Gå til innhold

Vil du svare på mitt innlegg under, nhd?

Anbefalte innlegg

Vil du være så snill og ta deg tid til å svare på mitt innlegg under, med signatur "en bortskjemt pasient?". Det har veldig mye å si for meg, for jeg vurderer nå å avbryte en behandling jeg mister mer og mer motivasjon for, og da ser jeg ingen grunn til å fortsette, og heller gi fra meg plassen til andre. Jeg er dypt fortvilet over dette.

Om dette er et spørsmål i samme sjanger som tidligere, beklager jeg det. Jeg kan ikke se at det er det, selv.

Jeg er også lei meg for at jeg kommer med oppfølgende spørsmål, noe jeg har skjønt du irriterer deg over (du har ihvertfall sagt til meg at det er unødvendig osv). Jeg skal skjerpe meg.

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Fortsett i individualsamtaler. Du trenger ikke ta stilling til gruppeterapi før i august.

2. Som du ser, er det ulike erfaringer med den type gruppeterapi. Noen er svært fornøyde, andre ikke. Spørsmålet blir hvem du skal høre på.

3. Jeg blir ikke irritert av oppfølgingsspørsmål generelt.

Men hvis jeg svarer at medisin A ikke er så bra som medisin B, og jeg får spørsmål om jeg med det mener at B er bedre enn A, og at slike spørsmål gjentar seg gang på gang, da kan jeg kjenne en smule irritasjon og oppgitthet.

1. Fortsett i individualsamtaler. Du trenger ikke ta stilling til gruppeterapi før i august.

2. Som du ser, er det ulike erfaringer med den type gruppeterapi. Noen er svært fornøyde, andre ikke. Spørsmålet blir hvem du skal høre på.

Men hvis jeg svarer at medisin A ikke er så bra som medisin B, og jeg får spørsmål om jeg med det mener at B er bedre enn A, og at slike spørsmål gjentar seg gang på gang, da kan jeg kjenne en smule irritasjon og oppgitthet.

Ok, tusen takk skal du ha.

Vil bare si du har min fulle forståelse for pkt 3.. jeg ville sikkert blitt litt oppgitt selv.

Er forøvrig veldig glad for at du svarte meg ærlig på det. Det er nemlig ikke meg bevisst.. Tror det kommer av at jeg tenker for mye.. men nå er jeg iallefall klar over det, og har mulighet til å gjøre noe med det. Jeg setter derfor stor pris på slike konstruktive svar.

Ønsker deg en fin kveld :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...