Gå til innhold

Betatt av min venninnes mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Til dere som mener det er uhørt: Hva med å overta sin søsters eks, er det enda verre enn en venninnes? For ikke å snakke om sin datters. Gulp.''

Jeg synes ikke det er "uhørt" å overta en venninnes eks, men det er en kinkig situasjon som i de aller, aller fleste tilfeller vil påvirke venninneforholdet!

Å overta sin søsters eks er virkelig ille, synes jeg. En venninne har opplved dette to ganger, faktisk, at søsteren hennes har overtatt en eks. Siste gang giftet søsteren seg med han også. Jeg ville synes det var helt absurd å skulle tenke tanken engang at en søster og jeg skulle ha hatt samme sexpartner!!

Bare tanken på å overta datters (eller mors) eks er så utrolig fjern at jeg lar være å kommentere det!! ;-)

''Å overta sin søsters eks er virkelig ille, synes jeg. En venninne har opplved dette to ganger, faktisk, at søsteren hennes har overtatt en eks. Siste gang giftet søsteren seg med han også. ''

OMG!

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• hidi, the scorpion

9

• candyqueen_83

6

• Babette

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Jeg ville synes det var helt absurd å skulle tenke tanken engang at en søster og jeg skulle ha hatt samme sexpartner!!''

Akkurat det oppfatter jeg ikke som noe problem i det hele tatt. Og tenk så praktisk å slippe å skifte svigerforeldre!

Jeg leste for øvrig en virkelighetsfortelling i et ukeblad for et par år siden om ei som forelsket seg i sin svigerfar. Og de ble et par etter hvert! Dog uten familiens velsignelse.

''Og tenk så praktisk å slippe å skifte svigerforeldre! ''

Det kan saktens diskuteres... ;-)

Gjest togli
Skrevet

Det er jo normalt når jeg tenker meg om, men vi i den _store_ gruppen har så mye utvalg, at det faktisk går an å velge en annen enn ekser....;)

På den annen side kunne du jo godt valgt en hørende, for vi kan vel alle lære nye språk;)

Joda, jeg kunne godt valgt en hørende - og jeg prater talespråk like godt som tegnspråk. Allikevel falt det seg naturlig at jeg traff kjærestene mine i venneflokken, og på den tiden hadde jeg flest døve venner :)

Hadde jeg vært singel idag, så tror jeg nok kanskje det hadde vært 50-50 om kjæresten min hadde vært hørende eller døv. Idag har jeg like mange hørende som døve venner.

Jeg ser innimellom at "mixede" par kan slite med ting vi ikke sliter med. De har ingen problemer med kommunikasjonen seg imellom, men den hørende parten sliter kanskje med å få med den døve på fester der det bare er hørende, og omvendt. De blir sittende og småtolke for hverandre, og slikt kan være slitsomt i lengden... Jeg tror nok slike forhold har litt større utfordringer enn forhold der begge har samme morsmål.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1241550938' post='4143804]

Det kan saktens diskuteres... ;-)

*he he*

Skrevet

''Jeg ville synes det var helt absurd å skulle tenke tanken engang at en søster og jeg skulle ha hatt samme sexpartner!!''

Akkurat det oppfatter jeg ikke som noe problem i det hele tatt. Og tenk så praktisk å slippe å skifte svigerforeldre!

Jeg leste for øvrig en virkelighetsfortelling i et ukeblad for et par år siden om ei som forelsket seg i sin svigerfar. Og de ble et par etter hvert! Dog uten familiens velsignelse.

He he, jeg er veldig glad i min svigerfar, men skal love deg at han er fullstendig uaktuell som partner!

Ellers er det jo noe som heter at noen liker mora, andre liker dattra, men hvis man forelsker seg i svigermor burde man vel heller se an det hele til man har sett _bestemoren_!

Gjest togli
Skrevet

Ja, jeg lærte noe nytt;)

* må lære å tenke bredere, må lære å tenke bredere, må læ...*

;-P

hidi, the scorpion
Skrevet

Joda, jeg kunne godt valgt en hørende - og jeg prater talespråk like godt som tegnspråk. Allikevel falt det seg naturlig at jeg traff kjærestene mine i venneflokken, og på den tiden hadde jeg flest døve venner :)

Hadde jeg vært singel idag, så tror jeg nok kanskje det hadde vært 50-50 om kjæresten min hadde vært hørende eller døv. Idag har jeg like mange hørende som døve venner.

Jeg ser innimellom at "mixede" par kan slite med ting vi ikke sliter med. De har ingen problemer med kommunikasjonen seg imellom, men den hørende parten sliter kanskje med å få med den døve på fester der det bare er hørende, og omvendt. De blir sittende og småtolke for hverandre, og slikt kan være slitsomt i lengden... Jeg tror nok slike forhold har litt større utfordringer enn forhold der begge har samme morsmål.

''men den hørende parten sliter kanskje med å få med den døve på fester der det bare er hørende, og omvendt. De blir sittende og småtolke for hverandre, og slikt kan være slitsomt i lengden... Jeg tror nok slike forhold har litt større utfordringer enn forhold der begge har samme morsmål.''

Vet akkurat hva du mener;) Var sammen med en engelsk-språklig, og tro det eller ei hvor mange nordmenn som kvier seg til å snakke engelsk, når de er edrue! Og i selskapligheter måtte jeg oversette taler etc... Så ja, ser absolutt poenget ditt;)

Gjest Frustrert Live
Skrevet

Jeg kjenner ei som nettopp skal flytte fra "sin" David. Men tror ikke det er de samme.

Ja her var det mange meninger. Flott at dette ble en engasjert tråd. Jeg er jo litt usikker på dette da. Min venninne flytter jo nordpå og vi blir jo logisk nok ikke ha den samme kontakten som før. Som før = vi dro på svømming i lag, trente, turer i helgene.

Nå blir det jo ikke på den måten annet en facebok , tlf og slike ting.

Jeg aner virkelig ikke. Jeg får ta tiden til hjelp.

candyqueen_83
Skrevet

Man må jo skifte svigerforeldre da. Bare at dine svigerforeldre blir din søsters svigerforeldre eller omvendt. Yuck.

candyqueen_83
Skrevet

Man må jo skifte svigerforeldre da. Bare at dine svigerforeldre blir din søsters svigerforeldre eller omvendt. Yuck.

Eller den motsatte partneren slipper jo da :P

Gjest togli
Skrevet

''men den hørende parten sliter kanskje med å få med den døve på fester der det bare er hørende, og omvendt. De blir sittende og småtolke for hverandre, og slikt kan være slitsomt i lengden... Jeg tror nok slike forhold har litt større utfordringer enn forhold der begge har samme morsmål.''

Vet akkurat hva du mener;) Var sammen med en engelsk-språklig, og tro det eller ei hvor mange nordmenn som kvier seg til å snakke engelsk, når de er edrue! Og i selskapligheter måtte jeg oversette taler etc... Så ja, ser absolutt poenget ditt;)

Er nok det samme problemet der, ja ;)

Gjest togli
Skrevet

''Til dere som mener det er uhørt: Hva med å overta sin søsters eks, er det enda verre enn en venninnes? For ikke å snakke om sin datters. Gulp.''

Jeg synes ikke det er "uhørt" å overta en venninnes eks, men det er en kinkig situasjon som i de aller, aller fleste tilfeller vil påvirke venninneforholdet!

Å overta sin søsters eks er virkelig ille, synes jeg. En venninne har opplved dette to ganger, faktisk, at søsteren hennes har overtatt en eks. Siste gang giftet søsteren seg med han også. Jeg ville synes det var helt absurd å skulle tenke tanken engang at en søster og jeg skulle ha hatt samme sexpartner!!

Bare tanken på å overta datters (eller mors) eks er så utrolig fjern at jeg lar være å kommentere det!! ;-)

Enig!!! Det blir noe helt annet...

hidi, the scorpion
Skrevet

Tabu og tabu. Det er jo ikke sikkert du får din venninnes velsignelse, men jeg kan ikke se at du gjør noe galt ved å hoppe på en som er ledig.

Til dere som mener det er uhørt: Hva med å overta sin søsters eks, er det enda verre enn en venninnes? For ikke å snakke om sin datters. Gulp.

Det er sånn man ikke tenker på engang!

Skrevet

Det kommer nok an på om du er interessert i å fortsette å ha henne som venninne...

Skrevet

Jeg mente fra mannens synsvinkel. Det trodde jeg du skjønte.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg mente fra mannens synsvinkel. Det trodde jeg du skjønte.

Og det har jeg også skrevet.

bustebeisa
Skrevet

Ei venninne av meg ble sammen med min eks. Jeg og min eks hadde vært samboere i 10 år.

Jeg brøt delvis kontakten med henne da de to ble sammen, men hun hadde min velsignelse til å fortsette.

Grunnen til at jeg brøt, var at det ville være vanskelig å fortsette og snakke fortrolig med henne. Og når man er i en bruddfase og skal kjøre seg inn i forhold til fordeling av barn osv, kan man fort ha behov for å betro seg til noen. Og da ville det være urettferdig at hun skulle få samme historien fra to kanter....

Gjest Elextra
Skrevet

''Synes uansett det er unødvendig med et absolutt forbud mot venninners ekser. Hvor nære venninner det gjelder, og hvor nært i tid forholdet er, blir viktige faktorer i vurderingen.''

Enig i det, men å si at det er "fritt fram" synes jeg blir for unyansert. Jeg synes det uttrykket gir inntrykk av at det å bli sammen med en venninnes eks er like uproblematisk og greit som om trådstarter hadde blitt sammen med hvem som helst annen.

Og det er viktig å ha i bakhodet at dette kan føles veldig vanskelig for ekskona, og dermed ikke bare ture fram i ord og handling for hennes åsyn som om dette er noe som er verdens mest naturlige ting som hun bare må finne seg i.

''Enig i det, men å si at det er "fritt fram" synes jeg blir for unyansert.''

Det har jeg da på ingen måte sagt! ;)

Tror egentlig vi er ganske enige.

Skrevet

''Enig i det, men å si at det er "fritt fram" synes jeg blir for unyansert.''

Det har jeg da på ingen måte sagt! ;)

Tror egentlig vi er ganske enige.

''Det har jeg da på ingen måte sagt! ;)''

Nei, det var lurulf som sa det:-)

Gjest nuet
Skrevet

Jeg synest det kommer litt an på hvorfor de er i ferd med å gå fra hverandre, er det han som vil gå fra henne, eller omvendt, eller er de enige om dette?

Hvis hun velger han bort ,synest jeg du kan nevne det for henne det du føler, og så evnt .ta steget ut,, men har hun følelser for han synest jeg absolutt du bør droppe det, spesielt hvis du er interessert i å beholde vennskapet med henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...