Ane Olavsdatter Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Jeg har diagnosen Post traumatisk stres syndrom og har derfor i snart 40 år hatt store søvnproblemer. Jeg våkner alltid brått, med kraftig hjertebank og puls i rundt 90. I tillegg legger jeg tidvis merke til en vibrasjon eller during øverst i brystkassa. Det er ikke hjertet, for det slår som normalt. Men det er altså snakk om en vibrasjon som fysisk kan føles med hånden i tillegg til hjertet. Har et par ganger latt legen lytte på hjertet mitt, og alt virker å være i orden der. Men har du noen forklaring på disse vibrasjonene? 0 Siter
Gjest Stein Morten Skrevet 27. juni 2009 Skrevet 27. juni 2009 Hei, jeg er en gutt på 27 år som også sliter med akkurat samme problem. Å det var dette som fikk meg inn hit på denne nettsiden. Dette er ikke noe som skjer hver dag for min del, men innimellom. Dette ser ut til å skje når jeg er ganske trøtt, og akkurat i det jeg sovner, bråvåkner jeg nesten i "sjokk", om man kan kalle det for det. Hjertet slår veldig fort, å det vibrerer/durer i brystet. Jeg reiser meg raskt opp og er nesten redd for å prøve å sovne igjen, da jeg har stor respekt for slike "uvanlige" ting, som har med hjerte,pust og bryst å gjøre. Jeg tror det ligger mye mentalt i dette, men er ikke sikker. Jeg kan som sagt lett bli litt for bekymret, å det irriterer meg at jeg ikke vet hva dette er. Kan noen hjelpe oss med et svar på dette problemet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.