Gå til innhold

Gravid etter missed abortion

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma snart- 27

Hei! Hadde en spontanabort 31. januar, ble gravid rett etter og fikk 22. april konstatert misse abortion. Hadde en mistanke selv, tretthet og såre bryster var borte, akupunktur hadde jeg allerede tatt ffor kvalmen. Skulle uansett i følge vår regning være 10 uker på vei, men viste seg på ultralyd hos jordmor at embyoet var bare 5 uker gammelt. Ble henvist til gynekologisk poliklinikk hvor jeg fikk cytotec. Fikk ganske kraftig blødning, og kraftige smerter, noe av det verste jeg har vært med på! Kom en del rester, men viste seg på sjekk ei uke etter at det var 2,4 mm høyt oppe en plass og 2,2 mm en annen plass. Fikk beskjed om at jeg kunne få cytotec med innleggelse (besvimte hjemme to ganger av den første), eller utskrapning, men legen mente det kunne være lurt å vente og se om ikke naturen ordna opp på egenhånd. Så en og en halv uke etter begynte jeg med smerter av litt svakere grad, med økende blødning, og da kom det litt rester. Etter ny sjekk på sykehuset viste det seg å være 8mm rester. Det jeg lurer på er: Når vil eggløsningen skje? Vil neste mensturasjon ta med restene? Kan jeg forvente mer blødning og magesmerter? Når er det lurt å prøve igjen, vil eventuelle rester nå ødelegge neste graviditet? Hva med samleie og infeksjoner? Er selvfølgelig redd for å miste igjen, men ene legen på sykehuset mente at dette skulle til slutt gå så greit så:) Blir raskt gravid. Er 27 år gammel, bruker ingen faste medisiner, blodtrykk og alt ellers er OK så langt jeg vet. Setter STOR pris på svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328668-gravid-etter-missed-abortion/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eggløsning kan skje når som helst, og neste mens vil trolig ta med seg restene. Min lege anbefalte i sin tid å vente minst en hel syklus før vi prøvde igjen etter en spontan og en missed abortion. Alså den første menstrasjonen så en til. Jeg ble gravid med en gang, alså på 3 eggløsning etter aborten. Var kjempenervøs lenge, men ut kom en frisk og fin jente som i dag er 7 år.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...