Gå til innhold

Zyprexa igjen. NHD/andre

Anbefalte innlegg

Psykojenta

Hei, lurer på ett par ting..

Jeg begynte på Zyprexa 1.april, men stemmene,"synene", at noen tar på meg og at jeg blir ganske fjern (er ikke helt tilstede i denne verden-det siste har andre observert, jeg er(var) ikke enig)

Jeg fikk valget;innlegges eller prøve høyere dose 10mg (sto på 5mg).

Disse greiene fortsatte og de var raske med å øke dosen til 10.

MEN jeg føler ingen bedring.dvs. jeg ble i veldig bra form i hele 5dager etter økning-men falt fort tilbake til depresjon og disse greiene

''Er det normalt å ikke føle særlig bedring (annet enn ett par dager helt i starten på den nye dosen)??''

leste du skrev noe om hvor lang tid før virkning..

''må jeg vente opptil 3nye uker før virkning?''

Nå er jeg skremt da jeg tar meg selv i å falle helt ut.. Alle problemene jeg fikk Zyprexa for er blitt enda verre - og jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Kan gå en liten tur, vet hvor jeg skal osv. men plutselig har jeg vært borte og er over ei halv mil unna dit jeg skulle..Og nei..kjenner ikke etter symptomene..

''Kan du si noe om det kan være en hensikt i å øke Zyprexa ytterligere..eller om det er noe anna jeg kan gjøre nå??''

Trance og Teckno-musikk trigger visst også fant jeg ut.. 8~(

Jeg vet jeg i utgangspunktet skal ta dette med behandler på Vop som igjen må ta det opp med den som har med medisinene å gjøre..som må få kontakt med fastlegen.. Hvem som evt. endrer dosen..tja..

Håper du eller andre kan gi meg et råd eller tre..

Får tidligst kontakt med en av dem om ei ukes tid..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328430-zyprexa-igjen-nhdandre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. At den type musikk er skadelig, er kjent fra før.

2. Det er vanlig at det tar litt til før virkning kommer. Selv 10 mg er en lav dose.

3. Tillater meg å spørre om disgnosen. Har en følelse av at du beskriver "pseudohallucinasjoner". Har du problemer med dissosiasjon? AP virker ikke på pseudohallucinasjoner.

Psykojenta

2. Det er vanlig at det tar litt til før virkning kommer. Selv 10 mg er en lav dose.

3. Tillater meg å spørre om disgnosen. Har en følelse av at du beskriver "pseudohallucinasjoner". Har du problemer med dissosiasjon? AP virker ikke på pseudohallucinasjoner.

Tusen takk for svar!

Jeg visste ikke det om musikken *flau*

Ok! ja, det var de berømte T´ene ja...

Men diagnose..

Jeg har diagnose BP1..(og teamet(oppfølgingstjenesten) fulgte med og ringte hver dag/møttes flere ganger i uka på det verste- etter oppstart av Z)

jeg spurte rundt denne tida..jeg kom inn på det at jeg umulig kunne være psykotisk for jeg var jo tilstede i "denne verden". Personen bare himla med øynene..

Men..pseudohallusinasjoner... Jeg vet ikke

Men du mener kanskje at det ligger noe anna til grunn enn BP?

Psykojenta

''3. Tillater meg å spørre om disgnosen. Har en følelse av at du beskriver "pseudohallucinasjoner". Har du problemer med dissosiasjon? AP virker ikke på pseudohallucinasjoner''

Dissosiasjon; Mulig!!

Enkelte av mine livshendelser kan jo selvsagt være årsak til noe sånt(utfra hva jeg nettopp leste) med lukt, smak og bilder/filmer o.l.

OK, hvis AP ikke fungerer..hva slags behandling hjelper da? Jeg synes at disse "hallusinasjonene" er verre nå enn da jeg starta på APet, men de er mer kortvarig/intense.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...