Gå til innhold

During i brystet

Anbefalte innlegg

Ane Olavsdatter

Jeg har diagnosen Post traumatisk stres syndrom og har derfor i snart 40 år hatt store søvnproblemer. Jeg våkner alltid brått, med kraftig hjertebank og puls i rundt 90. I tillegg legger jeg tidvis merke til en vibrasjon eller during øverst i brystkassa. Det er ikke hjertet, for det slår som normalt. Men det er altså snakk om en vibrasjon som fysisk kan føles med hånden i tillegg til hjertet. Har et par ganger latt legen lytte på hjertet mitt, og alt virker å være i orden der. Men har du noen forklaring på disse vibrasjonene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328642-during-i-brystet/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest Stein Morten

Hei, jeg er en gutt på 27 år som også sliter med akkurat samme problem. Å det var dette som fikk meg inn hit på denne nettsiden.

Dette er ikke noe som skjer hver dag for min del, men innimellom.

Dette ser ut til å skje når jeg er ganske trøtt, og akkurat i det jeg sovner, bråvåkner jeg nesten i "sjokk", om man kan kalle det for det. Hjertet slår veldig fort, å det vibrerer/durer i brystet. Jeg reiser meg raskt opp og er nesten redd for å prøve å sovne igjen, da jeg har stor respekt for slike "uvanlige" ting, som har med hjerte,pust og bryst å gjøre.

Jeg tror det ligger mye mentalt i dette, men er ikke sikker.

Jeg kan som sagt lett bli litt for bekymret, å det irriterer meg at jeg ikke vet hva dette er.

Kan noen hjelpe oss med et svar på dette problemet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328642-during-i-brystet/#findComment-2771150
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...