Gå til innhold

jeg er knust

Anbefalte innlegg

Gjest fullstendig lammet

Bor ikke vedkommende i utlandet da?

Takk for svar. Ja, det er riktig. Jeg bor ennå i Norge, med adresse, skatting og alt. Jeg har erget meg grønn for at jeg aldri tok steget og meldte flytting. Men nå kan det se ut som om det kan komme til nytte.

Takk for link. Jeg skal sjekke det ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328489-jeg-er-knust/page/2/#findComment-2745198
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til det er: Jeg tror om jeg skal kjøpe ham ut kommer han til å ville ha mer. Han tror nemlig jeg ikke kan kjøpe ham ut, og dermed påstår han at jo selvfølgelig skal han godta den prisen.

Derfor. Jeg stoler rett og slett ikke på ham i det hele og store...

''Grunnen til det er: Jeg tror om jeg skal kjøpe ham ut kommer han til å ville ha mer. Han tror nemlig jeg ikke kan kjøpe ham ut, og dermed påstår han at jo selvfølgelig skal han godta den prisen.''

Såvidt jeg skjønner eier dere boligen sammen? Da gjør man det ganske enkelt slik at man får en takst boligen, trekker fra evt. lån dere har på den (det overtar den som blir sittende med boligen) og så deler dere et evt. forventet overskudd (ut fra taksten - lånet) på to og dette er den summen den ene skal kjøpe ut den andre med. Enkelt og greit. Ikke noe "dette er summen om jeg skal kjøpe ut deg og dette er summen om du skal kjøpe ut meg"-opplegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328489-jeg-er-knust/page/2/#findComment-2745250
Del på andre sider

srp1365380487

Takk for svar. Ja, jeg synes han er urimelig, men han ser selvsakt helt anderledes på saken. I hans øyner så har han ventet et helt år for at jeg skulle bli ferdig med doktorgraden, slik at han skulle slippe å gjøre det midt i stresset. Saken er jo at det har tatt myye lengre tid enn hva jeg trodde selv.

Jeg vet nok at det enkleste vi være å la han kjøpe meg ut, men vil altså ikke gi meg før jeg vet at jeg ikke har noen muligheter til å klare å ha huset selv. Skulle ønske han kunne gi meg litt rom. Jeg trodde han gjorde det... helt til i går kveld da han begynte å pushe meg igjen. Tydeligvis råd fra 'gode' venner.

Herregud, har han venta et helt år så kan han vel for pokker vente til disputasen er over! For en dust.

Gi beng i hva "familie og venner" måtte mene om deg, og gjør som du planla, skriv to ulike brev med advokaten som hjelper. Si den prisen du føler du må ha for å greie lånet. Selvsagt har du ingen grunn til å stole på han et øyeblikk. Den mannen har fint gredd å være fullstendig uærlig i et helt år, han greier det nok igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328489-jeg-er-knust/page/2/#findComment-2745258
Del på andre sider

Gjest fullstendig lammet

''Grunnen til det er: Jeg tror om jeg skal kjøpe ham ut kommer han til å ville ha mer. Han tror nemlig jeg ikke kan kjøpe ham ut, og dermed påstår han at jo selvfølgelig skal han godta den prisen.''

Såvidt jeg skjønner eier dere boligen sammen? Da gjør man det ganske enkelt slik at man får en takst boligen, trekker fra evt. lån dere har på den (det overtar den som blir sittende med boligen) og så deler dere et evt. forventet overskudd (ut fra taksten - lånet) på to og dette er den summen den ene skal kjøpe ut den andre med. Enkelt og greit. Ikke noe "dette er summen om jeg skal kjøpe ut deg og dette er summen om du skal kjøpe ut meg"-opplegg.

Nei du har helt rett i at det er slik det burde være. Men siden det er så lite overskudd, vil vi begge prøve å komme til enighet uten advokat. For det koster flesk her.

Men, det ser mørkt ut. Har også skjønt at ting er ikke alltid slik vi er vant til i Norge. Men takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328489-jeg-er-knust/page/2/#findComment-2745541
Del på andre sider

Gjest Kayia

Grunnen til det er: Jeg tror om jeg skal kjøpe ham ut kommer han til å ville ha mer. Han tror nemlig jeg ikke kan kjøpe ham ut, og dermed påstår han at jo selvfølgelig skal han godta den prisen.

Derfor. Jeg stoler rett og slett ikke på ham i det hele og store...

Nå skal ikke jeg legge meg oppi hvordan dere skal gjøre dette, men dere burde jo begynne med å få en takst. Dere skal jo ikke _bestemme_ hva utkjøpsprisen blir, den bestemmes jo av (takst minus lån) delt på to, og vil være samme sum uavhengig av hvem av dere som kjøpes ut.

Eksempel: Er verdien 2 mill og dere har 1,5 i gjeld, skal den som flytter kjøpes ut med 250'. Den som beholder huset skal da overta lånet på 1,5 + kjøpe den andre ut, og vil da måtte betjene et lån på 1,750' (verdien 2 mill minus egen del av verdistiging som var 250').

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328489-jeg-er-knust/page/2/#findComment-2745545
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...