Gå til innhold

magesår?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1983

Hei. har i di siste 3mnd merket at jeg har blitt verre og verre form. begynte med at jeg følte meg dårlig etter mat og utviklet seg til at jeg ikke tålte melk eller noe brødmat i det hele tatt. har vært veldig plaget med hjertebank i denne perioden og sikkert tatt 10 ekg. har hatt vekslende diare i ca et års tid. nå har jeg diare og forstoppelse samtidig, svie i mage, hjertebank når jeg reiser meg og jeg tåler nesten ikke mat. hvis jeg spiser så får jeg samtidig et sinnsykt trykk i bihuler.. og i morgest harket jeg opp blodig slim. legene sier dette er angsten min men er ikke så overbevist. Har påvist lungesarkoidose

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328659-mages%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes det bør taes prøver på mat-intoleranse og mat-allergi. Dette kan fastlegen din gjøre med en blodprøve. Særlig aktuelt er gluten- og laktose-intoleranse. At du har diare og merker forværring ved inntak av disse matvarene kan bety at du har intoleranse. men som du sier kan du også ha et syre-relatert problem. Enten sår i spiserør, magesekk eller tolvfingertarm. Synes det er rimelig at du får resept på en syreblokkerende kur for å sjekke virkning. Legen din kan også sjekke om du har bakterie-infeksjon i magesekken ( helicobacter pylorii) som kan gi økte syreplager. Sarkoidose kan noen ganger affisere andre deler av kroppen enn lungene. kanskje bør du henvises til en indremedisiner som kan gjøre ytterligere undersøkelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328659-mages%C3%A5r/#findComment-2749824
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...