Gjest nedsatt syn Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg fikk for to uker siden foretatt fettsuging og fjernet overflødig hud på øvre øyelokk, samt anskiktsløft. Jeg kunne ikke åpne øynene post operativt, uten store smerter og tåreflod operasjonsdagen. Jeg ble forklart at det ved et uhell var kommet desinfeksjonsvæske inn i øynene mens jeg sov, og at dette var årsaken til smertene og nedsatt syn. Jeg fikk noen engangs flasker med kloramfenikol øyedråper som lindret noe. Nå er det to uker siden operasjonen og jeg er fremdeles mye plaget med svie/sand i øynene. Det ene øyet "henger" og er svært ulikt det andre. Det er dessuten også hovent på dette øyelokket. Kirurgen som opererte meg var dratt til USA og ikke tilgjengelig når jeg forsøkte å kontakte ham forrige uke. Sykepleier fortalte at jeg måtte gå til fastlegen min for å få kloramfenikol øyedråper og salve. Jeg fant noe kloramfenikol salve fra tidligere hjemme, og har nå brukt dette noen dager uten resultat. Sykepleieren kunne ikke si hva desinfeksjons middelet som ble "sølt" i øynene mine het, men påsto det ikke var farlig. Jeg er bekymret for at jeg fra nå skal få et kronisk problem både med synet og med det estetiske. Klage fristen er seks uker fra operasjonsdagen. Jeg sendte mail med anmodning om skriftlig svar til klinikken på hva som hadde hendt og hvor lenge jeg måtte regne med å ha plagene. Jeg informerte også om at det ene øyet "hang". Sykepleier ville ikke gi meg skriftlig tilbake melding, men ringte meg og sa at dette var vanlige plager og ville gå over etter noen uker. Men problemet er klagefristen som bare er seks uker. Kan du gi meg råd om hva jeg skal gjøre, og hva jeg kan forvente av klinikken. Jeg har ikke lyst til å la den samme kirurgen operere meg igjen, da han plasserte navlen feil etter en bukplastikk på meg i fjor. Dette vil han korrigere senere, men nå er jeg blitt redd ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328535-%C3%B8yelokksoperasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.