ArabianStar Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Vi hadde et tilsynelatende greit forhold, helt til søndagen.. Denne vinteren har jeg hatt følelsen gnagende i meg, at noe ikke stemmer. Men jeg greide aldri helt å forstå hva.. Han ville aldri fortelle meg noe særlig om livet sitt, og vi har liksom levd i hver vår verden hele tiden. Han har til tider vært avvisende, han var ikke lengre den kosete og gode karen han var før, og han var ikke særlig intr i å gjøre ting sammen med meg. Dette resulterte i at jeg trakk meg litt unna og ville ikke plage han.. Jeg følte meg jo litt i veien, med et barn i magen som jeg en stund var usikker på om han egentlig ville ha.. Over nyttår var han ikke så intr i sex mer heller. Tidligere har han jo vært temmelig kåt av seg, og tente bare han la seg om kvelden.. Men jeg tenkte en stund at han kanskje bare skjerpa seg fordi jeg ikke hadde sååååå stort behov for sex akkurat nå. Så var det søndagen da.. Jeg begynte å bli virkelig plaga med tankene mine, og jeg begynte å tenke at han flørta med andre siden han var så gretten og tilsynelatende lei av meg. Så da han var ute, og jeg var alene hjemme kunne jeg ikke la være. Jeg leste mld hans på tlf'n, og fant akkurat det jeg visste skjulte seg der... Han skrev til den ene at han har tenkt på henne "hele tiden".. Ikke at jeg vet hva det vil si, hva som har skjedd eller siden når.. Hun andre "er alltid i hans tanker" og flere mld i den karakteren.. Til hun tredje skrev han at han savner en å holde rundt og være god med... For han var tydeligvis litt ensom. Datoen på disse mld var faktisk nå for et par dager siden.. En fjerde hadde han han skrevet for lenge siden(et par mnd kanskje, litt mer), og der hadde hun svart "Hva vil dama si til det?" og i en annen mld "Hehe.. Vil ikke tåle å vite det? Går det dårlig med dere eller noe?"... Og denslags, med andre ord han bagatelliserte vårt forhold og prøvde å skyve meg unna.. Jeg følte meg plutselig som verdens dårligste kjæreste, og jeg føler meg jo ikke akkurat bedre nå.. Og de tre andre var det tydelig at han skjuler både meg og barnet som er på tur.. Tårene mine spratt... Men alle bitene falt på plass... Nå forstår jeg hvorfor han har oppført seg som han har.. Og nå skjønner jeg også at han har løyet for meg ved flere anledninger. Jeg skjønner også nå hvorfor han ikke har villet skrive under på noen av papirene som har med barnet å gjøre. Jeg har levert inn noe av det uten å oppgi far.. Jeg har flere ganger sagt han må fylle ut diverse punkter, men han har ikke villet det.. Jeg ble så knust at jeg skrev tankene mine ned. Han så på meg at noe var galt den første dagen, men jeg klarte å ro meg unna hver gang.. Jeg bare klarte ikke mer bråk, for jeg regner med det vil det bli hvis jeg sier at jeg har snoka på tlf'n hans.. Så hvordan forteller jeg han dette?? Skal jeg levere han det jeg skrev og stikke av til han roer seg? På torsdag skal jeg egentlig på sykehuset på overtids-kontroll, og muligens vil jeg bli værende der til barnet er født da.. Hvis ingenting har skjedd innen søndag settes fødselen i gang.. Jeg er ikke så sikker på om jeg vil at han skal være med på fødselen.. Når han ikke vil erkjenne seg noe farskap, hvorfor skal han da være med?? Men det jeg altså nå gnager over.. Jeg føler meg jo som en hyklerisk drittkjerring som har snoka på tlf'n hans. Jeg har aldri gjort noe sånt før, jeg har aldri i mitt liv vært sjalu.. Ikke på han og ikke på ex'n... Jeg er ikke sjalu nå heller, bare knust fordi jeg syns han kunne gjort det slutt i stedet for å plage begge oss på denne måten. Det er jo helt tydelig at han ikke har det bra sammen med meg.. Hvordan forteller jeg han at jeg har gjort det?? Og i neste omgang.. Kan jeg noen ganger stole på en sånn fyr? Greit nok, han kan si at det er meg han vil ha og at alt det andre bare var tull osv. Han ka jo love meg å slutte med denne flørtinga, men jeg har jo aldri noen garanti for at han gjør det.. Han er veldig flink å skjule ting, og han vil ikke ha noe problemer med å skjule noe sånt som dette igjen.. Jeg er ikke intr i å drive å snoke på tlf'n hans resten av livet, for jeg mener at jeg bør kunne stole på kjæresten min. Men jeg nå vet jeg ikke om jeg vil klare det.. Så hva gjør jeg???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328392-hvordan-forteller-jeg-han-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 ''Jeg følte meg plutselig som verdens dårligste kjæreste, og jeg føler meg jo ikke akkurat bedre nå.. Og de tre andre var det tydelig at han skjuler både meg og barnet som er på tur..'' Du har ingen grunn til å føle deg som en dårlig kjæreste. Hallo! Her er det HAN som svikter. Og det grovt. Dersom forholdet deres skal ha håp om redning (om det i det hele tatt er ønskelig) ville jeg bedt om at han blir med til familievernkontoret. Dere har et barn som kommer, og som er en uskyldig part i dette. Det er bedre å få ting avklart før barnet kommer, tenker jeg. Om du i det hele tatt kan stole på han? Jeg vet ikke. Kanskje, hvis dere får hjelp. En annen sak er om du i det hele tatt VIL flikke på forholdet. Et alternativ er selvsagt å bare si at du ikke er interessert i en mann som er notorisk utro og ikke vil ta ansvar for sitt barn, sette en koffert med klærne hans på trappa og skifte lås. (bokstavelig talt - eller billedlig talt, alt ettersom) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328392-hvordan-forteller-jeg-han-det/#findComment-2743611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjerstikjeristi Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hei! Føler virkelig med deg, du må ha det fryktelig tøft nå. Har selv opplevd det samme, GROV utroskap, og jeg fant også ut via tlf, men da var jeg helt sikker på at det var ugler i mosen. Du skal ikke føle noe som helst skyld for hvordan du fant det ut, det er helt uvesentlig. Konfronterer han deg med det, si at du som sant er aldri før har sjekket, men nå hadde du så bange anelser, at du så ingen annen utvei. det blir uansett peanuts i forhold til hva han har gjort. Må si jeg stiller meg meget skeptisk til en mann som ikke vil skrive under papirene mht. farsskap. Han er utro med flere damer, ikke finn deg i dette!!! Du må konakte familievernkontoret, om du tror det er noe håp for dere. DU skal ikke sitte der og føle skyld, du har din rett til å fly rett i synet påmannen!!! Selv om du ikek gjør det da, men du skjønner hva jeg mener. FY fader, jeg blir så SIN T på sånne menn!!! Lykke til! Si det som det er, det er HAN som har noe å forklare her!!!! Drittsekk av en fyr, makan! Du somer gravid og alt. JEg er rystet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328392-hvordan-forteller-jeg-han-det/#findComment-2743890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Hei! Føler virkelig med deg, du må ha det fryktelig tøft nå. Har selv opplevd det samme, GROV utroskap, og jeg fant også ut via tlf, men da var jeg helt sikker på at det var ugler i mosen. Du skal ikke føle noe som helst skyld for hvordan du fant det ut, det er helt uvesentlig. Konfronterer han deg med det, si at du som sant er aldri før har sjekket, men nå hadde du så bange anelser, at du så ingen annen utvei. det blir uansett peanuts i forhold til hva han har gjort. Må si jeg stiller meg meget skeptisk til en mann som ikke vil skrive under papirene mht. farsskap. Han er utro med flere damer, ikke finn deg i dette!!! Du må konakte familievernkontoret, om du tror det er noe håp for dere. DU skal ikke sitte der og føle skyld, du har din rett til å fly rett i synet påmannen!!! Selv om du ikek gjør det da, men du skjønner hva jeg mener. FY fader, jeg blir så SIN T på sånne menn!!! Lykke til! Si det som det er, det er HAN som har noe å forklare her!!!! Drittsekk av en fyr, makan! Du somer gravid og alt. JEg er rystet. Snufs.. Blir så rørt når jeg møter sånn forståelse.. Direkte om han har vært UTRO, tør jeg jo ikke å påstå enda da.. Men det jeg reagerer litt på, er jo at han faktisk har et barn på tur, og likevel flørter med andre... Og at han tydeligvis har gjort det en stund(utfra mld han har skrevet).. Siden sendte mld var slettet, så aner jeg jo ikke hva han har skrevet til dem, måtte bare tippe utfra innboksen.. Jeg skal ta det opp med han, må bare få psyka meg opp litt og komme meg på beina.. I fjor trodde jeg at det var en dårlig periode vi var gjennom, og at det var grunnen til at det var en del gnisninger oss i mellom. Men nå er det nesten så jeg lurer på om han kanskje allerede da har flørta rundt.. Og den gangen trodde jeg også at vi ville komme oss gjennom det.. Men nå er jeg veldig i tvil, når jeg oppdager dette... Sukk.. Jeg har iallfall innstilt meg på å muligens avslutte dette og levere inn alle papirer uten fars-opplysninger. Som det er nå, så virker det som det er det greieste.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328392-hvordan-forteller-jeg-han-det/#findComment-2743953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gi han inn , det har du god grunn til Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Du sier du har lest meldingene, og at du ikke unnskylder deg for det. Jeg har ei venninne som var på reise sammen med mannen og da han skulle hente bagasjen leste hun meldingene som var omtrent sånn du beskriver. Hun satt med telefonen i handa da han kom med kofferten, og sa: du har noe å forklare. Han sa at han ville gi henne denne reisen før han gjorde det slutt, det han IKKE visste var at ho hadde sluttet med pillen for å bli gravid for andre gang. de hadde et barn som da var 3-4 år. Det forholdet ble slutt,og han reiste sporenstreks til den nyoppstartede forholdet, fikk barn med henne, og de giftet seg... -herregud for en drittsekk. Ang barnets far, oppgi han. Barnet har rett til foreldre, og har han vært med på leken får han tåle steken. Bedre med en far på papiret enn ingen. Du må ikke la han slippe unna med dette. I det minste får han betale bidrag, ærlig talt. BAre si at selv om du er skuffet over han, skal tross alt barnet ha en far, det skylder faren barnet, selv om de ikke nødvendigvis får så godt forhold senere i livet, trenger barnet ditt noen å identifisere seg med, og kansje er det flere som ønsker kontakt? besteforeldre, tanter,onkler. Stå på, selv om du er sliten nå, det er ikke din feil , men hans!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328392-hvordan-forteller-jeg-han-det/#findComment-2744021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
marlenexxx27 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Han bør jo virkelig legge seg paddeflat, unnskylde seg massivt og tydelig, fortelle ALT om disse damene, uttrykke skamfølelse for hva han har gjort, og si at han vil gjøre hva som helst (f.eks. terapi) for å helbrede seg selv fra dette sykelige opphenget han har. Bare da, OG hvis han i tillegg KUN har flørtet (dvs ikke hatt sex med) er han verdt noe som helst. Hvordan du bør si det? Herregud, han har flørtet masse med tre forskjellige damer. At du har gått bak ryggen på han og sjekket hans mobil er totalt irrelevant og av null betydning. Du hadde jo åpenbart grunn til det, så det er ingenting å unnskylde eller forklare. Skal du unnskylde at du var klok nok til å forstå hva som var på gang, og ville skaffe deg bevis? Nei. Skal du ikke oppgi han som far? Hvis han virkelig er faren, hva er poenget med det? Uansett hvilket forhold du har til fyren, bør du jo oppgi faren for det arme barnets skyld. Kanskje han forsøker å lure seg unna ansvar og farsbidrag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328392-hvordan-forteller-jeg-han-det/#findComment-2744030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjerstikjeristi Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Snufs.. Blir så rørt når jeg møter sånn forståelse.. Direkte om han har vært UTRO, tør jeg jo ikke å påstå enda da.. Men det jeg reagerer litt på, er jo at han faktisk har et barn på tur, og likevel flørter med andre... Og at han tydeligvis har gjort det en stund(utfra mld han har skrevet).. Siden sendte mld var slettet, så aner jeg jo ikke hva han har skrevet til dem, måtte bare tippe utfra innboksen.. Jeg skal ta det opp med han, må bare få psyka meg opp litt og komme meg på beina.. I fjor trodde jeg at det var en dårlig periode vi var gjennom, og at det var grunnen til at det var en del gnisninger oss i mellom. Men nå er det nesten så jeg lurer på om han kanskje allerede da har flørta rundt.. Og den gangen trodde jeg også at vi ville komme oss gjennom det.. Men nå er jeg veldig i tvil, når jeg oppdager dette... Sukk.. Jeg har iallfall innstilt meg på å muligens avslutte dette og levere inn alle papirer uten fars-opplysninger. Som det er nå, så virker det som det er det greieste.. Skulle bare mangel at du ikke skal få litt forståelse. Har jo kommet mange gode råd her. Du må bare sette hardt mot hardt tror jeg, kreve at han skal legge seg paddeflat og stille opp, og fortelle alt, hvis ikke er det ingen vits, du kommer bare til å utslette deg selv om du forstetter å være med han. Og du...at han har vært utro er det vel egentlig liten tvil om....er jeg redd...dessverre..(men det kommer han garantert ikke til å innrømme siden du ikke har 100 % bevis...). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328392-hvordan-forteller-jeg-han-det/#findComment-2744256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Skulle bare mangel at du ikke skal få litt forståelse. Har jo kommet mange gode råd her. Du må bare sette hardt mot hardt tror jeg, kreve at han skal legge seg paddeflat og stille opp, og fortelle alt, hvis ikke er det ingen vits, du kommer bare til å utslette deg selv om du forstetter å være med han. Og du...at han har vært utro er det vel egentlig liten tvil om....er jeg redd...dessverre..(men det kommer han garantert ikke til å innrømme siden du ikke har 100 % bevis...). Joda jeg misstenker jo at han har vært utro.. Og når jeg nå tenker tilbake så skjønner jeg jo at han har løyet for meg ved flere anledninger(som jeg er temmelig sikker på), og sikkert flere ganger også som jeg ikke "vet" om.. Det jeg liksom ikke helt fatter.. Hvorfor skal han pine seg sjøl hos meg, når det er åpenbart at det er andre som er mye mer intr.. Han kunne spart oss for så utrolig mye, om han bare kunne gjort slutt på alt med en gang i stedet for å gjøre dette.. Og da hadde han kanskje ikke trengt å trygle meg om å beholde barnet i fjor.. Sukk.. Nei det er nok bare en ting å gjøre.. Dessverre.. Skal gi han et valg, enten blir han med på familieterapi, eller så er det ingen håp for oss.. Jeg må jo lære å stole på han igjen, og han må jo lære å holde seg til EN.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328392-hvordan-forteller-jeg-han-det/#findComment-2744437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg må bare si jeg er helt sjokkert!! Hvordan går det an å oppføre seg sånn når han er i et forhold og dere i tillegg skal ha barn sammen?? Noen mennesker oppfører seg helt utenfor min fatteevne! Jeg vet ikke helt om jeg har noen gode råd, annet enn at jeg synes du selvfølgelig skal oppgi han som far til barnet ditt. Det fortjener barnet og han må følge opp sine forpliktelser. Dere var jo to om å lage det. Blir det for vanskelig å snakke med han etter dette (noe jeg godt forstår) kan du jo gi han et brev. DU trenger ikke ha dårlig samvittighet, det lille tilllitsbruddet du har gjort er INGENTING mot det ha har gjort!!! Du må ha det veldig vanskelig nå, ille nok å oppleve sånt fra kjærsten og du har i tillegg et barn og tenke på.. Men det er mange som tenker på deg tror jeg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328392-hvordan-forteller-jeg-han-det/#findComment-2744559 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonymaja Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Du trenger ikke være fullkommen selv for å ha lov til å bli sint, vel! Å flørte med 3 ulike damer dagen før samboeren skal føde er vel verre enn å snike i en mobiltelefon. I alle fall når det viser seg at dine grimmeste anelser slår til. Det er bare å si at du ike er spesielt stolt av å ha kikka, men at det var så mange tegn som pekte i samme retning at du hadde behov for noe håndfast. Og nå har du fått det svart på hvitt, og det er ikke lenger du som trenger å skjemmes. Det er han. Jeg syns mannen din høres veldig veldig umoden ut. I starten tenkte jeg at han er vel den han er; du har beskrevet hans temperament osv, men at han modner i sitt samvær med deg. Men denne oppførselen gjør det hele bare banalt. Menn som ikke klarer å holde seg til den ene, er tenåringer innvendig, mener nå jeg. Det er rett og slett et symptom på umodenhet, og på egoisme. Dessverre. Han vegrer seg for å skrive under på papirene: han vil ha ryggen fri. Jeg syns denne mannen høres ut som et dårlig valg som livspartner i lengden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328392-hvordan-forteller-jeg-han-det/#findComment-2745277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tamtidamta Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Om jeg ikke husker feil har du jo tidligere lagt ut om hvilket rykte din samboer har på seg etter å ha behandlet eksen sin som dritt. Du har også tatt han i forsvar og hevdet han var uskyldig anklaget. Han må tydeligvis ha syntes at det var veldlig behagelig å ha en slik snill og forståelsesfull dame som deg å gjemme seg bak, men desverre virker det som om han fortsatt er en idiot. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328392-hvordan-forteller-jeg-han-det/#findComment-2762268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.