ting?

Eller kan jeg bruke andre medikamenter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328362-f%C3%A5r-dere-skrevet-ut-valium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bipolarinnen

valium kombinert med alkohol og selvskadende avfærd tror jeg ville betydd minst mulig benzo!!(kun gitt på sykehus,edru!)

håper du finner noe du synes hjelper!

Jeg tenkte at hvis jeg først fikk en valium så ville jeg ikke ha selvskadet meg eller brukt alkohol, da ville jeg vært dopet ned fra før.

Gjest svarteste natta

Jeg tenkte at hvis jeg først fikk en valium så ville jeg ikke ha selvskadet meg eller brukt alkohol, da ville jeg vært dopet ned fra før.

ok,sikkert jeg som mistolket deg litt da.beklager.

men i mitt tilfelle har selvskading/alkohol-misbruk hindret meg fra å få piller jeg ønsker""trenger"

håper du har en forstålelsesfull lege,som tar deg på alvor!! valium er etter min mening et bedre alterantiv enn å overdrive alkohol-inntak!(men det er da en del som er uenige,siden valium er mer vane-dannende)

God natt:)

Annonse

Gjest benzor

Jeg får valium, og har brukt det - ikke misbrukt det i 30 år. Får det for angst og som muskelavslappende da jeg lever med et evig spenn i hodet, rygg, nakke

Jeg tror det ville hjelpe deg, men du blir ikke dopet. Det er en medisin som beroliger og er muskelavslappende. Bør ikke blande det bevisst med alkohol - da alkoholen vil virke sterkere på deg.

Gjest Hoggormen

Ja jeg får det utskrevet fra min psykiater til bruk ved sterk angst og uro. Men det er jo best å finne andre løsninger enn valium på sikt. Om legen din nekter å skrive ut dette til deg, så spør om det er noe alternativ. Sånn generelt sett synes jeg at en beroligende er bedre enn selvskading - noe jeg hadde mye problemer med. Dog - siden jeg skadet meg ofte, så måtte jeg finne andre måter å takle det på enn å bare ty til kjemien.

Imidertid ser jeg ikke noe galt i å ha valium eller annet beroligende i huset om man bruker det med respekt og kun når det virkelig ikke er noe annet som kan hjelpe. Om man tar et par-tre stykker i mnd er det ikke noe fare for å bli avhengig - hvis jeg skal forholde meg til det jeg har fått opplyst selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...