Gå til innhold

FU: Hvilke farger kler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av kjoletråden til prust:

Hvilken hårfarge etc har du? Jeg spør fordi jeg er en fargeamøbe. Jeg må se mange ganger for å finne ut hva jeg kler best.

Jeg har brunt hår og grønne øyne. Jeg vet at jeg ser helt grusom ut i orange, men mener selv at jeg kler de aller fleste andre farger. (trenger ikke å stemme, da, hehe!)

Om jeg er vinter, vår, sommer eller høst, har jeg ikke peiling på.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• waxo

5

• Katt-ja

3

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg har brunt hår og brune øyne. Jeg vet ikke helt hva jeg kler og ikke kler sånn iforhold til fargeanalyse, men det er jo viktig å velge farger utifra type/stil også. Jeg er veldig glad i litt dype farger av turkis, lilla eller brunt. Det er gjerne mest uvalg av den fargeskalaen om høsten. Jeg liker ikke pastellfarger eller oransj og oker.

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg er brunette, grå øyne. Jeg ender ofte opp i noe rødlig,rosa-aktig, lilla eller hvitt. Jeg kan overhodet ikke bruke pastellblått eller pastellgrønt. Da ser jeg helt sjøsyk ut.

Gjest Guroen
Skrevet

Jeg er en helt klart høst. Har fra naturens side mørk blondt hår og grønne øyne. Farger og striper håret i gylne bronsefarger og sminker meg også i disse fargene. Favorittfargene mine er burgunderrød, ulike grønnfarger, sennepsgul og gullfarger. Liker også godt kremhvitt/offwhite og naturfarger.

Ser med en gang at det blir helt feil om jeg tar på meg noe blått eller noe i kalde sølvfarger. Lilla passer jeg derimot. Er usikker på hvilken årstid denne fargen er, men kanskje den faktisk er høst, selv om jeg trodde den var sommer eller vinter?

Gjest Aimabel
Skrevet
  Guroen skrev (På 6.5.2009 den 18.07):

Jeg er en helt klart høst. Har fra naturens side mørk blondt hår og grønne øyne. Farger og striper håret i gylne bronsefarger og sminker meg også i disse fargene. Favorittfargene mine er burgunderrød, ulike grønnfarger, sennepsgul og gullfarger. Liker også godt kremhvitt/offwhite og naturfarger.

Ser med en gang at det blir helt feil om jeg tar på meg noe blått eller noe i kalde sølvfarger. Lilla passer jeg derimot. Er usikker på hvilken årstid denne fargen er, men kanskje den faktisk er høst, selv om jeg trodde den var sommer eller vinter?

Jeg ser for meg at det kommer an på hvilken lilla det er snakk om. Ser for meg at den varme lilla med mye rødt må være høstfarge iallefall, og den pastellilla er vel sommer?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg ser i grunnen mer på selve antrekket enn farven, men jeg bruker lite orange og grønn.

Gjest Linnea79
Skrevet
  majas mamma skrev (På 6.5.2009 den 18.06):

Jeg er brunette, grå øyne. Jeg ender ofte opp i noe rødlig,rosa-aktig, lilla eller hvitt. Jeg kan overhodet ikke bruke pastellblått eller pastellgrønt. Da ser jeg helt sjøsyk ut.

Pastellfarger er sommerfarger. Folk som er sommer er ofte lyse i huden og hår.

Gjest Elextra
Skrevet
  Guroen skrev (På 6.5.2009 den 18.07):

http://www.colormebeautiful.com/seasons/index.html

Gjest Guroen
Skrevet
  Aimabel skrev (På 6.5.2009 den 18.10):

Jeg ser for meg at det kommer an på hvilken lilla det er snakk om. Ser for meg at den varme lilla med mye rødt må være høstfarge iallefall, og den pastellilla er vel sommer?

Ja du har rett i det. Jeg bruker lilla i mørke toner. Lys lilla blir en kald farge.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg vil si jeg kler farger innen alle hovedkategorier (eks. rød, blå, grønn etc.), men jeg må ha riktig nyanse innen kategorien. Fargen bør helst gå i varm retning. Kler absolutt ikke helt kalde farger, f.eks. lavendel, blek grønn eller grå (uten fargenyanse).

Kler godt det meste av blågrønn og en del andre grønnfarger, rustrød og diverse brunnyanser. Og enkelte blåfarger. Kler ikke så godt sort og kritthvit, men bruker det en del likevel.

Skrevet
  Elextra skrev (På 6.5.2009 den 18.14):

Jeg ble vår, i likhet med Jodie Foster, Nicole Kidman, Meg Ryan, Cameron Diaz og kate Hudson.

Ut fra det jeg tidligere har lest om slike årstids-tester ville jeg sagt at jeg er høst.

Men defnitivt ikke sommer eller vinter:-)

Gjest Guroen
Skrevet
  morsan skrev (På 6.5.2009 den 18.18):

Jeg ble vår, i likhet med Jodie Foster, Nicole Kidman, Meg Ryan, Cameron Diaz og kate Hudson.

Ut fra det jeg tidligere har lest om slike årstids-tester ville jeg sagt at jeg er høst.

Men både vår og høst er varme farger, sånn sett er det ikke SÅ stor forskjell?

Skrevet
  Guroen skrev (På 6.5.2009 den 18.19):

Men både vår og høst er varme farger, sånn sett er det ikke SÅ stor forskjell?

Ja, og det at jeg er en som må ha varme fargetoner er helt åpenbart.

Men hvis jeg husker det riktig er høst gjerne litt dypere farger enn vårfargene.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg var faktisk og tok en slik farvetest en gang langt tilbake i forrige århundre, og fikk da beskjed om at jeg var "mest høst og litt sommer", om jeg ikke husker feil.

Fargene jeg da fikk beskjed om at jeg kledde stemte nøyaktig med de jeg likte å ikle meg. Damen kommenterte også at fargene jeg hadde på meg da jeg kom var perfekte til meg :D.

Ellers går jeg også en god del med farger jeg _ikke_ kler, f.eks. sort og kritthvit. Ser godt at jeg ikke kler kritthvit om jeg er blek, men synes det er fint når jeg er sommerbrun. Og sort er liksom uunnværlig :).

Skrevet
  Elextra skrev (På 6.5.2009 den 18.22):

Jeg var faktisk og tok en slik farvetest en gang langt tilbake i forrige århundre, og fikk da beskjed om at jeg var "mest høst og litt sommer", om jeg ikke husker feil.

Fargene jeg da fikk beskjed om at jeg kledde stemte nøyaktig med de jeg likte å ikle meg. Damen kommenterte også at fargene jeg hadde på meg da jeg kom var perfekte til meg :D.

Ellers går jeg også en god del med farger jeg _ikke_ kler, f.eks. sort og kritthvit. Ser godt at jeg ikke kler kritthvit om jeg er blek, men synes det er fint når jeg er sommerbrun. Og sort er liksom uunnværlig :).

Sort er uunnværlig, ja.

Jeg bruker ikke mye kritthvitt, da, unnttatt et par bluser + at jeg har en blazer i hvitt som brukes en sjelden gang.

Gjest Elextra
Skrevet

Selv har jeg visst noe til felles med disse:

Julia Roberts,

Angelina Jolie,

Eva Mendez,

Jennifer Lopez,

Marcia Cross.

Gjest bikku
Skrevet

Jeg er mørk med markerte trekk, og ganske gyllen tone i huden, så jeg innbiller meg at jeg kler de fleste sterke farger, om enn med måte. Dessverre bruker jeg ikke så mye farger, men i dag har jeg fått to kommentarer på at jeg kler rødt, så jeg får vel begynne å bruke det, da.

Brunt, grått og andre jordfarger ligger jeg langt unna. Føler meg blek og trasig med de fargene. Pasteller har jeg vel vært mental-allergisk mot siden åttitallet. Men ellers ser jeg fantastisk ut i det meste ;)

Mrs. Wallace
Skrevet
  Elextra skrev (På 6.5.2009 den 18.17):

Jeg vil si jeg kler farger innen alle hovedkategorier (eks. rød, blå, grønn etc.), men jeg må ha riktig nyanse innen kategorien. Fargen bør helst gå i varm retning. Kler absolutt ikke helt kalde farger, f.eks. lavendel, blek grønn eller grå (uten fargenyanse).

Kler godt det meste av blågrønn og en del andre grønnfarger, rustrød og diverse brunnyanser. Og enkelte blåfarger. Kler ikke så godt sort og kritthvit, men bruker det en del likevel.

Samme her - på en prikk. Er du meg, kanskje?

*i overkant paranoid, nå*

Skrevet

Jeg er blond og blåøyd, har lys hud men blir veldig fort brun.

Jeg kler aller best fiolblått, men ellers alle blåfarger, rosa, turkis, lilla og svart. Gult og særlig sennepsgult ser jeg fæl ut i, olivengrønt og oransje likeså. Rødt går fint hvis det ikke har noe gult i seg, grått kler jeg også. Ikke beige, brunt og kritthvitt, men naturhvit går fint.

Er en typisk sommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...