Gå til innhold

Sopp??

Anbefalte innlegg

Gjest EmmaNathalie

Hei Mette!

Jeg lurer på om jeg kan ha periodevis sopp jeg,hvis det er mulig da....

Sånn ca rett etter eggløsninga og en uke framover,så har jeg hvit,tykk,litt klumpete utflod.Hender det klør bittelitt også.Lukter ingenting.Men det er kun rundt denne tida og en uke ca.i hver syklus at dette oppstår.Kan det være sopp??Kan man bruke sopp-midler uten at det gjør noe skade,dersom det ikke skulle være sopp alikevel?Hvilke soppmidler er best og uten resept?Finnes det noe kremer e.l.som man kan bruke for å holde bakteriefloraen i skjeden ved like,som ikke er skadelig for sædcellene(prøver å bli gravid)?Takker for svar!

klem fra Emma

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32863-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan ikke utelukkes at det er sopp, men jeg synes ikke du skal bruke medikament for det, noen kan muligens med tiden få reaksjon på for mye behandling. Bruk Eurax krem ved kløe. Det er ikke noe soppmiddel som er bedre enn andre. Mange gynekologer har liten tro på at melkesyretabletter i skjeden har noen langvarig effekt, men skade gjør de ikke. Skjeden klarer i de fleste tilfeller selv å ordne opp i sin bakterieflora.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32863-sopp/#findComment-128491
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...