Gå til innhold

Maktesløs.

Anbefalte innlegg

Gjest Matt i dag

Det gjelder sønnen min igjen og mobbing på skolen,det skjer stadig ting på skolen som jeg reagerer veldig på. De slår han og kaller han stygge ting,nå tar han igjen for han vil ikke høre snakk om noe annet. Han klarer ikke å tenke noe positivt om skolen og hater å gå der,de klarer tydeligvis ikke å ordne opp i dette på skolen selv om de ikke innrømmer det.

De skal ha zero på skolen og det er det,men det er det jo ikke!

Vi kommer til å flytte til høsten så da blir det ny skole på han,men han vil flytte nå. Hva kan jeg gjøre og kan jeg gjøre noe?

Har klagd på de psykososiale forholdene på skolen,men har enda ikke fått noen konklusjon.

Det sliter på gutten min å ha det sånn på skolen,og det sliter på meg å sende han på skolen. Det blir bare helt feil!!!

I dag hadde han ikke rørt nista si,en i klassen satt og sa "Jeg skal ta deg,skal skaffe en helg gjeng og vi skal banke deg",da mistet han matlysten. Får helt vondt av han,har mistet troen på den skolen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328413-maktesl%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

''De skal ha zero på skolen og det er det,men det er det jo ikke! ''

Det er en forbaska skam at ikke skolene tar mer ansvar;)) De skryter på seg å ha mobbefrie skoler, mens de egentlig ikke har peiling på hva de snakker om....:(

Ingen steder er mobbefritt for unge mennesker, hvis det ikke er voksne tilstede _absolutt_ hele tiden, og ingen plasser er verre enn skolene!

Synes så inderlig synd på gutten din, tenker han gleder seg til å flytte, ja ;)

Jeg ville tatt gutten med til skolens rådgiver og fortalt om truslene, og forlangt lærer tilstede i matpausene. Så hadde jeg kjørt og hentet gutten hver dag fra/til skolen....

Blir ikke det bedre hadde jeg tatt gutten ut av skolen, ved hjelp av legeerklæring. Ingen barn skal ha det så vondt og være så redde!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328413-maktesl%C3%B8s/#findComment-2743724
Del på andre sider

Gjest Matt i dag

''De skal ha zero på skolen og det er det,men det er det jo ikke! ''

Det er en forbaska skam at ikke skolene tar mer ansvar;)) De skryter på seg å ha mobbefrie skoler, mens de egentlig ikke har peiling på hva de snakker om....:(

Ingen steder er mobbefritt for unge mennesker, hvis det ikke er voksne tilstede _absolutt_ hele tiden, og ingen plasser er verre enn skolene!

Synes så inderlig synd på gutten din, tenker han gleder seg til å flytte, ja ;)

Jeg ville tatt gutten med til skolens rådgiver og fortalt om truslene, og forlangt lærer tilstede i matpausene. Så hadde jeg kjørt og hentet gutten hver dag fra/til skolen....

Blir ikke det bedre hadde jeg tatt gutten ut av skolen, ved hjelp av legeerklæring. Ingen barn skal ha det så vondt og være så redde!!!

Takk for omtanken :)

Legeerklæring har jeg ikke tenkt på,det var sletts ikke dumt. Det har pågått så lenge nå og jeg har dårlig samvittighet for at jeg sender han på skolen,det er så nedbytende for han.

Vi har ansvarsmøter for han men der er det bare snakk,de lover at det skal bli bedre men det er løgn. Hvis de ikke klarer å takle det selv må de få hjelp utenfra da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328413-maktesl%C3%B8s/#findComment-2743763
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Takk for omtanken :)

Legeerklæring har jeg ikke tenkt på,det var sletts ikke dumt. Det har pågått så lenge nå og jeg har dårlig samvittighet for at jeg sender han på skolen,det er så nedbytende for han.

Vi har ansvarsmøter for han men der er det bare snakk,de lover at det skal bli bedre men det er løgn. Hvis de ikke klarer å takle det selv må de få hjelp utenfra da.

Jeg hadde også hatt dårlig samvittighet:( Min datter har gått sine tre år på u-skolen, uten å bli mobbet, men hun følte at skolemiljøet var forferdelig. Hun gleder seg til videregående, for der kan hun begynne på nytt!

Godt at gutten din tør snakke om det hjemme, det viser styrke og tillit, så snakk alltid med han før du går videre;)

Vi klarte å få til at lærere måtte være tilstede i lunsjpausen, og det hjalp jo litt. Håper inderlig dere finner ut av det!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328413-maktesl%C3%B8s/#findComment-2743787
Del på andre sider

Gjest Matt i dag

Jeg hadde også hatt dårlig samvittighet:( Min datter har gått sine tre år på u-skolen, uten å bli mobbet, men hun følte at skolemiljøet var forferdelig. Hun gleder seg til videregående, for der kan hun begynne på nytt!

Godt at gutten din tør snakke om det hjemme, det viser styrke og tillit, så snakk alltid med han før du går videre;)

Vi klarte å få til at lærere måtte være tilstede i lunsjpausen, og det hjalp jo litt. Håper inderlig dere finner ut av det!

Godt med en ny start ;)

Jeg er glad for at han er så åpen med meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328413-maktesl%C3%B8s/#findComment-2743806
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...