Colette Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Ja, for Gud fri meg fra menneske som ikke kan oppfører seg...! Menneskets beste venn for tiden: egoismen! Og mennskenes "beste håp" psykiatrikere, fører an i denne egoismens tidsalder...( Fy flate, sier jeg:(((( Du forvirrer meg noen ganger, hidi. Du kan sende inn innlegg her som viser en person med stor erfaring og menneskelighet, som jeg setter stor pris på. Og så plutselig kommer det "slengere" som dette. Nhd viser jo bare romslighet og toleranse ved å si at han kun bryr seg om folks oppførsel, og ikke deres diagnoser. Hva er feil med det? Slik er det jo for de fleste av oss :-( 0 Siter
kaffepiken Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Nei, i utgangspunktet ville jeg ikke trekt meg unna. Det spørs på personen og vedkommedes atferd. Jeg har personer i min nærmeste familie som har vært psykisk syke. Det kan gjerne gå helt greit, men det kan i noen tilfeller være ekstremt utmattende, og man må da få lov til å ta vare på seg selv og sette grenser for hva man orker. 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Synes svaret NHD ga var veldig fint, det handler ikke om diagnoser men om hvordan man møter andre mennesker og hvordan man oppfører seg. Mennesker som aldri ser lenger enn seg, sitt, ser kun det negative i absolutt alt, for ikke å snakke om dem som tror de er fritatt for normal folkesikk, høflighet og ansvar for eget liv -blir jeg trøtt av. Skjønt dette gjelder mennesker generelt; syke som friske. Med andre ord; -spiller ingen rolle hva diagnose du har, men hvordan du velger å takle den. 0 Siter
Helmi Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Nei det gjør den ikke - du vet ingenting om hva jeg vet om psykiske problemer på bakgrunn av EN setning. Du har rett i det, jeg vet ikke hva du vet. Mulig du forstår mer enn hva jeg får et bilde av ved å lese det du skriver. Men jeg synes jo at den setningen jeg viser til og innholdet ellers gjenspeiler en viss grad av uvitenhet. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Du har rett i det, jeg vet ikke hva du vet. Mulig du forstår mer enn hva jeg får et bilde av ved å lese det du skriver. Men jeg synes jo at den setningen jeg viser til og innholdet ellers gjenspeiler en viss grad av uvitenhet. Spørsmålet er jo også stilet til de som er psykisk friske, og da kan en ikke forvente av forfatterne av innleggene gir uttrykk for innsikt i psykiske sykdommer i svarene. 0 Siter
Helmi Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Spørsmålet er jo også stilet til de som er psykisk friske, og da kan en ikke forvente av forfatterne av innleggene gir uttrykk for innsikt i psykiske sykdommer i svarene. Mulig. Men da må man jo være åpen for at andre reagerer på det en skriver... 0 Siter
Gjest personlighetsforstyrret Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Det er en persons adferd som er avgjørende for meg. Om han/hun har en diagnose er likegyldig (unntatt når jeg er vedkommendes psykiater). Det var fint sagt av deg/en psykiater, og viser at du respekterer oss på lik linje med friske mennesker. 0 Siter
FGT Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Spiller ingen rolle. Du kjenner h*n som den h*n er ,uansett 0 Siter
Gjest siss-ex Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Ja, synes han virker raus jeg da! :-) ;-) Raus... Tja, det skulle vel egentlig bare mangle. 0 Siter
Gjest siss-ex Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Det var fint sagt av deg/en psykiater, og viser at du respekterer oss på lik linje med friske mennesker. Det skulle da virkelig bare mangle! Kjære vene... 0 Siter
Gjest personlighetsforstyrret Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Det skulle da virkelig bare mangle! Kjære vene... Selvfølgelig :-) Det jeg mente å si var at det var fint at han ville svare på dette. Det gir en viss trygghet for de av oss som sliter med skamfølelser, og det var samtidig et godt råd som er verdt å huske på. 0 Siter
Bookworm Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Spekteret psykisk syk er veldig stort, og det hadde kommet helt an på hvordan personen hadde oppført seg. Dvs. hvis en person pga sin psykiske sykdom hadde vært truende/skremmende/farlig, hadde jeg selvfølgelig trukket med unna. Men hvis personen ikke er noen av disse tingene, men likevel har en psykisk diagnose, hadde jeg nok oppført meg tilnærmet normalt. Jeg hadde kanskje tatt mer hensyn til en deprimert person enn en som er frisk... Så det kommer rett og slett an på personens oppførsel, men det gjelder uansett om vedkommende har en psykisk diagnose eller ikke. 0 Siter
Bookworm Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Ja, for Gud fri meg fra menneske som ikke kan oppfører seg...! Menneskets beste venn for tiden: egoismen! Og mennskenes "beste håp" psykiatrikere, fører an i denne egoismens tidsalder...( Fy flate, sier jeg:(((( Du tenker ikke på at det er menneskene som ikke kan å oppføre seg, og turer fram som de selv ønsker, som virkelig er egoistene da? 0 Siter
Gjest Fredrikka Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Spørs jo på alvorlighetsgrad, men tror (håper) da jeg ville vist mer omtanke, forståelse og invistert tid i vedkommende. Ikke greit å være syk, uansett diagnose psykisk/fysisk. Ser for meg at hvis diagnosen/oppførselen var så ille at det ville være naturlig å trekke seg unna, så ville ikke det skje i det øyeblikket vedkommende fortalte h*n var syk, tvert i mot, da ville jeg jo forsøkt å være til hjelp ( så lenge man snakker om en venn eller familiemedlem) . 0 Siter
Gjest siss-ex Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Selvfølgelig :-) Det jeg mente å si var at det var fint at han ville svare på dette. Det gir en viss trygghet for de av oss som sliter med skamfølelser, og det var samtidig et godt råd som er verdt å huske på. Jeg driter også i hvilke diagnoser folk evt har. Det viktigste er hvordan de er som mennesker 0 Siter
Gjest honey darling Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Det som er avgjørende for meg er oppførselen og personligheten til folk. Om de har en diagnose betyr lite. Jeg kjenner mange som er psykisk syke, men bare en har jeg kuttet ut pga sykdommen. Da var det snakk om en personlighetsforstyrrelse som preget vedkommende i så stor grad at jeg ble helt utslitt av å være sammen med henne. Det kan hende jeg må trekke meg unna i perioder hvis psyke venner blir veldig intense, men det kan skje med psykisk friske venner og. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Du tenker ikke på at det er menneskene som ikke kan å oppføre seg, og turer fram som de selv ønsker, som virkelig er egoistene da? Jeg tenker først og fremst på de med diagnose, de kan ikke alltid oppføre seg, de kan være maniske, depressive, psykotiske etc etc. Er de mine venner, så er de mine venner på godt _og_ vondt... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Du forvirrer meg noen ganger, hidi. Du kan sende inn innlegg her som viser en person med stor erfaring og menneskelighet, som jeg setter stor pris på. Og så plutselig kommer det "slengere" som dette. Nhd viser jo bare romslighet og toleranse ved å si at han kun bryr seg om folks oppførsel, og ikke deres diagnoser. Hva er feil med det? Slik er det jo for de fleste av oss :-( Gjør han? Viser han omsorg? Han viser omsorg for de som kan oppføre seg, men hva med de psykeste? 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Gjør han? Viser han omsorg? Han viser omsorg for de som kan oppføre seg, men hva med de psykeste? Du bommer fullstendig her hidi, du misforstår totalt. Vi snakker ikke om mennesker som _feks_ er i enn full psykose, som rett og slett ikke kan noe for at de gjør det de gjør og sier det de sier. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.