Gå til innhold

Betatt av min venninnes mann

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert Live
Skrevet

Jeg har over et år vært betatt av min venninnes mann. Han er så utrolig flott og fint menneske. Jeg har et godt forhold til min venninne så derfor har jeg holdt meg langt unna så klart.

Følelser er vanskelig å styre, men jeg gjorde alt for å holde meg unna han. Hun kom til meg på besøk, og en sjelden gang dro jeg til dem. Ved en anledning skjønte han at jeg likte han og han sa han likte meg.

Jeg ville for alt i verden ikke ødelegge vennskapet så jeg trakk meg mer og mer unna.

Nå holder dem på å gå fra hverandre. Hvordan nå da liksom? Jeg kan jo ikke bare begynne flørte med han enda.. hva er etisk rett her ? Er det tabu å flørte med venninners ex?

Frustrert

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• hidi, the scorpion

9

• candyqueen_83

6

• Babette

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du må i hvert fall vente til det er fullstendig slutt, og helst la det gå litt tid også. Deretter er det fritt frem.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Er det tabu å flørte med venninners ex?''

Hvis du vil ha en fiende for livet, er svaret nei. Ellers skal man ALDRI flørte/bli sammen med venninners ekser. Det er bare sååå forbudt!

Gjest Frustrert Live
Skrevet

Du må i hvert fall vente til det er fullstendig slutt, og helst la det gå litt tid også. Deretter er det fritt frem.

Ja jeg har ikke tenkt å gjøre noe enda. Dem er nu i en fase der dem holder på å gå fra hverandre. Dem er i bo deling.

Min venninne flytter nordover der hun er i fra, mens David blir her.

Jeg er virkelig betatt av denne mannen, men er redd for at dette vil ikke min venninne liker selv om det er slutt..

Tiden får vise

Skrevet

''Deretter er det fritt frem.''

Nåja, vet ikke helt om jeg støtter den. Kanskje hvis det er ungdomskjærester, men ikke hvis det er eksmenn/ekssamboere til venninner.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er _ikke_ enig!

Det er strengt forbudt i mine øyne, man vet _aldri_ hva venninnens følelser er for denne mannen, uansett hva hun sier åpenlyst...

Hadde en venninne av meg blitt sammen med en av mine ekser, så hadde hun glatt blitt eks-venninne:(((

Gjest DanieIIa
Skrevet

Ulvinnen sier det er fritt frem etter en stund, men det er jeg heller usikker på. Kommer an på hvor tette venninner dere er, om du blir sammen med hennes ex-mann vil vennskapet deres med stor sannsynlighet svekkes.

Du bør i det minste lufte muligheten for henne først. Men kanskje i generelle ordelag - "hva ville du tenkt om han ble sammen med en venninne?" uten å nevne deg selv. Da vet du hvor hun står, og hva konsekvensen av et forhold kan bli.

Gjest togli
Skrevet

Jeg ville iallefall holdt meg laaangt unna ham i laaaaang tid framover. Du må være 100 % sikker på at de er helt ferdige med hverandre og jeg håper hun ikke akkurat er din _beste_ venninne?

For oss som vanker i døvemiljøet er det iallefall greit slik jeg skisserer det over her, men jeg tror nok hørende flest har et litt mindre "liberalt" syn på slikt ;)

Gjest DanieIIa
Skrevet

Ja jeg har ikke tenkt å gjøre noe enda. Dem er nu i en fase der dem holder på å gå fra hverandre. Dem er i bo deling.

Min venninne flytter nordover der hun er i fra, mens David blir her.

Jeg er virkelig betatt av denne mannen, men er redd for at dette vil ikke min venninne liker selv om det er slutt..

Tiden får vise

Du bør nok være forsiktig med å nevne navn.... Nå vet vi både hva du(?) og han heter, for alt du vet leser din venninne her eller andre som kjenner dere.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg ville iallefall holdt meg laaangt unna ham i laaaaang tid framover. Du må være 100 % sikker på at de er helt ferdige med hverandre og jeg håper hun ikke akkurat er din _beste_ venninne?

For oss som vanker i døvemiljøet er det iallefall greit slik jeg skisserer det over her, men jeg tror nok hørende flest har et litt mindre "liberalt" syn på slikt ;)

''For oss som vanker i døvemiljøet er det iallefall greit slik jeg skisserer det over her, men jeg tror nok hørende flest har et litt mindre "liberalt" syn på slikt ;)''

Hvorfor i all verden det? Følelser er vel følelser uansett om man er hørende eller døv....?

Skrevet

''For oss som vanker i døvemiljøet er det iallefall greit slik jeg skisserer det over her, men jeg tror nok hørende flest har et litt mindre "liberalt" syn på slikt ;)''

Hvorfor i all verden det? Følelser er vel følelser uansett om man er hørende eller døv....?

Innbiller meg at det er mer "gjenbruk" av kjærester i mindre miljøer, enten det skyldes at man bor på et lite sted eller av andre grunner tilhører et "smalere" miljø.

Skrevet

Du bør nok være forsiktig med å nevne navn.... Nå vet vi både hva du(?) og han heter, for alt du vet leser din venninne her eller andre som kjenner dere.

Tenkte det samme selv

Skrevet

Ulvinnen sier det er fritt frem etter en stund, men det er jeg heller usikker på. Kommer an på hvor tette venninner dere er, om du blir sammen med hennes ex-mann vil vennskapet deres med stor sannsynlighet svekkes.

Du bør i det minste lufte muligheten for henne først. Men kanskje i generelle ordelag - "hva ville du tenkt om han ble sammen med en venninne?" uten å nevne deg selv. Da vet du hvor hun står, og hva konsekvensen av et forhold kan bli.

''Men kanskje i generelle ordelag - "hva ville du tenkt om han ble sammen med en venninne?" uten å nevne deg selv.''

Jeg ville vært forsiktig med slikt. Det kan bli litt vel gjennomskuelig. Ala spørsmål om "jeg har en venninne som har en kjønnssykdom"...;-)

Gjest togli
Skrevet

Det er nå engang slik at vi døve ikke er fullt så mange som dere som hører og alle døve i Norge kjenner hverandre mer eller mindre. De fleste av oss som er døve finner oss døve ektefeller, så da blir det veldig naturlig at man finner en man faktisk har veldig mange venner til felles med - og man har kanskje også vært kjæreste med ens venninnes ektefelle en eller annen gang i tiden ;)

Jeg vil tro dette gjelder for mange språklige minoriteter i Norge.

Gjest togli
Skrevet

Innbiller meg at det er mer "gjenbruk" av kjærester i mindre miljøer, enten det skyldes at man bor på et lite sted eller av andre grunner tilhører et "smalere" miljø.

Jepp :)

Gjest DanieIIa
Skrevet

''Men kanskje i generelle ordelag - "hva ville du tenkt om han ble sammen med en venninne?" uten å nevne deg selv.''

Jeg ville vært forsiktig med slikt. Det kan bli litt vel gjennomskuelig. Ala spørsmål om "jeg har en venninne som har en kjønnssykdom"...;-)

Enig i det, hun må nok lodde meeget forsiktig ;-)

Gjest Frustrert Live
Skrevet

Daniella, så klart heter jeg ikke Live, og så klart heter han ikke David. Det er bare dekke navn. Blond er jeg, men ikke så blond. lol

Gjest DanieIIa
Skrevet

Tenkte det samme selv

Jeg kjenner ei som nettopp skal flytte fra "sin" David. Men tror ikke det er de samme.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg bor på et bittelite sted, men noen regler gjelder uansett synes jeg. Kanskje bortsett fra minoritetsgrupper som Togli nevner, det hadde jeg ikke tenkt på engang fordi jeg selv ikke hører til en slik gruppe...

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er nå engang slik at vi døve ikke er fullt så mange som dere som hører og alle døve i Norge kjenner hverandre mer eller mindre. De fleste av oss som er døve finner oss døve ektefeller, så da blir det veldig naturlig at man finner en man faktisk har veldig mange venner til felles med - og man har kanskje også vært kjæreste med ens venninnes ektefelle en eller annen gang i tiden ;)

Jeg vil tro dette gjelder for mange språklige minoriteter i Norge.

Det kan du se hvor selvsentrert jeg er;(

Selvfølgelig vil det være sant;))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...