Gå til innhold

NHD:Tvangstanker eller et ønske om å skademeg?

Anbefalte innlegg

Gjest sol og vår

Hei! Jeg er lider av depresjon ,angst og tvangstanker.

Det jeg tror er tvangstanker plager meg ikke så mye i hverdagen men litt.

Det jeg tror er tvangstanker går på en redsel for å skade meg selv. Jeg tør ikke kjøre bil pga redd jeg skal kjøre ut i motsatt kjørefelt, redd for høyder pga redd jeg skal hoppe ut, redd for knivter fordi jeg er redd jeg skal skade megg osv. I forhold tild e tingene jeg gjør daglig går det greit å forholde seg til det, feks kniver.

Nå har jeg sett en leilighet jeg har lyst å kjøpe. den er egentlig perfekt bortsett fra en ting: Den ligger høyt oppe. Jeg er derfor redd for at jeg skal kunne komme til å hoppe fra balkongen en gang jeg er veldig deprimert/nedfor eller en gang det plutselig klikker for meg. Jeg har ikke noe ønske om det..Men er redd jeg skal kunne utføre det om jeg har sjansen osv.

Hva tror du NHD, har jeg tvangstanker eller er det slik at jeg ubevist har lyst å gjøre meg selv noe?

Bør jeg gå for den leiligheten eller bør jeg la være?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...