Gå til innhold

Betatt av min venninnes mann

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg bor på et bittelite sted, men noen regler gjelder uansett synes jeg. Kanskje bortsett fra minoritetsgrupper som Togli nevner, det hadde jeg ikke tenkt på engang fordi jeg selv ikke hører til en slik gruppe...

Det er nok en grunn til at mange døve finner døve ektefeller over landegrensene ;)

Mine ekser er alle venner av mannen min idag, og hans ekser er venner av meg. Det er sååå mange år siden vi hadde andre kjærester, så det tenker vi aldri på uansett :)

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• hidi, the scorpion

9

• candyqueen_83

6

• Babette

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

Det kan du se hvor selvsentrert jeg er;(

Selvfølgelig vil det være sant;))

Hehe ;) Nå lærte du iallefall noe nytt ;)

Det er forresten en god del døve som har hørende ektefeller også, men man finner jo lettest en fra de miljøene man vanker mest i :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Deretter er det fritt frem.''

Nåja, vet ikke helt om jeg støtter den. Kanskje hvis det er ungdomskjærester, men ikke hvis det er eksmenn/ekssamboere til venninner.

Man har ikke monopol på et menneske i all fremtid.

Hvis forholdet er avsluttet på en ryddig måte, uten at venninnen har vært involvert på noen måte, så ser jeg ikke problemet med at hun "overtar" ham etterpå.

Skrevet

Det er forresten en god del døve som har hørende ektefeller også, men man finner jo lettest en fra de miljøene man vanker mest i :)

''men man finner jo lettest en fra de miljøene man vanker mest i :)''

Absolutt, og jeg traff min mann på same studium som meg selv, og vi har flere vennepar hvor begge har samme utdannelse (ikke samme som oss, da, nødvendigvis, men innen paret*S*)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Innbiller meg at det er mer "gjenbruk" av kjærester i mindre miljøer, enten det skyldes at man bor på et lite sted eller av andre grunner tilhører et "smalere" miljø.

Jeg har vokst opp på et lite sted og har opplevd at venninner overtok mine ekser. Det hadde jeg ingen problemer med, siden de ventet til han og jeg var helt ferdige med hverandre.

Det er ut i fra denne erfaringen jeg har svart trådstarter.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er nok en grunn til at mange døve finner døve ektefeller over landegrensene ;)

Mine ekser er alle venner av mannen min idag, og hans ekser er venner av meg. Det er sååå mange år siden vi hadde andre kjærester, så det tenker vi aldri på uansett :)

Det er jo normalt når jeg tenker meg om, men vi i den _store_ gruppen har så mye utvalg, at det faktisk går an å velge en annen enn ekser....;)

På den annen side kunne du jo godt valgt en hørende, for vi kan vel alle lære nye språk;)

Skrevet

Hvis forholdet er avsluttet på en ryddig måte, uten at venninnen har vært involvert på noen måte, så ser jeg ikke problemet med at hun "overtar" ham etterpå.

Nei man har ikke monopol, så "rent fformelt" er det selvsagt fritt fram. Men jeg synes ikke det er "fritt fram" i den forstand at man kan forvente at ekskona synes dette er like greit som at det er hvem som helst annen dame som overtar eksen;-) Ikke fritt fram i den forstand at man kan forvente at vennskapet består uendret, og heller ikke fritt fram i den forstand at man uhemmet kan bable i vei om kjæresten sin til venninnen, når denne venninnen er ekskona.

Skrevet

Tabu og tabu. Det er jo ikke sikkert du får din venninnes velsignelse, men jeg kan ikke se at du gjør noe galt ved å hoppe på en som er ledig.

Til dere som mener det er uhørt: Hva med å overta sin søsters eks, er det enda verre enn en venninnes? For ikke å snakke om sin datters. Gulp.

Gjest Elextra
Skrevet

Enig med deg - i teorien :-). Men usikker på hvordan jeg ville taklet det selv.

Synes uansett det er unødvendig med et absolutt forbud mot venninners ekser. Hvor nære venninner det gjelder, og hvor nært i tid forholdet er, blir viktige faktorer i vurderingen.

Skrevet

Jeg har vokst opp på et lite sted og har opplevd at venninner overtok mine ekser. Det hadde jeg ingen problemer med, siden de ventet til han og jeg var helt ferdige med hverandre.

Det er ut i fra denne erfaringen jeg har svart trådstarter.

Men dette var ungdomskjærester, ikke sant?

Jeg ville synes det var noe helt annet om en av mine venninner "overtok" mannen min dersom vi skulle bli skilt nå.

candyqueen_83
Skrevet

''men man finner jo lettest en fra de miljøene man vanker mest i :)''

Absolutt, og jeg traff min mann på same studium som meg selv, og vi har flere vennepar hvor begge har samme utdannelse (ikke samme som oss, da, nødvendigvis, men innen paret*S*)

'' same studium ''

Jøss, finnes det og? ;O)

Skrevet

Tabu og tabu. Det er jo ikke sikkert du får din venninnes velsignelse, men jeg kan ikke se at du gjør noe galt ved å hoppe på en som er ledig.

Til dere som mener det er uhørt: Hva med å overta sin søsters eks, er det enda verre enn en venninnes? For ikke å snakke om sin datters. Gulp.

''Til dere som mener det er uhørt: Hva med å overta sin søsters eks, er det enda verre enn en venninnes? For ikke å snakke om sin datters. Gulp.''

Jeg synes ikke det er "uhørt" å overta en venninnes eks, men det er en kinkig situasjon som i de aller, aller fleste tilfeller vil påvirke venninneforholdet!

Å overta sin søsters eks er virkelig ille, synes jeg. En venninne har opplved dette to ganger, faktisk, at søsteren hennes har overtatt en eks. Siste gang giftet søsteren seg med han også. Jeg ville synes det var helt absurd å skulle tenke tanken engang at en søster og jeg skulle ha hatt samme sexpartner!!

Bare tanken på å overta datters (eller mors) eks er så utrolig fjern at jeg lar være å kommentere det!! ;-)

Skrevet

'' same studium ''

Jøss, finnes det og? ;O)

Opsann! der avslørte jeg min opprrinnelse, gitt!

E-å-han-Ola-lå-og-lo-oppi-løa....

candyqueen_83
Skrevet

''Til dere som mener det er uhørt: Hva med å overta sin søsters eks, er det enda verre enn en venninnes? For ikke å snakke om sin datters. Gulp.''

Jeg synes ikke det er "uhørt" å overta en venninnes eks, men det er en kinkig situasjon som i de aller, aller fleste tilfeller vil påvirke venninneforholdet!

Å overta sin søsters eks er virkelig ille, synes jeg. En venninne har opplved dette to ganger, faktisk, at søsteren hennes har overtatt en eks. Siste gang giftet søsteren seg med han også. Jeg ville synes det var helt absurd å skulle tenke tanken engang at en søster og jeg skulle ha hatt samme sexpartner!!

Bare tanken på å overta datters (eller mors) eks er så utrolig fjern at jeg lar være å kommentere det!! ;-)

Lettere for familien da. Slipper å bli introdusert for så mange nye ;O)

candyqueen_83
Skrevet

Opsann! der avslørte jeg min opprrinnelse, gitt!

E-å-han-Ola-lå-og-lo-oppi-løa....

Haha :o)

Gjest eriksa
Skrevet

Da bør du ta det opp med henne først. Hvis hun ikke har noen følelser for ham lenger og unner deg og eksen sin alt godt så synes hun kanskje det er greit. Hvis hun synes det er veldig sårt så bør du kutte ham ut.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, jeg lærte noe nytt;)

* må lære å tenke bredere, må lære å tenke bredere, må læ...*

Skrevet

Enig med deg - i teorien :-). Men usikker på hvordan jeg ville taklet det selv.

Synes uansett det er unødvendig med et absolutt forbud mot venninners ekser. Hvor nære venninner det gjelder, og hvor nært i tid forholdet er, blir viktige faktorer i vurderingen.

''Synes uansett det er unødvendig med et absolutt forbud mot venninners ekser. Hvor nære venninner det gjelder, og hvor nært i tid forholdet er, blir viktige faktorer i vurderingen.''

Enig i det, men å si at det er "fritt fram" synes jeg blir for unyansert. Jeg synes det uttrykket gir inntrykk av at det å bli sammen med en venninnes eks er like uproblematisk og greit som om trådstarter hadde blitt sammen med hvem som helst annen.

Og det er viktig å ha i bakhodet at dette kan føles veldig vanskelig for ekskona, og dermed ikke bare ture fram i ord og handling for hennes åsyn som om dette er noe som er verdens mest naturlige ting som hun bare må finne seg i.

Skrevet

''Jeg ville synes det var helt absurd å skulle tenke tanken engang at en søster og jeg skulle ha hatt samme sexpartner!!''

Akkurat det oppfatter jeg ikke som noe problem i det hele tatt. Og tenk så praktisk å slippe å skifte svigerforeldre!

Jeg leste for øvrig en virkelighetsfortelling i et ukeblad for et par år siden om ei som forelsket seg i sin svigerfar. Og de ble et par etter hvert! Dog uten familiens velsignelse.

Skrevet

Lettere for familien da. Slipper å bli introdusert for så mange nye ;O)

*LOL*

Always look on the bright side of life... hehe! ;-)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...