Gå til innhold

cipramil/personlighetsforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Gjest Svar viktig

Spørsmålet mitt er: - om en har diagnose flere personlighetsforstyrrelser og dystimi( tidligere fått diagnose psykopatiske tendenser), og blir medisinert med cipramil i en dårlig periode, kan da opptrapping av denne medisinen føre til at impulskontrollen svekkes ytterligere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328682-cipramilpersonlighetsforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar Cipramil for dystymi, og dosen du tar nå er for lav, og vil øke den for å bli mer normal i stemningsleia. Da ville jeg først gjør det, for å se hvordan jeg ville ha følt meg. Så ville jeg se hvordan jeg kunne bedre takle den personlighetsforstyrrelsen i etterkant

Gjest Svært takknemlig for svar fra psykiater!

Når en spør: " KAN...........?", må svaret nødvendigvis bli ja.

Det fornuftige svaret er at det er uhyre sjelden.

Kan jeg spørre om dere vet hva som er årsaken til at slike tilfeller utløses - hvis jeg oppfatter det riktig - altså at opptrapping av cipramil forværrer personlighetsforstyrrelsene, slik at det kan oppstå farligere situasjoner enn tidligere( hva angår sinneutbrudd,forvirring).? Må personen ha spesielle forutsetninger for dette? I så tilfelle hvilke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...