Gjest asman Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hei jeg har et stort problem og er veldig bekymret.. Jeg er gravid i uke 18 og er veldig dårlig. Har vær det i hele svangerskapet. I uke 10 ble jeg lagt inn på sykehus-på medisinsk avd av fastlegen min. Problemet er at jeg er kjempe dårlig føler meg veldig syk. Jeg har hatt feber i 3 mnd(hver dag). Temp varierer hele dagen. øretermometer viser 38.3 (blir som regel ikke høyere enn det) Men jeg er da kjempe slakk og varm. Kjenner på pannen og hodet at jeg er varm-andre sier det også. Måler også i endetarmen. Da ligger den på 37.8 og 38. Dette er jo ikke høy feber-men har hatt det sånt i 3 mnd. Til vanlig har jeg lav temp ligger på under 37. Jeg våkner også vær morgen og er kjempe tør i halsen og tett i nesen(forkjølet symt) magen er også på styr romler og sjauer hele tiden og har ofte løs mage. Dette med feberen bekymrer meg-formen blir jo ikke bedre. er redd det er noe galt med fosteret. Har fått to grundige ul-alt ser bra ut.. Det ble tatt flere blod prøver når jeg var på sykehuset. Ikke tegn til infeksjon. Men slo ut på noen hormoner og høyt stoffskifte. Disse prøvene er det:S-Fritt-T3= 7,3. B-%Lymfocytter= 21,6. B-Eosinofile gra.=0,8%. S-albumin=35. Almen tilstanden min er helt på bånn. Klarer ikke å gjøre noe-kroppen fungere ikke. Ligger hele dagen og er slakk og varm. Detter er mit andre svangerskap. Var dårlig da også-men ikke som nå. Legen min sier ikke noe spes. Sykemelder meg pga kvalme og høyt stoffskifet. Får ingen forklaring. Er det defor jeg har feber og er kjempe dårlig pga stoffskifte. Bør ikke det gjøres noe med-medisinner? Eller må jeg ha det slik ut svangerskapet. Er det ikke farlig for ungen når jeg har det? Hva skal jeg gjøre med dette? Tror du det er noe annet galt siden jeg har feber? Anbefaler du meg til å bli lagt inn på sykehus igjen for å ta flere prøver. syter veldig med det og hvis de ikke finner noe annet. Syns det var velig tøft psykisk sist gang.Eller skal jeg bare bite dette i meg til barnet er kommt?? Håper du kan hjelpe meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328703-gravid-og-syk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agree Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg er ingen lege, men har hatt høyt stoffskifte og det vet jeg at man kan føle seg elendig av. Feber, kvalme, diare, muskrlverk, hodepine, 0 energi, høy puls osvosv. Jeg antar at høyt stoffskifte i svangerskap vanskelig lar seg behandle uten at barnet kan ta skade av behandlingen. Dessuten er vel høyt stoffskifte under graviditet og noe tid etter i de fleste tilfeller en forbigående tilstand og da settes det ikke i gang noen behandling. Man avventer og ser hva som skjer i tiden etter fødsel. Jeg føler med deg, dette er slitsomme greier.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328703-gravid-og-syk/#findComment-2747246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Synes det er vanskelig å vurdere om du har høyt stoffskifte ut fra de prøvene du nevner. Høyt stoffskifte skal gi høy f-T4 og lav TSH. T3 er ingen god indikator. Det er vanlig med litt høyere kroppstemperatur når man er gravid, og temperaturene du nevner er ikke feber. Høyt stoffskifte behandles kun dersom det er veldig forhøyet; synes ikke som om du har dette. Vanligste medisin er en type cellegift, dette sal ikke brukes når du er gravid. Dersom du er engstelig synes jeg det er rimelig med noen ekstra kontroller ved fødeavdelingen der du hører til. prøv å slå deg til ro med at barnet i magen har det bra. Viktig at du får i deg rikelig væske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/328703-gravid-og-syk/#findComment-2749830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.