Gå til innhold

veldig forkjølet

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei.

Jeg har den siste uken vært rammet av en hard forkjølelse med tetthet i brystet og mye hosting. Jeg måtte til legevakta, der sa legen at jeg hadde "asmatisk bronkitt". Jeg fikk en kur med antibiotikaen "Ery-Max" samt en mikstur som heter "bricanyl". Sistnevnte sa legen var veldig bra fordi det hindret for tidlige rier i tillegg til å åpne bronkiene. Han sa at all denne hostingen ikke var bra for barnet. Han sa videre at jeg måtte gå til min fastlege på kontroll etter 2 dager. Da jeg kom til min fastlege ga han meg heller "bricanyl inhalator" og mente det ville være bedre. Nå har jeg brukt disse medisinene noen dager, og føler meg litt bedre, men jeg får ennå noen kraftige hosteanfall. Det jeg nå er engstelig for er om hostingen kan skade fostret. Kan jeg hoste på meg en abort? Er veldig enstelig for det. Jeg er i uke 23.

Hvilken lege bør jeg høre på med hensyn til Bricanyl?

Bør jeg ta mixturen eller inhalatoren?

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32842-veldig-forkj%C3%B8let/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Du behöver inte oroa dig för att du skulle kunna "hosta dig till" ,en sen abort eller att detta skulle kunna skada fostret. Fostret ligger gott beskyddad inne i livmodern och har dessutom fostervatten runt sig som dämpar dessa hostanfall. Angående vilken behandlingsform som är bäst så kan jag inte uttala mig om detta, då det är en doktorsfråga. Lita på den doktor som du går hos regelbundet. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32842-veldig-forkj%C3%B8let/#findComment-128286
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...