Gå til innhold

En glad dag :)

Anbefalte innlegg

Gjest Romanov

Hei dere.

Jeg har en sånn fin dag idag, og fikk lyst til å dele den med andre lesere her på forumet.

Når man, som jeg, har et liv som er preget av sterk angst og depresjoner, er det godt de få dagene man føler seg bra!

Og idag har virkelig vært en god dag!

Følte meg ikke så værst i morges da jeg våknet, og så skulle jeg til byen for å møte mora mi og broren min til lunsj.

Vi bor langt fra hverandre, så det er ikke så ofte vi ses, så jeg gledet meg ekstra mye til dette.

Og vi hadde det så hyggelig sammen. Det var så deilig å kunne snakke morsmålet sitt, russisk, med noen (noe som ofte ikke byr seg i min hverdag), og vi pratet sammen om en hel masse, lo, spiste og koste oss. Snakket om gamle dager, om siste hendelser, siste nytt fra familien hjemme, komiske situasjoner som har oppstått i det siste etc. Vi skravlet og lo så fælt at kelnerene også ble i godt humør!

Og jeg tror nok både mora mi og broren min ble glade for at jeg var i så godt humør idag!

Det gode humøret holdt seg, jeg følte meg rett og slett lykkelig. På trikken hjemover nynnet jeg på "Katyusha" (

Så jeg gikk en lang tur i skogen, la meg ned i gresset og dagdrømte og smilte for meg selv.

Drømte om at jeg var hjemme igjen, vandret takeløst på Nevskij Prospekt, satte meg på en benk ved Neva-elven og bare kikket utover. En eldre dame ville sikkert ha kommet bort og sagt noe som "Voksne idag, sitte her å late seg!" og jeg ville svart "Sett Dem ned gamlemor, dette øyeblikket kommer aldri tilbake".

Jeg føler meg så glad og lykkelig nå! Har lyst til å gjøre alt på en gang. Danse, synge, høre musikk, lese, spille piano, gå ut på gata og si til alle "Ya lublu vas!!" (=jeg elsker dere).

Det er så deilig å ha slike dager når man sliter psykisk!

I dag trenger jeg hverken Stesolid eller sovepiller!

Jeg bare nyter! :)

Føler meg nesten litt barnslig som skriver dette, en mann midt i 30-årene men det for så være.

Jeg fikk bare så lyst til å dele dagen og opplevelsene mine med dere! :)))))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328517-en-glad-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest thepuchini

Det var ordentlig godt å lese innlegget ditt. Jeg har også hatt en slik dag i dag hvor en føler at verden smiler til en. Og det trenger ikke alltid være så stort.

Den hele når jeg har den og den jobben eller funnet kjærligheten etc.Eller lykken. Kunne glede seg over hverdagen og her og nå tror jeg er veeeldig viktig.

Arne Næss er bare en av mange filosofer som har satt fokus på det.

Feks i dag kan jeg smile av fuglene som kvitrer klokka ni. Men på en skikkelig drittdag lukker jeg vinduet og irriterer meg over bråket hehe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328517-en-glad-dag/#findComment-2745065
Del på andre sider

Gjest kahloli

Det var ordentlig godt å lese innlegget ditt. Jeg har også hatt en slik dag i dag hvor en føler at verden smiler til en. Og det trenger ikke alltid være så stort.

Den hele når jeg har den og den jobben eller funnet kjærligheten etc.Eller lykken. Kunne glede seg over hverdagen og her og nå tror jeg er veeeldig viktig.

Arne Næss er bare en av mange filosofer som har satt fokus på det.

Feks i dag kan jeg smile av fuglene som kvitrer klokka ni. Men på en skikkelig drittdag lukker jeg vinduet og irriterer meg over bråket hehe.

Fintfint skrevet. Ble rørt jeg...

Håper du får mange sånne dager:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328517-en-glad-dag/#findComment-2745114
Del på andre sider

Gjest Magna

Fintfint skrevet. Ble rørt jeg...

Håper du får mange sånne dager:)

Jeg svarer deg i dag jeg... Dagen i dag er også fin.

Det er sikkert ikke lett for deg å bo i ett annet land. Men du tar med deg landet ditt på en fin måte i hverdagen, hvis du fortsetter slik.

En ting til som jeg la merke til med innlegget ditt var at du skriver utrolig bra norsk.. Og snakker norsk sikkert som en normann.

Det er vktig å gripe dagen i dag. Jeg har gått min tur i skogen i dag. Jeg gjør det så ofte jeg kan. I all slags vær. Herlig å bruke kroppen og å nyte naturen.

Fortsett med det Romanov.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328517-en-glad-dag/#findComment-2746043
Del på andre sider

Annonse

Gjest Romanov

Jeg svarer deg i dag jeg... Dagen i dag er også fin.

Det er sikkert ikke lett for deg å bo i ett annet land. Men du tar med deg landet ditt på en fin måte i hverdagen, hvis du fortsetter slik.

En ting til som jeg la merke til med innlegget ditt var at du skriver utrolig bra norsk.. Og snakker norsk sikkert som en normann.

Det er vktig å gripe dagen i dag. Jeg har gått min tur i skogen i dag. Jeg gjør det så ofte jeg kan. I all slags vær. Herlig å bruke kroppen og å nyte naturen.

Fortsett med det Romanov.

Hei dere.

Takk til dere alle for responsen på innlegget mitt :))))

Det gjør meg så glad å høre at dere ble glade av å lese det.

Og Magna; takk!

Nei, det er ikke alltid så lett å være russer i Norge.

Jeg lengter stadig hjem, men det er også fint å bo i Norge.

Jeg har bodd her siden 1992, så har hatt god tid på å lære norsk. Jeg er vant til Norge nå, men sjelen er likevel russisk.

Hadde du hørt meg snakke hadde du nok hørt at jeg var utenlandsk. Og jeg bruker ekstra lang tid på å skrive norsk, mest fordi jeg er opptatt av at det skal være riktig det jeg skriver.

Men det er ofte frustrerende å ikke kunne bruke morsmålet sitt i hverdagen. Ofte er det så mye, eller bestemte ting, jeg vil si, som jeg ikke får utrykkt på norsk, og jeg blir så frustrert og ønsker at alle kunne russisk.

For selv om jeg kan norsk godt, er det nå likevel morsmålet som er en nærmest.

Ønsker dere alle en god helg :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328517-en-glad-dag/#findComment-2746171
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...