Gjest Svar viktig Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Spørsmålet mitt er: - om en har diagnose flere personlighetsforstyrrelser og dystimi( tidligere fått diagnose psykopatiske tendenser), og blir medisinert med cipramil i en dårlig periode, kan da opptrapping av denne medisinen føre til at impulskontrollen svekkes ytterligere? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Når en spør: " KAN...........?", må svaret nødvendigvis bli ja. Det fornuftige svaret er at det er uhyre sjelden. 0 Siter
FGT Skrevet 11. mai 2009 Skrevet 11. mai 2009 Du tar Cipramil for dystymi, og dosen du tar nå er for lav, og vil øke den for å bli mer normal i stemningsleia. Da ville jeg først gjør det, for å se hvordan jeg ville ha følt meg. Så ville jeg se hvordan jeg kunne bedre takle den personlighetsforstyrrelsen i etterkant 0 Siter
Gjest Svært takknemlig for svar fra psykiater! Skrevet 12. mai 2009 Skrevet 12. mai 2009 Når en spør: " KAN...........?", må svaret nødvendigvis bli ja. Det fornuftige svaret er at det er uhyre sjelden. Kan jeg spørre om dere vet hva som er årsaken til at slike tilfeller utløses - hvis jeg oppfatter det riktig - altså at opptrapping av cipramil forværrer personlighetsforstyrrelsene, slik at det kan oppstå farligere situasjoner enn tidligere( hva angår sinneutbrudd,forvirring).? Må personen ha spesielle forutsetninger for dette? I så tilfelle hvilke? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.