Gå til innhold

Uteblitt menstrasjon etter fjerning av spiral

Anbefalte innlegg

Gjest Jente snart 25

Jeg er ei jente på snart 25 år, og har et barn på 2 år fra før. Jeg og min samboer ønsker nå å forsøke å få et barn til, og jeg var til lege og fikk fjernet spiral 18 mars. 21 mars fikk jeg tilbake menstruasjonen, og hadde da en vanlig menstruasjon. Jeg har per i dag(8/5), enda ikke fått tilbake min mens etter denne, og er omtrent 17 dager på overtid. Dog har jeg ikke anelse på hva min syklus er, hadde ingen menstrasjon når jeg hadde spiral. Jeg mener å gjenkjenne svangerskapssymptomer jeg hadde tidlig i mitt forrrige svangerskap også, men det kan jo være at det er bare i mitt hode.. Uansett så har jeg tatt flere graviditetstester, og alle har vært negative. To tok jeg tidlig, og en senest for to dager siden. Og da regner jeg med at jeg ikke er gravid..? Det jeg egentlig lurer på er om det er normalt å ha uregelmessig mens etter horminspiral, og hvor lang tid det evt. tar å få en normal mens? Lurer også på om det er en måte å "få tilbake" mens/eggløsning på? Siden jeg er student er det bare en tidsbegrenset periode det er gunstig å bli gravid, ellers må vi vente ett år eller to til før vi prøver igjen. Derfor kjenner jeg at jeg blir litt stressa. Det må nevnes at med barn nr. 1 hadde vi ingen problemer..det var mer eller mindre en gang så var det gjort:) Håper det ikke har skjedd noe som har nedsatt min fruktbarhet veldig, er bl.a 15 kg tyngre nå enn det jeg var da..er klar over at det er negativt i forhold til det(og andre ting selvfølgelig..).

Fortsetter under...

Når man slutter med hormonell prevensjon, kan det ta ei tid før syklusene er på plass igjen, etter min erfaring.

Du kan godt være "nygravert" :-) nå, men testet for tidlig, men det er umulig å si. Jeg ville fortsatt å prøve, prøve i det tidsrommet det er gunstig for dere at du blir gravid. Husk å spise folsyre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...