Gå til innhold

Overføre penger pr tlf

Anbefalte innlegg

Gjest Postbanken
Skrevet

Moren min har lånt penger fra meg som jeg skulle få tilbake i dag. Hun ringte postbanken og sa at hun skulle overføre penger fra hennes til min konto. Begge har postbanken. Men det gikk ikke. Hun må ha nettbank for å gjøre det men det har hun ikke. Ikke kan hun gå i postbanken å¨sette pengene inn på min konto lengere eller. Hvorfor er postbanken blitt så jævli vanskelig. Vurderer å skifte bank

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

7

• morsan

5

• mrxx

4

• Lillemus

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest supert tiltak
Skrevet

Det hadde vært supert å ha det slik, da kunne hvem som helst ha ført over hva de ville....

Gjest Postbanken
Skrevet

Det hadde vært supert å ha det slik, da kunne hvem som helst ha ført over hva de ville....

Jeg gjorde det for noen år siden og da måtte jeg opplyse fødsels og personnr og kontofon kode. Men nå i disse data tider skal jo ikke bankene gjøre noe for kundene sine men kundene gjøre alt selv. Men det er ikke lett for eldre folk som ikke har pc

Gjest høstløv
Skrevet

Det er da bare noen få år siden, vi hadde det slik i min bank. Jeg tok en telefon til banken og ordnet med alt, fra overføring av penger til tilsagn om lån.

Savner den tiden, hvor personlig service var et must i enhver bank.

Skrevet

Selvfølgelig kan hun gå på posten og sette inn penger på din konto, det kan hun gjøre i samtlige post i butikker til og med, så vidt jeg vet. Der er jo posten faktisk vanlige banker totalt overlegen i og med åpningstiden!

Men like selvfølgelig er det vel at hun ikke kan ringe og si at "Du jeg skulle overført 150.000,- fra konto X til konto Y!" Det kan man heldigvis ikke i noen banker...

Med kontofon kan hun sikkert gjøre det også.

Gjest Postbanken
Skrevet

Selvfølgelig kan hun gå på posten og sette inn penger på din konto, det kan hun gjøre i samtlige post i butikker til og med, så vidt jeg vet. Der er jo posten faktisk vanlige banker totalt overlegen i og med åpningstiden!

Men like selvfølgelig er det vel at hun ikke kan ringe og si at "Du jeg skulle overført 150.000,- fra konto X til konto Y!" Det kan man heldigvis ikke i noen banker...

Med kontofon kan hun sikkert gjøre det også.

Det er 2 år siden at postbanken sluttet med at andre kan sette inn penger på din konto over skranken i postbanken. Men det går an å fylle ut ett skjema men da tar det 3 dager før pengene er inne på konto

Skrevet

Det er 2 år siden at postbanken sluttet med at andre kan sette inn penger på din konto over skranken i postbanken. Men det går an å fylle ut ett skjema men da tar det 3 dager før pengene er inne på konto

Javel, jeg er nok litt uoppdatert skjønner jeg. :o) Men om du skal få pengene med det samme er nettbank eller hånd-til-hånd den eneste måten å gjøre det på.

Postbanken kan innimellom forøvrig være steintrege også via nettbank...

Skrevet

Sier du at hvis hun står i kassa i postbanken med pengene i hånden, så kan hun ikke sette dem inn på den kontoen hun ønsker???

Det høres helt utrolig ut...

Hvis du blir med i banken, hun tar ut pengene og du får dem og setter dem inn på din konto da? Er det mulig å gjøre det? Jeg satte inn gavesjekker på min konto ifjor, og det gikk greit.

Minner meg om da jeg handlet i en butikk, og betalte uten å bruke tilgodelappen som jeg hadde. Jeg kom på den før jeg gikk, og ville ha pengene. Men nei. Jeg måtte kjøpe noe for dem. Da ble jeg sur, byttet inn en av tingene jeg hadde kjøpt og fikk pengene igjen, og kjøpte den igjen med tilgodelappen. At man kan gjøre det så vanskelig for seg selv...

Skrevet

Sier du at hvis hun står i kassa i postbanken med pengene i hånden, så kan hun ikke sette dem inn på den kontoen hun ønsker???

Hvis du blir med i banken, hun tar ut pengene og du får dem og setter dem inn på din konto da? Er det mulig å gjøre det? Jeg satte inn gavesjekker på min konto ifjor, og det gikk greit.

Minner meg om da jeg handlet i en butikk, og betalte uten å bruke tilgodelappen som jeg hadde. Jeg kom på den før jeg gikk, og ville ha pengene. Men nei. Jeg måtte kjøpe noe for dem. Da ble jeg sur, byttet inn en av tingene jeg hadde kjøpt og fikk pengene igjen, og kjøpte den igjen med tilgodelappen. At man kan gjøre det så vanskelig for seg selv...

''Sier du at hvis hun står i kassa i postbanken med pengene i hånden, så kan hun ikke sette dem inn på den kontoen hun ønsker???''

Høres temmelig rart ut må jeg si.... Det spiller da ingen rolle for banken om jeg setter inn penger på min egen konto eller på noen andres? Og på egen konto går helt fint, det er ikke så lenge siden jeg gjorde det sist. :o)

Gjest Postbanken
Skrevet

Ja det har blitt sånn. Jeg har satt inn penger på mannen min sin konto men da har jeg hatt med minibankkortet hans og da har det gått. Du må dra det kortet som pengene skal inn på. Men litt vanskelig det når mamma ikke har mitt kort

Gjest Postbanken
Skrevet

''Sier du at hvis hun står i kassa i postbanken med pengene i hånden, så kan hun ikke sette dem inn på den kontoen hun ønsker???''

Høres temmelig rart ut må jeg si.... Det spiller da ingen rolle for banken om jeg setter inn penger på min egen konto eller på noen andres? Og på egen konto går helt fint, det er ikke så lenge siden jeg gjorde det sist. :o)

Egen konto går greit men ikke andres konto.

Gjest blakk som alltid
Skrevet

er da stadig innskudd på min konto tatt inn kontant(postbanken her,men hva de har vet jeg ikke)

mulig de har gått over til nettbank for all jeg vet

Skrevet

Det er da bare noen få år siden, vi hadde det slik i min bank. Jeg tok en telefon til banken og ordnet med alt, fra overføring av penger til tilsagn om lån.

Savner den tiden, hvor personlig service var et must i enhver bank.

''Jeg tok en telefon til banken og ordnet med alt''

Slik hadde jeg det i mange år - bare ringte banken, og det ordnet seg;-)

Andre ganger ringte banken og sa at "nå har jeg kjøpt bursdagsblomster til tanta di fra deg og søstrene dine, og så tok jeg ut penger fra kontoen din for din del".

Heldigvis hendte det seg også at banken ringte og sa "det var litt lite penger på kontoen din nå, så jeg satte inn litt penger så du har til mat";-)

Gjest høstløv
Skrevet

''Jeg tok en telefon til banken og ordnet med alt''

Slik hadde jeg det i mange år - bare ringte banken, og det ordnet seg;-)

Andre ganger ringte banken og sa at "nå har jeg kjøpt bursdagsblomster til tanta di fra deg og søstrene dine, og så tok jeg ut penger fra kontoen din for din del".

Heldigvis hendte det seg også at banken ringte og sa "det var litt lite penger på kontoen din nå, så jeg satte inn litt penger så du har til mat";-)

Så overdreven service har jeg aldri fått, og penger til mat har jeg alltid hatt på konto, så det trengte banken ikke å bekymre seg for.

Jobbet moren din i banken?

:-)

Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen gidder å ha noe med Postbanken å gjøre i det hele tatt. Tungvinne løsninger og i tillegg så sitter de på pengene i flere dager før de setter de inn på mottakerens konto. Dette tjener de store penger på i året.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen gidder å ha noe med Postbanken å gjøre i det hele tatt. Tungvinne løsninger og i tillegg så sitter de på pengene i flere dager før de setter de inn på mottakerens konto. Dette tjener de store penger på i året.

Det henger vel igjen fra dengang Postbanken var en god og solid bank for hvermansen, og da en kunne ta ut penger hos landpostbudet, ja det var tider, da kom banken (landpostbudet) faktisk hjem på døren hos oss, og vi kunne utføre banktjenester på kjøkkenbordet.

Nå er Postbanken jo bare et lite vedheng til DnB NOR.

Gjest Vavva
Skrevet

DnbNor har noen butikker hvor du kan ordne slike ting, ICA og Meny tror jeg. Har ikke Postbanken noen slike løsninger i det hele tatt?

Skrevet

Det henger vel igjen fra dengang Postbanken var en god og solid bank for hvermansen, og da en kunne ta ut penger hos landpostbudet, ja det var tider, da kom banken (landpostbudet) faktisk hjem på døren hos oss, og vi kunne utføre banktjenester på kjøkkenbordet.

Nå er Postbanken jo bare et lite vedheng til DnB NOR.

Hehe, sant, det er nok mye av forklaringen. I tillegg er vi nordmenn veldig tro mot det meste.

Postbanken har ikke fulgt med i tiden, så jeg lurer på om det er slik at de ikke satser på dette lenger.

Skrevet

Så overdreven service har jeg aldri fått, og penger til mat har jeg alltid hatt på konto, så det trengte banken ikke å bekymre seg for.

Jobbet moren din i banken?

:-)

''Jobbet moren din i banken?''

Jepp! ;-)

Men det var bare den aller første tiden som student, da jeg ikke fikk lån fordi jeg var under 20 år, at hun førte over litt matpenger i ny og ne;-)

Skrevet

Hvordan betaler moren din regninger, da? Da kan hun vel gjøre på samme måte når hun betaler deg?

Min mor bruker fortsatt Postbanken og betaler regninger med brevgiro. Skulle hun betalt til meg, hadde det vel blitt problem, for jeg tror ikke hun har noen "tomme" giroblanketter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...