Gjest -Toasty- Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg er 27 år og fødte mitt første barn for snart tre måneder siden, ei lita jente på drøyt 3 kg. Har i ettertid vært plaget med et sterkt press i blæreområdet når jeg sitter på toalettet og slapper helt av i bekkenbunnsmuskulaturen, noe jeg jo må gjøre for å kunne tisse. Det er noen ganger så ubehagelig og til dels smertefullt at jeg må knipe igjen og ta en liten pause før jeg kan fortsette. Har også problemer med å få tømt blæra ordentlig, noen ganger renner det veldig sakte, eller det renner ikke i det hele tatt selv om det kjennes ut som om jeg virkelig må tisse. Dette er ikke et konstant problem, det kommer og går og enkelte ganger er alt som vanlig. Kjenner forøvrig ikke noe unormalt hvis jeg kjenner etter på skjedeveggen, ingen kuler eller "utbukninger" (tenker på evt fremfall av blæra..).Har du noen tanker om hva dette kan skyldes? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328650-problemer-med-bl%C3%A6ra-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det er vanskelig å forklare hva som er årsaken til det du kjenner. Det er altså en smerte i blæren når den trekker seg sammen. Hvis du hadde hatt keisersnitt, kunne man tenke at det var en sammenvoksning mellom livmor og blære. Forholdene skulle ha normalisert etter fødselen med hensyn til at livmoren igjen er i normal størrelse. Har du fått sjekket om det kan være urinveisinfeksjon? Hvis det forsetter kan du be din fastlege om å henvise deg til gynekolog eller urolog for å få undersøkt blæren. Hvis det bare er av og til at du har problem, er det sannsynligvis ikke noe feil ved blæren, og du kan se det an. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328650-problemer-med-bl%C3%A6ra-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-2747252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.