Gjest marit 31 Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hei! Jeg er ei jente på 31 år som lever ganske aktivt med småbarn, studier, styrketrening og hest på fritiden. Den siste uken har jeg imidlertid blitt mer og mer hemmet av ei vond arm/skulder som gjør det vanskelig å gjør hverdagslige ting som å tørke bordet, lage mat, skifte bleier, knyte skoene etc. Det går imidlertid bra å løfte jenta mi rett opp og har ikke mistet kraften på den måten, det virker mer som det er vridninger og sideveis bevegelser. Jeg er ikke helt sikker på hvor kjernen ligger, men det gjør vondt når jeg trykker bak på skuldra på et punkt. Har jeg rett og slett strukket meg eller hva tror du dette kan være? Jeg klarer meg gjennom dagen med 4-6 ibux og det sier meg at dette er noe muskulært... Er ikke den som renner til legen for hver minste ting og håper at ting går over av seg selv i løpet av noen dager. Hvis dette skyldes muskulære ting, kan vel ikke legen gjøre noe fra eller til uansett??? Annet enn å kanskje gi meg noe muskelavslappende eller smertestillende??? Håper på snarlig svar. Mvh Marit 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328678-vondt-i-skulderoverarm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg synes det høres mest ut som du har fått en senebetennelse. Rundt skulderleddet er det hovedsaklig 3 senefester. Den senen som er hyppigst affisert heter supraspinatus-senen. Denne senen er aktiv når overarmen presses rett ut til siden. Senefestet kommer i klem og kan bli hovent og betent dersom du har jobbet mye med armen ut til siden eller over hodet. Å bruke armen rett fremover eller rotasjoner mens overarmen er langs kroppen vil ikke gjøre vondt. Ibux kan hjelpe på denne betennelsen. Det er også viktig at du bruker armen mest mulig, men hindrer de bevegelsene som er ømme. Fysioterapi med kraftig massasje rett på senefestet kan også hjelpe. Dersom du ikke har klar bedring etter 4-6 uker kan en kortison-sprøyte være veldig effektiv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328678-vondt-i-skulderoverarm/#findComment-2749828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.