Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en i familien, voksen mann som sliter psykisk og fysisk. Dette henger ofte sammen og er vanskelig for meg å skjønne hva som er det største problemet. Men, uansett så har denne manne brukt Sobril 3 tabletter i døgnet i snart 1,5 år. Hvor sterke de er vet jeg ikke. Han brukte også en periode Cipralex, men sluttet med de ettter en stund. Er det riktig at en skal fortsette med Sobril i det uendelige ? Det er svært lite eller ingen oppfølging fra legens side og han får fornyet resepten over telefonene. Det jeg har merket meg ved er at han blir stadig dårligere. Han sier at han er blitt avhengig av Sobril og klarer ikke å slutte med de. Det er vanskelig å vite hva man skal gjøre som pårørende. Han tar ikke initativ til noe selv og jeg vil gjerne forsøke å hjelpe han. Noen som kan gi meg gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328395-langvarig-bruk-av-sobril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest irritert over svarene

hans tilstand skyldes iallefall ikke sobril. De hjelper han.

Blir så irritert over svarene dine. Selv om du mener de hjelper deg har du ikke monopol på en evig sannhet rundt benzo.

Mener svarene dine til tider er skadelige eller misvisende. I dette tilfellet har du ikke belegg for det du skriver. Det kan godt være det ikke er bra for denne mannen å gå på benzo langvarig.

Har du forresten noen gang prøvd uten benzo i mer enn 4 til 5 mnd? Har du ikke det vet du heller ikke om du selv hadde vært tjent med å være uten benzo.

Gjest Hoggormen

Hvis han selv sier han er avhengig, så er det kanskje slik. Sånne medisiner er til bruk i knipetak, og ikke over lengre perioder med store doser. En sånn avhengighet må man ha hjelp til å komme ut av, men det bør helsevesnet sørge for.

Noe konkret råd kan jeg nok ikke hoste opp, men du kan jo snakke med fastlegen din om hvordan du som bekymret pårørende skal forholde deg.

Gjest benzor

Blir så irritert over svarene dine. Selv om du mener de hjelper deg har du ikke monopol på en evig sannhet rundt benzo.

Mener svarene dine til tider er skadelige eller misvisende. I dette tilfellet har du ikke belegg for det du skriver. Det kan godt være det ikke er bra for denne mannen å gå på benzo langvarig.

Har du forresten noen gang prøvd uten benzo i mer enn 4 til 5 mnd? Har du ikke det vet du heller ikke om du selv hadde vært tjent med å være uten benzo.

Jeg mener benzohetsen har nådd for store høyder og er irritert over det. De er liksom rota til alt vondt. Jeg har to svangerskap uten en enenste tablett (15 mnd) hver gang i løpet av de 29 årene jeg har brukt dem. Ble ikke bedre av det, og var glad da jeg kunne bruke dem igjen. Barna mine er nå 20. og 15.

Annonse

Gjest benzor

Jeg velger å stå på barrikadene for en medisin og jeg gjentar medisin som har hjulpet millioner av angst pasienter verden over siden 1964.

Men helst ville jeg være frisk og ikke bruke en eneste tablett av noe slag. Men jeg er mer betenkt over de andre medisinene jeg tar enn valium. Tenker da på alle bivirkningene på sikt.

Det er naivt å tro at bare man slutter med benzo preparater så forsvinner angsten??? Det skjedde iallefall ikke med meg, og andre jeg kjenner og.

Gjest benzor

For å snu dette litt på hodet! Hvordan tror du denne skremselspropagandaen påvirker meg og de med meg som faktisk er avhengig av denne medisinen, og ikke har noe alternativ til et litt verdig liv?? Bare en tankevekker. Vi blir dyttet ned i gjørma ved hver eneste benzo diskusjon.

hidi, the scorpion

For å snu dette litt på hodet! Hvordan tror du denne skremselspropagandaen påvirker meg og de med meg som faktisk er avhengig av denne medisinen, og ikke har noe alternativ til et litt verdig liv?? Bare en tankevekker. Vi blir dyttet ned i gjørma ved hver eneste benzo diskusjon.

''Vi blir dyttet ned i gjørma ved hver eneste benzo diskusjon.''

Så lenge du og legen din er fornøyd med ditt forbruk, hvorfor skal du føle at "andre dytter deg ned i gjørma"? Da skal du være glad og stolt over tilliten mellom deg og legen din, og for at du har det bra;) Det er jo det viktigste for alle!

Men noen blir misbrukere, og de trenger en annen type hjelp, det er du vel enig i? Når noen blir dårligere og dårligere av benzo, og må øke dosen betraktelig, da kan det føre til forferdelige konsekvenser, ikke sant?

Så, da blir det vanskelig å sammenligne ditt forbruk, med noen andre sitt. Ikke alle får hjelp av benzo, de blir faktsik dårligere av det:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...