Gå til innhold

Hva sier dette om et menneske?

Gjest Ikke nok utdypet, men dog...

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nok utdypet, men dog...

Kvinne 36 år som forlot sin syke ektemann, kuttet kontakten med sin mor drastisk ned, og nå lurer på om hun skal fortsette forholdet til sin nåværende kjæreste eller ikke. Pga at alle disse forholdene var/er destruktive for henne. Hun ble mye og ofte deprimert av disse forholdene.

Er hun en selvopptatt egoist? Ond?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328639-hva-sier-dette-om-et-menneske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du selv skriver i signaturen, er jo ikke dette spesielt utdypet - men min første tanke når jeg leste det du skrev var:

"Hurra!! Dama har tatt ansvar for seg selv, og lært seg å sette ned foten for å få det bedre":-)

Samme tanken hadde jeg... :-)

Det kommer helt an på.

Ikke uvanlig at jenter i den alderen bryter ut for å realisere seg selv som det så fint heter og gjør drastiske ting for å pleie selv, ikke for at de har det så ille, men kun tenker på seg selv og tror at gresset er grønnere på andre siden av gjredet, altså en eogistisk handling,

Eller det kan være at livet hennes ikke har vært så bra at både forholdet til moren og ektemann har vært dårlig i lengre tid og hun har ikke hatt det bra. Hun har med andre ord endelig tatt grep og sørget for å komme seg ut av destruktive forhold.

Finnes helt sikkert flere årsaker, dette var bare et par.

Gjest xbellax

Jeg er ikke bare positiv til dette, skal forsøke å forklare:

Jeg synes det er fantastisk flott at hun omsider klarer sette grenser, er tydeligere og kanskje også ærligere ovenfor seg selv (og andre) på hva hun vil og hva som er riktig for henne å gjøre. Det jeg ikke er fullt like begeistret over (og nå sier jeg ikke at det gjelder dette tilfellet, men generelt) er at når man kommer dit, hvor man har fått nok, hvor man ønsker å ta tak i sitt eget liv og dyrke det som for en selv gir livet mening, har mange en lei tendens til å glemme at man faktisk har berørt andre på veien. Man glemmer at for andre er kanskje akkurat du viktig. Jeg sier ikke at man skal bli værende i destruktive forhold, for all del(!), men det er noe med måten man gjør dette på. Mao -åpenhet og ryddighet, kommunikasjon og forklaring på hvorfor man gjør som man gjør, ikke bare forsvinne.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...