Gå til innhold

Tvungen behandling?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten_så_sliten
Skrevet

I hvilke tilfeller kan legen bestemmer over meg om jeg må legges inn til behandling? Jeg går fast både til lege og psykolog pga spiseforstyrrelse og dyp depresjon. Har det ekstremt jævlig for tida med veldig mørke dager. Det værker og værker i brystet så jeg får problemer med å puste,men biter tennenen sammmen og prøver desperat å holde meg flytende. Prøver å la være å kutte meg når det er heilt grusomt... Dette snakket jeg om med psykologen og legen min, og begge nevnte muligheten for innleggelse. Men det er bare heilt uaktuelt. Det kommer ikke på tale!

Men kan lege eller psykolog bestemme over meg og legge meg inn med tvang? psykologen var bekymra etter forje time, og det var så vidt han ville sleppe meg der i fra. Det var en forferdelig seanse. han presset meg skikkelig og jeg følte meg fanget i et hjørne. Hvorfor rippe opp i alt det grusomme? Liker ikke dette her jeg!

Videoannonse
Annonse
Gjest hvorfor ikke
Skrevet

Men hvorfor nekte innleggelse når du blir anbefalt det. Det er jo for ditt eget beste. Vil du ikke bli bedre?

Onsdag1365380628
Skrevet

Hvorfor vil du ikke legges inn og motta behandling? Kankje de rundt deg mener at du ikke ser og skjønner ditt eget beste?

Og derfor føler du deg tvungen?

Gjest imzedimze
Skrevet

Du må være psykotisk for å bli tvangsinnlagt, så tror ikke du har noe å bekymre deg over etter det du har skrevet her. :)

Gjest Kimmie
Skrevet

La deg legge inn ;)

Når du har det som nå blir det vanskelig for deg å ordne opp i det alene,lykke til!

Gjest sliten_så_sliten
Skrevet

Men hvorfor nekte innleggelse når du blir anbefalt det. Det er jo for ditt eget beste. Vil du ikke bli bedre?

vil gjerne bli bedre, men takler bare ikke tanken på å skulle blitt lagt inn... har nokken som overvåker meg og følger med på kvar en ting.. at nokken andre har kontrollen... Psykologen min prøvde å avmystifisere det med å bli lagt inn for meg i dag.. Jeg får bare heilt panikk når han nevner det. Vil få det godt igjen, for slik jeg har det no har heilt jævlig! I dag har vært en grusom dag og psykologen var virkelig bekymra for at jeg kunne komme til å skade meg selv... Men skal virkelig prøve å la være å gjøre akkurat det da..

Gjest hvorfor ikke
Skrevet

vil gjerne bli bedre, men takler bare ikke tanken på å skulle blitt lagt inn... har nokken som overvåker meg og følger med på kvar en ting.. at nokken andre har kontrollen... Psykologen min prøvde å avmystifisere det med å bli lagt inn for meg i dag.. Jeg får bare heilt panikk når han nevner det. Vil få det godt igjen, for slik jeg har det no har heilt jævlig! I dag har vært en grusom dag og psykologen var virkelig bekymra for at jeg kunne komme til å skade meg selv... Men skal virkelig prøve å la være å gjøre akkurat det da..

Hmm, høres vondt ut. Men hvorfor ikke prøve. Det er jo frivillig. Men instillingen må jo være at du vil prøve. Når du er så dårlig er det godt å få skikkelig hjelp. Tenk på at det kan hjelpe deg over kneika. Har vært innlagt jeg. Det har hjulpet meg videre.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...