Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt hudproblemer siden jeg var 11-12 år. Det har vært acne, men har i voksne år gått over til seboreisk eksem og Rosacea. Det er konstatert av hudlege. Jeg skriver her, fordi det er vanskelig å få tid hos hudlege og føler ikke jeg blir skikkelig hørt. Jeg er også usikker på om jeg har fått den rette behandlingen siden jeg fortsatt har problem med hud og hår.

Symptomer: Kløende, småkvisete, rødflekkete hud, spesielt i ansiktet og over øynene. Også på bryst og av og til på brystbenet. Jeg har også problem med hodebunnen og har etter hvert fått tynt, sprøtt hår. Jeg har ikke mye skjell i hodebunnen, men merker at den er svært fet. Håret blir fett dagen etter vask.

Jeg har prøvd ulike salver, blant annet finacea, fungoral, kanesten og jeg bruker pustende fuktighetskremer anbefalt av apotek og lege. Jeg bruker fungoral shampo ved behov. Jeg har også tatt laserbehandling en gang for noen måneder siden, men har ikke hatt noen merkbar effekt av dette. Laserbehandlingen var for Rosacea.

Jeg er forøvrig av og til plaget av fotsopp og av sopp i underlivet.

Jeg har også tidvis problemer med tørre øyne.

Jeg har flere ganger årlig urinveisinfeksjon og bruker antibiotika/Pencillin mot dette. Mulig det også kan påvirke hud og hår negativt.

Faktorer som forverrer tilstanden: Jeg får mer utslett når jeg er varm og når jeg er stresset.

Spisevaner: Spiser variert kosthold.

Overfølsom: Har ikke andre allergier så langt jeg vet. Jeg er også testet for støvallergi og pollen uten at det påvist noe overfølsomhet.

Jeg har foreløpig ikke brukt tetracyclin tabletter. Kan det ha noe for seg ? Er det noe mer jeg kan gjøre for huden/håret ? Hva med soppbehandling av hele kroppen. Vet det finnes naturmidler for innvortes/utvortes behandling av sopp. Jeg begynner å bli lei av å ha problemer med hud og hår.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328748-hudproblemer-i-30-%C3%A5r/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest penicillin er ikke bra

Føler med deg og ville bare dele min erfaring hva angår urinveisinfeksjoner/sopp og bruk av penicillin.

Jeg har helt sluttet å bruke penicillin og har konkludert med at det svekker min almenne helsetilstand betraktelig. Jeg fikk alltid sopp nedentil ved bruk av penicillin. Jeg hadde også stadig tilbakevendende urinveisinfeksjoner.

Jeg gikk over til å bruke tranebær ekstrakt, som man får kjøpt i helsekosten. Har ikke vært plaget av infeksjoner etter dette, så det kan jo være verdt å prøve ut for deg.

Slet også med den almenne helsen, slapp, trøtt, ble lett "syk" og hanglete i flere måneder etter hver kur.

Ellers er det viktig å unngå for mye søtt ifm med soppinfeksjoner, da dette gir gode vekstkår for soppen.

Spis rikelig med youghurt da dette virker stabiliserende på mage/tarmflora.

Jeg vil tro at penicillinen har invirkning på en del av problemene dine, utfra egen erfaring og råder deg til å forsøke å kutte ut bruk av penicillin så langt det lar seg gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...