Gå til innhold

Størrelse , scrottum

Anbefalte innlegg

Gjest ALFA-62

Jeg skrev ett betalende spr for en stund siden.Fikk ikke svar. Jeg har ofte en scrottum som ikke er løs og ledig, som ikke lar testiklene henge ned. Dette selv om jeg befinner meg i en temperatur som skulle tilsi at det var varmt nok.Må ofte tilse at det er varmere for at pungen skal være slik pungen skal være. OGSÅ Pkt 2 .Har en stor og en mindre stein som normalt men, sammenlikner jeg pungen da den er løs og ledig med andre bilder/inntrykk av steiner og pung så har mange andre større steiner, pung. Hva er egentlig normalt Hvor lange bør testiklene være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/328761-st%C3%B8rrelse-scrottum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det er helt normalt å ha ulik størrelse på testiklene. Sålenge begge er nede i pungen og ikke ligger klemt opp i lysken er det også normalt. Vvanlig størrelse på testikler er fra "stor oliven til middels plomme". Små testikler kan man se ved bruk av anabole steroider, eller ved overvekt som har vart siden pubertet. Størrelsen har sjelden noe å si for testosteron-produksjon eller for spermie-produksjon.

Dersom du er veldig usikker kan du be fastlegen din om å undersøke pungen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...