Gå til innhold

Hasjrøyking

Anbefalte innlegg

Gjest Røyker

Hei. Jeg er en kar på 23 år,som nå har røyket hasj siden jeg var 15 år gammel. Det jeg lurer på, er at hvis jeg kuttet dette ut f.eks idag, om det har skadet meg for livet, eller om jeg en dag faktisk kommer til å bli den personen jeg ellers ville ha vært hvis jeg ikke hadde ruset meg på thc i 8 år. La oss si jeg kutter ut for godt idag. Har jeg skadet meg selv for livet? Og finnes det studier på akkurat dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328434-hasjr%C3%B8yking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

marlenexxx27

Det er individuelt hvor skada man blir, folk har ulik sårbarhet og blir påvirka av hasj på forskjellige måter og i ulik alvorlighetsgrad. Noen blir ufattelig sære, mens andre ikke blir så sære. Noen får hukommelse som en gullfisk, men ikke alle. Ganske mange blir initiativløse som fy.

Mye kommer også an på hvor mye du har røyket. Det er forskjell på 0,5 og 10 gram per dag.

En ting er hasjens direkte innvirkning på deg. Men kanskje noe som er viktigere, er i hvilken grad hasjbruket ditt har medført at du ikke har deltatt ordentlig i utdanning/jobb, og ikke har hatt nyktre venner. Man blir miljøskadd/stopper opp i sin personlige utvikling av å sitte alene (evt. med rusa venner) på gutterommet sitt og røyke hasj, uten å delta i samfunnet og ta ordentlig vare på seg selv. Det er ikke lett å lykkes med voksenlivet hvis man har gått glipp av de erfaringene som gjør at en person ikke oppfører seg som en 15-åring lengre.

Jeg vet ikke hvor alvorlig ting er for deg. Har du klart å følge opp utdanning/jobb de siste årene? Har du noen nyktre venner? Uansett er du fortsatt så ung at du kan komme deg "back on track". Når man er ung er hjernen ekstremt plastisk og fleksibel, og store endringer kan skje. Men for hvert år som går blir hjernen mer statisk, og muligheten for å få et normalt liv blir stadig mindre. Dess færre år man har ruset seg, dess mer sannsynlig er det at man klarer å slutte. Hvis du skal slutte med hasj etter å ha røyket det hver dag i åtte år, tror jeg du må være forberedt på virkelig hardt arbeid. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328434-hasjr%C3%B8yking/#findComment-2744000
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...