Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Kan det være spenningshodepine? Jeg opplevde bl.a press i øyekoroken/rett under beinet over øynene og hodepine en stund og legene fant ingenting inntil jeg havnet hos en lege som presset bla der og er rekke andre plasser der stress ofte "samles opp" og spurte om dette gjorde vondt- gjett om! Jeg får veldig lett vondt i hode som følge av stress og merker det ofte i disse punktene når stresset og spenninger samler seg opp.

En annen ting å vurdere er synet- har han sjekket dette? Kan være øyemusklene som må jobbe ekstra og dette slår seg ut i smerte og frontal hp.

Hei. Kan det være spenningshodepine? Jeg opplevde bl.a press i øyekoroken/rett under beinet over øynene og hodepine en stund og legene fant ingenting inntil jeg havnet hos en lege som presset bla der og er rekke andre plasser der stress ofte "samles opp" og spurte om dette gjorde vondt- gjett om! Jeg får veldig lett vondt i hode som følge av stress og merker det ofte i disse punktene når stresset og spenninger samler seg opp.

En annen ting å vurdere er synet- har han sjekket dette? Kan være øyemusklene som må jobbe ekstra og dette slår seg ut i smerte og frontal hp.

Takk for svar. Jeg har tenkt litt på spenningshodepine selv og. Øyenlegen fant ikke noe galt med øynene. Hva slags behandling fikk du og hvordan er formen i dag ?

Takk for svar. Jeg har tenkt litt på spenningshodepine selv og. Øyenlegen fant ikke noe galt med øynene. Hva slags behandling fikk du og hvordan er formen i dag ?

Fikk ikke behandling. Noen leger trodde først det var kronisk bihulebetennelse men da jeg hadde vær hos den legen som kom frem til spenningshodepine fikk jeg rekvisisjon til fysioterapi. Dette gjorde jeg en stund, men fant ut at det eneste(og billigste) som fungerer for meg er trening og bevegelse. Det hender fortsatt at jeg får hp etter en stresset dag på jobb og har muskelknuter i nakke/rygg rett som det er, men nå når jeg trener jevnlig og er fysisk aktiv, unngår jeg plagene.

Høres kanskje banalt ut, men det er faktisk det eneste som funker for meg. Hvis stresset har fått satt seg er det ingenting annet som fungerer- hverken ibux eller paracet. Da er hp og smertene i nakke/rygg/spenningspunktene "kommet for å bli" og jeg får heller ikke sove. Da må jeg bare bevege meg, uansett så vondt og ubehagelig det er i starten- det er det eneste som løser opp stresset.

Håper det går seg til for sønnen din!

Gjest Hoggormen

Konstant eller anfallsvis?

Jeg anbefaler å forsøke kiropraktor mot spenningshodepine - samt trening. Hvis noe sitter litt skeivt i virvlene er det svært effektivt å få det brukket på plass. Det gjør ikke vondt, selv om det høres brutalt ut. Har selv gått til kiropraktor pga migrene/stresshodepine og blitt mye bedre av det. Det koster jo litt, men jeg synes det var verdt pengene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...